Jump to content

SÅDAN! Nu fandt de et offer som de kunne skyde skylden på...

Recommended Posts

Skrevet

Han er vel bedt om at skride og får en stor pose penge for at holde kæft...

Orsak till tågolyckan i Malmö klar Text: Magnus Pier Publicerad 21 mars 2011 10.55 Uppdaterad 21 mars 2011 11.082011-03-21 10:55:49 Malmö. För hög hastighet. Det var orsaken till att ett x2000-tåg körde in i stoppbocken på Malmö C den 1 januari i år. - Det är bra att utredningen nu är klar, så att vi fått en beskrivning av händelseförloppet. Infrastrukturen och trafikledningen har fungerat precis som den skulle, säger Linus Eriksson, chef för Trafikverkets driftsområde syd, i ett pressmeddelande. Tåget, som var 140 meter långt och vägde 323 ton, höll en hastighet av drygt 30 km/h. Det blev skador på stoppbocken och 150 sliprar som måste bytas ut. En bidragande orsak att tåget körde för fort var att fordonsoperatören av någon anledning inte bromsat tågsättet under framkörningen. Tåget var vid sammanstötningen tomt på passagerare.
Utroligt toget kan se sådan ud med kun 30km/t....Nogen der påstår de lyver? :D
Besvaret

kinetisk energi beror på både hastighed og massefylde. skadens omfang virker normal på mig når vi tager de 323 ton i betragtning. Det er en hel del energi der bliver overført på kort tid til et lille areal.

Besvaret
Utroligt toget kan se sådan ud med kun 30km/t....Nogen der påstår de lyver? :D
kinetisk energi beror på både hastighed og massefylde. skadens omfang virker normal på mig når vi tager de 323 ton i betragtning. Det er en hel del energi der bliver overført på kort tid til et lille areal.
Nej....Men det skal vi ikke diskutere her :D Der er en grund til at pufferne kan gi sig ca 50cm og det er for at ta' det meste af energien....nuff said. :D
Øh..synes da bestemt du opfordrer til at debattere deres udmelding i dit oprindelige indlæg.
Besvaret

Ved ikke helt hvad du siger nej til. Desuden skete de fleste af skaderne på det tog vist lige bag lokomotivet hvor vognene blev kvast op i. Altså langt fra pufferne.

Besvaret

Jeg kan som lokomotivfører kun give fdhin ret - 30 km/t kan godt foresage skader af den art - hvis jeg sammenligner med hvad jeg har set af ulykker på billeder, og af generel fornemmelse af de mange ton jeg kører rundt med tildagligt.. Det er en enorm masse der bliver sat i bevægelse, og kræver meget energi at bremse ned..

Nej....Men det skal vi ikke diskutere her :D Der er en grund til at pufferne kan gi sig ca 50cm og det er for at ta' det meste af energien....nuff said. :D
Pufferne er kun designet til at tage stød i kurver og ved nedbremsning og acceleration i normal drift - ikke ved ulykker. Endvidere er togmateriel udstyret med en havarilog - ala en sort box som man kender som en flyver. Så man ved præcist hvad hastigheden er.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...