bananas Besvaret November 23, 2010 Rapporter Besvaret November 23, 2010 Jeg har selv rörligt og det bliver jeg i hvert fald ved med i "an extended period of time". Sidstnævnte er den periode som Ben Bernanke fra FED (i.e. USA's nationalbank) har tænkt sig at holde renten på 0%. Og Trichet i ECB siger at han vil holde den korte rente på 1% i nogenlunde lige så lang tid. Den svenske Riksbank har p.t. en rente på 1%, men markedsrenterne for 3 måneders interbank renten i SEK (i.e. STIBOR 3m) ligger p.t. på 1,6%, hvilket ikke rigtigt kan forklares ud fra fundamentale forhold. Godt nok har Ingves (Riksbankdirektøren) raslet med rente-sablen, og varslet renteforhøjelser. Men det er mest for at skræmme Stockholmerne fra at handle sig selv ind i en boligboble. Jeg tror at forhøjelserne går i stå og så falder markedsrenterne også lidt. Om jeg får ret er naturligvis et åbent spørgsmål ;)
Miriam Besvaret November 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret November 23, 2010 Jeg har selv rörligt og det bliver jeg i hvert fald ved med i "an extended period of time". Sidstnævnte er den periode som Ben Bernanke fra FED (i.e. USA's nationalbank) har tænkt sig at holde renten på 0%. Og Trichet i ECB siger at han vil holde den korte rente på 1% i nogenlunde lige så lang tid. Den svenske Riksbank har p.t. en rente på 1%, men markedsrenterne for 3 måneders interbank renten i SEK (i.e. STIBOR 3m) ligger p.t. på 1,6%, hvilket ikke rigtigt kan forklares ud fra fundamentale forhold. Godt nok har Ingves (Riksbankdirektøren) raslet med rente-sablen, og varslet renteforhøjelser. Men det er mest for at skræmme Stockholmerne fra at handle sig selv ind i en boligboble. Jeg tror at forhøjelserne går i stå og så falder markedsrenterne også lidt. Om jeg får ret er naturligvis et åbent spørgsmål ;) Se det var jo lige dig jeg søgte :) og ja har også rørlig i dag, og går også ud fra at vi fortsætter med det, men altid lige rart at dobbelt checke med andre end lige banken :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu