Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle sammen, håber i kan hjælpe mig. Jeg er fornyligt flyttede til Malmø og overvejer at købe min bil i tyskland da det ser ud som om med kursen osv at det bedre kan svare sig specielt i de større klasser. Jeg har dog længe også herinde prøvede at søge efter svar på 3 spørgsmål dog uden held. Så håber der nogle herinde der kan hjælpe mig, Jeg overvejer at købe en BMW 635 diesel eller BMW 630 benzin fra årgang 2007-2008. Mine spørgsmål er 1) hvad koster det at importere en brugt bil fra Tyskland til Sverige hvor momsen på bilen er blevet betalt på bil af den forrige ejer.? 2) jeg har hørt at der i de sidste par år er kommet nogle nye vægtafgiftsregler som gør det en smule bedre at køre diesel i sverige passer dette.? Og er der nogle der kan hjælpe mig med at give mig en cirka pris på vægtafgift på en bmw 635d eller bmw 630i..? 3) jeg en fyr på 31 år er der nogle der har nogle ideer om hvad en kasko forsikring på en af disse modeller cirka vil koste mig i Sverige...? Ser frem til at høre fra jer :-) Mvh. Jack....

Besvaret
Jeg har dog længe også herinde prøvede at søge efter svar på 3 spørgsmål dog uden held.
For god ordens skyld: Har du brugt den 'rigtige' søgefunktion? Fordi debattens/vBulletins indbyggede lader desværre en del tilbage at ønske. Og så lige et ønske: Prøv at dele dine spørgsmål op i de rette kategorier, og ikke stille tre forskellige spørgsmål i samme indlæg (og i samme kategori, medmindre de selvfølgelig hører til under denne. Det gør forsikringsspørgsmålet desværre ikke). Det bliver hurtigt noget rod at finde rundt i, når tråden udvikler sig i tre forskellige emne-retninger. Især på et senere tidpunkt, når den næste nye bruger skal søge informationer op - præcis som du har forsøgt :)
Besvaret
Jeg overvejer at købe en BMW 635 diesel eller BMW 630 benzin fra årgang 2007-2008. Mine spørgsmål er 1) hvad koster det at importere en brugt bil fra Tyskland til Sverige hvor momsen på bilen er blevet betalt på bil af den forrige ejer.? 2) jeg har hørt at der i de sidste par år er kommet nogle nye vægtafgiftsregler som gør det en smule bedre at køre diesel i sverige passer dette.? 2a) Og er der nogle der kan hjælpe mig med at give mig en cirka pris på vægtafgift på en bmw 635d eller bmw 630i..? 3) jeg en fyr på 31 år er der nogle der har nogle ideer om hvad en kasko forsikring på en af disse modeller cirka vil koste mig i Sverige...?
1) Det koster de omkostninger, du har ved at køre derned og hente bilen samt købe exportplader i Tyskland. Jég plejer at afsætte 5.000 kr 2a) Hvis du finder en bil mage til på bytbil.se og aflæser den svenske nr. plade, kan du med dén info slå bilen op på Transportstyrelsens web (søg ejeroplysninger) og på den måde se, hvad vægtafgiften måtte være for en given bil: BMW 630i koster 2.480 kr om året og en BMW 635d koster 4.382 kr 3) Forsikringspræmien er voldsomt afhængig af, om du har villa eller ej og hvor i landet, du bor. VH er dyrt, mens landområder er det modsatte
Besvaret
1) Det koster de omkostninger, du har ved at køre derned og hente bilen samt købe exportplader i Tyskland. Jég plejer at afsætte 5.000 kr 2a) Hvis du finder en bil mage til på bytbil.se og aflæser den svenske nr. plade, kan du med dén info slå bilen op på Transportstyrelsens web (søg ejeroplysninger) og på den måde se, hvad vægtafgiften måtte være for en given bil: BMW 630i koster 2.480 kr om året og en BMW 635d koster 4.382 kr 3) Forsikringspræmien er voldsomt afhængig af, om du har villa eller ej og hvor i landet, du bor. VH er dyrt, mens landområder er det modsatte
Det koster vel også papirarbejdet i forbindelse med indregistering af bilen?!... Men det er selvfølgelig ikke en del af importen, det er jo først når man er landet i SE :)
Besvaret
Kvalm: DU ER GENIAL :D Tusind tak for hjælpen....
Tak for det :thumbup: Hvis du køber din brugte BMW gennem Www.BMW.de kan du få europlus garanti. Dermed har du fuld garanti på bilen i hele Europa og i op til 3 år. http://www.bmw.de/de/de/usedvehicles/information/europlus_guarantee/introduction.html Da jeg hentede min og senere sønnens Porsche, fik vi en sådan garanti og sikkerhed med i købet. Det er rigtig godt og en sikkerhed for, at man får gjort et sikkert køb. Ikke mindst i disse tider hvor der som aldrig før svindledes med biler !
Besvaret

Troejborg: du må lige uddybe hvilket papirarbejde du tænker på..? Kvalm: kigger kun hos BMW.de, tør sku ikke andet når det i denne prisklasse der skal betales kontant.

Besvaret

Der er bl.a. det de kalder ursprungskontrol.. http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Fordonsimport-fran-borjan-till-slut/Steg-4-Ansok-om-ursprungskontroll/ Kan ikke lige huske det 100 % - men det står helt sikkert på det jeg har linket til - det er noget med at papirerne fra tyskland skal godkendes osv.. Mener vi gav 700 svkr for det.. og så er der vel også omkostningen ved indregistreringssynet - kan ikke huske hvad det koster.. Ikke omkostninger af stor kaliber - men stadig lige noget man skal huske..

Besvaret
Kvalm: kigger kun hos BMW.de, tør sku ikke andet når det i denne prisklasse der skal betales kontant.
Fint - så ville jeg gå efter een med M-pakken, men ikke mindst Harman Kardon Logic 7 surround sound. Jeg har sådan et anlæg i min 335i cab, og det spiller altså røven ud af bukserne - hellere undvære noget andet udstyr end dét anlæg!
Besvaret
Fint - så ville jeg gå efter een med M-pakken, men ikke mindst Harman Kardon Logic 7 surround sound. Jeg har sådan et anlæg i min 335i cab, og det spiller altså røven ud af bukserne - hellere undvære noget andet udstyr end dét anlæg!
Ja!!! Det er virkelig godt... Hehe... Men bare pas på i Drive In Bio med det - sidst vi var derude: Nabo-bilens passager (en vist nok meget træt mor) bankede på sidenruden og spurgte om vi ikke kunne skrue lidt ned for bassen for vi overdøvede jo deres radio.. hahaha... Så undrer man sig over hvilken film de hørte lyden fra i nabobilen.. *GG* Men ja, det spiller virkelig godt!
Besvaret

Kvalm: det faktisk også været en af de biler jeg har kigget rigtig meget på, men blev sku lidt forelsket i bmw 635d'eren efter at have prøvekørt den, og da mit arbejde ligger i københavn lød en stor diesel bare lidt mere fornuftig som pendlerbil, og stadig bevare en hvis køreglæde :) Hmm men vil være ærlig og sige at jeg har stadig ikke prøvet en 335i cab, men igen 2 vidt forskellige biler med hver deres geniale egenskaber ingen tvivl om det.... Harmon kardon logic skal jeg nok søre for at kig efter så ;) Har mere være obs på active steering, dtc, comfort access, og panorama glastag.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...