Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle, Jeg er desværre kommet i den lidt triste situation at min bedre halvdel vil have at vi sælger huset og flytter hver for sig. Jeg vil ikke sælge med et tab som vi kommer til da vi er i gang med en større renovering. Jeg vil vente til huset vil give et overskud, men det vil modparten ikke. Er der nogle der ved hvordan man står i sådan en situation? - Altså når den ene vil sælge nu og den anden ikke vil. Jeg vil lige nævne at vi ikke er gifte og har boet i huset her i Sverige i 2 år.

Besvaret

Der er ikke så meget at sige andet end at I er nødt til at blive enige om én eller anden løsning hvis i ejer huset og huslånene sammen. En mulighed kunne være at du købte din ex ud og overtog huset - hvis banken vil det og du har økonomien til det. Hvis det ikke kan lade sig gøre, ja men så må i sammen prøve at vurdere hvad det koster jer at sælge nu og her ift at vente. Hvis I nu hver står med en gæld på 500.000 sek bagefter der skal afdrages kan det jo være et ret godt argument for at I beholder huset i den tid det tager at få det renoveret færdig, for eksempel....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...