Ann Skrevet February 16, 2011 Rapporter Skrevet February 16, 2011 Vi har været pænt utilfredse med udlejeren af boxpladsen hvor vi har vores hest. Hun ejer ikke stalden, men lejer den af ejer, og lejer så boxene ud. Og rører så i øvrigt ikke en finger derude. Hyren er kallhyre - dvs. at alt andet kommer oveni. Nu har hun så opsagt kontrakten med os - da hun ikke ønsker at leje/udleje længere. Hendes datter skal overtage - men til endnu dyrere priser. Så hun har givet os alle 3 måneders varsel. Vi har også 3 måneders opsigelsesvarsel hvis vi ønsker at flytte. Jeg hører så fra en anden rytter, at hun ligefrem har folk i kø til at flytte ind, så jeg sender hende en mail og skriver det: xxx från stallet har sagt, att du har folk i kö till en boxplats, så om du önskar säga upp kontaktet tidigare än 31:a april så låt oss gärna veta det. Så försöker vi hitta en annan stallplats till hesten till d. 28. februari, eller 31:a mars. Til det svarer hun - også pr. mail: Ja vi har flera stycken som gärna vill ha boxplats, så det går jättebra att ni flyttar tidigare, jag har en som vill komma till snarast. Det læser jeg som om, at hun accepterer at kontrakten ophører hurtigst muligt. Hun siger også til mig i stalden, at hun regner med at vi flytter ved månedens udgang. Vi lægger os derfor i selen, og det lykkes os at finde en god boxplads pr. 26. februar. Så jeg lægger en skriftlig opsigelse til hende i stalden, og sender hende en mail om det: Hej xxx som vi pratade om förra helgen ska hesten flytta i slutet på månaden. För att bekräfta detta har vi lagt en formell uppsägning till dig i xxx (datterens) skåp i helgen, men hon har troligen inte hittat den, för den ligger där fortfarande. Vill du be henne ta den med hem till dig? Så svarer hun mig nu, at hun vil have fuld leje for hele perioden: Hej! Ok, er box är uthyrd from den 1 maj.Har förstått att ni flyttar i slutet på feb.månad. Hyran för mars och April måste naturligtvis erläggas. Blir det någon förändring där hör jag naturligtvis av mig. Mvh.xxx Kan hun virkelig det? Hvis folk i stalden er 10 dage overskredet med boxlejen sender hun dem rask til inkasso, så jeg kan godt forestille mig at hun bare vil gøre det hvis vi ikke betaler (dobbelt leje) for de næste 2 måneder. Bortset fra at vi ikke har råd til det, så synes jeg godt nok også det er frækt. Men kan vi gøre noget? Skal vi forsøge at få retshjælp, eller bare opgive og forsøge at skrabe pengene sammen? Hvordan er de svenske regler? Er kontraktens gyldighed vigtigere end en besked i en e-mail? Eller er hendes 1. svar bindende?` Jeg føler mig noget bondefanget af konen.
Tomcat Besvaret February 16, 2011 Rapporter Besvaret February 16, 2011 Nu har jeg ikke selv heste. Men normalt når udlejeren accepterer en tidligere fraflytning (og dermed også en tidligere opsigelse af lejekontrakten) har udlejeren og dig ikke længere noget kontraktligt forhold med hinanden. Jeg ville true med en advokat i næste mail og forklare at hun selv har godkendt en ophævelse af lejeforholdet mellem jer. Det lugter lidt af at hun ikke selv helt ved hvordan reglerne for leje fungerer og du ved: "Går den så går den!". Den finte hun prøver at lave med dig holder ingen steder i et retssamfund.
fdhin Besvaret February 16, 2011 Rapporter Besvaret February 16, 2011 hmm jeg tror jeg ville forsøge "hvis du har folk i kø, kan de så ikke flytte ind i boksen fra den 1. marts så jeg slipper for lejen?" spørgsmålet først. Håber da ikke hun forsøger at være smart og score dobbelt lejeindtægt for de to måneder.
Mohlin Besvaret February 16, 2011 Rapporter Besvaret February 16, 2011 Jag har bott i många hyreslägenheter, och där har man ofatast 3 månaders uppsägning om man flyttar. men om lägenheten under tiden blir uthyrd till nån annan, så slutar kontraktet där - dvs uthyraren kan inte få dubbla hyror. Jag hade svarat att om jag ska betala hyra, så stannar jag tills kontraktet går ut. Hyra är hyra, man betalar för det man får.
RS6 Besvaret February 16, 2011 Rapporter Besvaret February 16, 2011 Står der noget om hvilke dyr du må have i boksen...?? Ellers kan jeg måske skaffe 3 tyrekalve, dem i lømmelalderen, du kan have i boksen....så kan det godt være hun acceptere at du slipper for de sidste måneder.....
Ann Besvaret February 17, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2011 Står der noget om hvilke dyr du må have i boksen...?? Ellers kan jeg måske skaffe 3 tyrekalve, dem i lømmelalderen, du kan have i boksen....så kan det godt være hun acceptere at du slipper for de sidste måneder..... :lol: Nu skriver hun, at hun har prøvet at ringe og sige at boksen først var udlejet fra 1. maj, så det er vores egen skyld at vi ikke har talt med hende og hørt det.... Anbefalinger om en god, billig, hurtig og effektiv advokat modtages med kyshånd! Ellers bliver det nok til 3 tyrekalve.
RS6 Besvaret February 17, 2011 Rapporter Besvaret February 17, 2011 :lol: Nu skriver hun, at hun har prøvet at ringe og sige at boksen først var udlejet fra 1. maj, så det er vores egen skyld at vi ikke har talt med hende og hørt det.... Anbefalinger om en god, billig, hurtig og effektiv advokat modtages med kyshånd! Ellers bliver det nok til 3 tyrekalve. Undskyld jeg siger det....hestefolk og brugtbil-handlere er af samme skuffe.....tag det ikke personligt, min mor har 10 heste delvist hjemme og opstaldet. Hvis jeg kunne tælle antallet af historier om sådanne mennesker som hende du omtaler her, så så så Hvad er det der gør at folk der har heste opstaldet ender som platugler og bedragere......har nok noget med penge at gøre.....trist historie. Ville lade hende hive jer i retten, og bruge hendes mail som dokumentation for at hun havde accepteret at i kunne flytte tidligere, men der er ingen sikkerhed for at i vinder. Vil mene den er 50/50......
skallstorp Besvaret February 17, 2011 Rapporter Besvaret February 17, 2011 3 mdr er meget! Jeg har godt nok aldrig hört om nogen der har så lang opsigelse för:sad: Det er meget länge hvis man ikke trives. Jeg skal forske i det. Men en ting er sikkert, hun må ikke leje boksen ud så länge at i betaler! Jeg håber at vende tilbage imorgen.
skallstorp Besvaret February 17, 2011 Rapporter Besvaret February 17, 2011 http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1091744 Formoder det er jeres stald. Det er jo rigtig hvad en skriver, i har ikke diskuteret staldlejen,,,
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu