Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Telia udsender "dagligt" priceinfo pr. sms, hvilket irriterer mig. "3" sender dagligt "Velkommen til Sverige" sms'er, hvilket også er noget hø. Hvordan slipper man for det? - sms'erne nævner det desværre ikke :cry:

Besvaret

Kan ikke huske om det var Telenor (DK) eller Halebop hvor man bare skulle besvare SMS'en med STOP (eller lignende), mener det var Telenor. Halebop kunne jeg slå det fra via deres hjemmeside, hvor jeg dog vistnok, så vidt jeg husker, også lige blev nødt til at skrive til deres kundeservice fordi ændringen jeg foretog på hjemmesiden ikke holdt ved.

Besvaret

Sjovt egentlig - jeg får dem en sjælden gang... Det virker som om at man for mit vedkommende skal have været væk fra f.ex. nettet i Sverige i et par døgn før man får en ny besked. I praksis altså når jeg pendler frem og tilbage dagligt så modtaget jeg den aldrig. Jeg syntes nu i øvrigt det er ganske smart at man får dem... Ikke lige så meget ved DK/SE grænsen, men alle andre steder er det jo en fin lille oplysning om hvad det koster hvis man skulle driste sig til at bruge mobilen! :)

Besvaret

jeg får dem kun hvis jeg har været i danmark mere end 2 dage. ellers får jeg dem stort set aldrig. og aldrig fra 3. min firma telefon er telia og den sender nogen gange uden man har været flere dage væk.

Besvaret

For mit vedkommende og i forhold til 3 er der intet system overhovedet i, hvornår jeg får "velkommen til DK"-meddelelsen (aldrig den anden vej). Kommer nogle gange 2 dage i træk og så ikke i måneder - og så pludselig igen. Intet at gøre med, hvor længe jeg er væk fra hhv. DK og S. Gad vist hvad formålet så er?? Jeg kunne bedre forstå det, hvis de kom konsekvent når man krydsede grænsen...

Besvaret

Fordi jeg var nysgerrig skrev jeg til 3 og spurgte. Her er deres svar:

Tak for din henvendelse. Det er desværre ikke muligt at slå den fra, selvom jeg godt kan sætte mig i dit sted. :-) Det er en service-sms der sendes til dig, hver gang du fanger netværk i udlandet. Den sendes for at vi sikre os, at du er opmækrsom på de omkostninger, det kan have for dig, at benytte telefonen i det pågældende land.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...