ahmad.dk Skrevet October 22, 2010 Rapporter Skrevet October 22, 2010 Er det mig som er helt idiot eller er der bare ingen logik i det her? Jeg har lige købt en bil af en ven som har haft bilen i et par mdr, havde den selv i 1md og nu har jeg så solgt den igen til en 3. mand som jeg ikke kender. Min ven har fået en regning på fordon skat for de 3 KOMMENDE mdr som har selvfølgelig nægter at betale. Jeg føler ikke at jeg skal betale den regning heller da jeg ikke har bilen i den periode. Og siden jeg har solgt den har jeg modtaget et brev hvor trans.styrelsen giver bilen forbud. De skriver at det er ligegyldigt hvem skylder pengene, bilen får inte användas inden at pengene er på deres konto. Min ven har fået en rykker på skaten, men nægter fortsat at betale for mdr som han ikke ejer bilen i! og jeg kan sagtens følge ham i det Det synes jeg er helt gak i hovedet, jeg tænker på ham som har købt bilen og ikke aner noget om det, og nu kører han i "ulovlig" bil. Hvad gøre han egentlig i den situation. Hvordan vil I tackle dette hvis I havde været 3. manden, altså den nyeste ejer? //Ahmad
credde Besvaret October 22, 2010 Rapporter Besvaret October 22, 2010 Mon ikke i er kommet ind i en uheldig måned for ejerskifte: http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsskatt/Betalning-av-skatt/ "Den som är registrerad som ägare till fordonet vid ingången av betalningsmånaden (se tabellen ovan) är skyldig att betala skatten" Kan det være det, i er kommet ud for?
ahmad.dk Besvaret October 22, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2010 Mon ikke i er kommet ind i en uheldig måned for ejerskifte: http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsskatt/Betalning-av-skatt/ "Den som är registrerad som ägare till fordonet vid ingången av betalningsmånaden (se tabellen ovan) är skyldig att betala skatten" Kan det være det, i er kommet ud for? jamen et eller andet er vi kommet ud for, men hvad gøre man her? Betaler min ven skaten, ller del av, og jeg den anden del eller skal den ny ejer betale for at få sin bil lovligt på vejen igen (en slags afpresning) Det lyder altså helt gak gak at en som lige har købt en bil skal "jagte" de tidligere ejere for at få lov at køre i sin bil.
t.nylander Besvaret October 23, 2010 Rapporter Besvaret October 23, 2010 det er desværre din ven der hænger på den.. bilen har været i hans navn ved start af den nye skatte periode.. i modsætning til i danmark hvor vægtafgiften følger personen følger den i sverige bilen.. hvis din ven eller dig ikke betaler kan din ven blive registreret som dårlig betaler og få en betalingsanmærkning.. har selv lige været det igennem.. Mvh Trond
ahmad.dk Besvaret October 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret October 23, 2010 det er desværre din ven der hænger på den.. bilen har været i hans navn ved start af den nye skatte periode.. i modsætning til i danmark hvor vægtafgiften følger personen følger den i sverige bilen.. hvis din ven eller dig ikke betaler kan din ven blive registreret som dårlig betaler og få en betalingsanmærkning.. har selv lige været det igennem.. Mvh Trond Jamen tak for svaret men jeg synes simpelthen at det her mangler logik. her tænker jeg på den stakkels ny køber som egentlig kører bilen total uvidende om forbudet. Og når han finder ud af det så skal han løbe efter de tidligere ejere. Det er sgu lige på grænsen af selvtægt! Nu tror jeg at jeg vil snakke med min ven og splitte regningen mellem os så den ny ejer ikke bliver "røvrendt" hvis han skulle standes af polisen. åndsvage regler.
newport Besvaret October 23, 2010 Rapporter Besvaret October 23, 2010 Til en anden: Gå på nettet og avstall bil på den dato du afleverer den - når køber så sender ind reg. intyg så får han en opkrævning på bilen. Og tidligere ejer får penge tilbage.
ahmad.dk Besvaret October 24, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret October 24, 2010 Til en anden: Gå på nettet og avstall bil på den dato du afleverer den - når køber så sender ind reg. intyg så får han en opkrævning på bilen. Og tidligere ejer får penge tilbage. Hej Newport. kan man det med tilbagevirkendekraft? Altså bilen er solgt for en 10 dages tid siden, kan jeg gå på nette idag og afmelde den? (jeg ku se på trp-styrelsens hjemside at bilen har fået et nyt reg.attest)
t.nylander Besvaret October 24, 2010 Rapporter Besvaret October 24, 2010 Hej Ahmad Det skal desværre gøres inden evt salg.... Ja det er sku ikke alt sammen lige nemt her ovre... Mvh Nylander
ahmad.dk Besvaret October 24, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret October 24, 2010 Hej Ahmad Det skal desværre gøres inden evt salg.... Ja det er sku ikke alt sammen lige nemt her ovre... Mvh Nylander Hey T.nylander. Tak for svaret. Så det bedste løsning er nok at jeg bare må betale den regning for min ven idet det var mig med størst fortjeneste på salget. Så må alle være glade.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu