GoldMan Skrevet March 28, 2011 Rapporter Skrevet March 28, 2011 Hej. Hvad gør folk hvis bilen ikke gider Mandag morgen? Hvordan kommer man så over broen og til arbejdet og tilbage igen når man har fri? Det er jo ikke lige sådan at man kan købe en bus billet til 30 kr :)
Vicksen Besvaret March 28, 2011 Rapporter Besvaret March 28, 2011 Som lokation har du angivet Malmö. Umiddelbart vil jeg defor foreslå, at du bevæger dig ned på Centralen, køber en togbillet, sætter dig ind i toget og står af ved dit bestemmelsessted Ku' ikke la' være - surt med bilen
Menace Besvaret March 28, 2011 Rapporter Besvaret March 28, 2011 enig med vicksen, uenig med swan :-)
GoldMan Besvaret March 28, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 28, 2011 Det er ikke fordi min bil ikke gider. Men hvad nu hvis?
Vicksen Besvaret March 28, 2011 Rapporter Besvaret March 28, 2011 Det er ikke fordi min bil ikke gider. Men hvad nu hvis? Øøøøøøhhh?!!??!?!?!?!
Menace Besvaret March 28, 2011 Rapporter Besvaret March 28, 2011 Så ringer man efter falck eller anden vejhjælp og hvis de ikke kan få den startet så tages toget eller bus 999 indtil den er lavet eller man har fået købt en ny bil alt efter alder.... lidt ligesom hvis man boede i DK....
GoldMan Besvaret March 28, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 28, 2011 Hader bare følelsen af at man er total afhængig af bilen. Hvis det var DK ville jeg ikke betale 300 kr i enkeltdags bilet
Menace Besvaret March 28, 2011 Rapporter Besvaret March 28, 2011 Hvordan ville du så komme på arbejde, hvis du ikke ville betale? Så vidt jeg kan høre, er du ikke totalt afhængig, men du gider bare ikke tage det offentlige Det koster ca. 140 danske T/R at komme fra malmø til kbh-området (billet gælder også i busserne/metro) med jojokort eller 175 danske t/r med kontanter (uden rabatkort) For at sammenligne så skal man finde et sted med en bro imellem så nyborg-slagelse er et godt sted. Det koster 218 danske t/r med tog Hvis du tager bilen mellem kbh/malmø, giver du 145 x 2 plus benzin for en enkelte t/r til danmark, så forstår ikke du piver over prisen på toget...... Hvis man ikke ønsker at betale for en bro, skal man nok enten finde et arbejde på den side man bor på eller flytte til den side man arbejder på.......
Vicksen Besvaret March 28, 2011 Rapporter Besvaret March 28, 2011 Hvordan ville du så komme på arbejde, hvis du ikke ville betale? Så vidt jeg kan høre, er du ikke totalt afhængig, men du gider bare ikke tage det offentlige Det koster ca. 140 danske T/R at komme fra malmø til kbh-området (billet gælder også i busserne/metro) med jojokort eller 175 danske t/r med kontanter (uden rabatkort) For at sammenligne så skal man finde et sted med en bro imellem så nyborg-slagelse er et godt sted. Det koster 218 danske t/r med tog Hvis du tager bilen mellem kbh/malmø, giver du 145 x 2 plus benzin for en enkelte t/r til danmark, så forstår ikke du piver over prisen på toget...... Hvis man ikke ønsker at betale for en bro, skal man nok enten finde et arbejde på den side man bor på eller flytte til den side man arbejder på....... Det kan vist ikke siges meget bedre
Lingon Besvaret March 28, 2011 Rapporter Besvaret March 28, 2011 Yderligere en mulighed kan väre at ringe til en bekendt som skal samme vej og spörge om man kan få lov at köre med - eventuelt tilbyder man at betale en del af omkostningerne. Er det ikke alt for akut, kan man forsöge med et indläg i samkörselgruppen. Med den kritik der er af forsinkede overfyldte tog og höje priser for at köre over broen i bil, kan man undre sig over at der ikke er mere aktivitet i samkörselgruppen.
Kim H Besvaret March 28, 2011 Rapporter Besvaret March 28, 2011 Det er ikke fordi min bil ikke gider. Men hvad nu hvis? Hvis det er sådan, at du virkelig føler at det er en reel risiko, så er det jo muligheden/undskyldningen for at købe bil nummer to. En decideret reservebil kan købes for små midler - masser af svenskere har en vinterbil - den kan jo godt være pålidelig, selv om den er gammel og ikke er 100 % frisk i karosseri og udseende. Da jeg flyttede til Sverige tilbage i 2003 og pendlede, havde vi næsten fra "dag 1" to biler at køre i. Det er jo ikke bare risikoen for at din bil strejker - du kan også risikere, at den bliver skadet og skal på værksted i flere dage
RS6 Besvaret March 28, 2011 Rapporter Besvaret March 28, 2011 Arbejder hjemme... Eller....tager motorcyklen, eller låner konens bil......
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu