Rikke Rost Skrevet April 25, 2011 Rapporter Skrevet April 25, 2011 Jeg har en Hiace som fungerer som familiebus. Den må trække 1800kg. Lige præcis 200kg for lidt til en TTRS på trailer bagpå.... Nogen der ved om man kan/må det i Sverige?
Lollikken Besvaret April 25, 2011 Rapporter Besvaret April 25, 2011 Jeg har en Hiace som fungerer som familiebus. Den må trække 1800kg. Lige præcis 200kg for lidt til en TTRS på trailer bagpå.... Nogen der ved om man kan/må det i Sverige? Hvis du bryder loven så betaler man en bøde ligesom i DK. Spørgsmålet er dog om de aktivt vil stoppe dig for at veje efter for 'sølle' 200 kg. Normalt så går toldere og politi jo efter grovt overlæs eller kontrollerer vægten i forbindelse med andre ting. Alternativt så må du pille sæderne ud af bilen og have dem i tagboksen i stedet :-D
Gio Besvaret April 25, 2011 Rapporter Besvaret April 25, 2011 Hvis du bryder loven så betaler man en bøde ligesom i DK. Spørgsmålet er dog om de aktivt vil stoppe dig for at veje efter for 'sølle' 200 kg. Normalt så går toldere og politi jo efter grovt overlæs eller kontrollerer vægten i forbindelse med andre ting. Alternativt så må du pille sæderne ud af bilen og have dem i tagboksen i stedet :-DNu skal hatteæsken jo også kunne bremse - og ikke bare trække. Så jeg synes din idé savner lidt realitetssans. Desuden, så tror jeg passagererne i HiAce'n ville blive lidt knotne over at skulle sidde på gulvet - alternativt kylet ud af forruden ved et uheld på Autobahn, grundet mangel på sæder og seler.
Rikke Rost Besvaret April 25, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret April 25, 2011 Altså i læser sgu da indlægget som fanden læser biblen.... Overskriften er "veje bil OP!" så den må trække traileren lovligt :D
Rikke Rost Besvaret April 25, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret April 25, 2011 Ydermere er der jo reelt set en total vægt af trailer og bil. Såfremt bilen vejer 200kg under det maksimale overskrider det samlede vogntog jo reelt set ikke maksimum for bilens godkendelse. Men som sagt kender jeg ikke reglerne i det svenske og gider ikke bøvl med forsikring og tyskerpolisen hvis jeg kan undgå det :)
Gio Besvaret April 25, 2011 Rapporter Besvaret April 25, 2011 Nå ja - det har været en lang påske. Beklager.
Rikke Rost Besvaret April 25, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret April 25, 2011 Kender det kun alt for godt....
Lollikken Besvaret April 25, 2011 Rapporter Besvaret April 25, 2011 Altså i læser sgu da indlægget som fanden læser biblen.... Overskriften er "veje bil OP!" så den må trække traileren lovligt :D Bare for at være djævlens advokat, men er der ikke to tilgange til dit problem? A) Gøre Hiace'en 'tungere' eller B) Gøre trailer og TT lettere (hvilket jo er lettere sagt end gjort)?
splint Besvaret April 26, 2011 Rapporter Besvaret April 26, 2011 Hej Brian Håber dette kan hjælpe. Find ud af hvad fabrikanten har godkendt bilen til at trække? Visse mærker må trække mere end anført på registreringsattest. Hvis bilen må trække mere, få da en udtalelse på skrift fra importør og tag den med til synsvirksomhed, som vil ændre bilens data. Spørg besigtningen om du må nedsætte bilens totalvægt og "overføre" denne vægt til trailer, så vogntogets totalvægt ikke overstiger det tilladte. Ellers er det bedste bud at du taler med en synsvirksomhed, da de har styr på de svenske regler. Mvh
Rikke Rost Besvaret April 26, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret April 26, 2011 Tror jeg kører ud til Carspect og høre dem ad efter jeg har været en tur forbi en Toyota mand i DK. :) Det har de fiflet med en del på Hiacer ved jeg... Tak splint.
Rikke Rost Besvaret April 26, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret April 26, 2011 Det er det der står på reg. attesten på TT der er afgørende og ikke hvad den reelt vejer på traileren som jeg forstår det pt. Selvom jeg så letter den 200kg, så vil den stadig officielt veje 1450kg....traileren vejer 550kg i sig selv og det er ikke noget jeg ville røre ved, idet den skal slæbe min bil og kunne holde den på plads ved en hård nedbremsning. Gider bare ikke købe mig en Touareg for at kunne slæbe den på ringen... :) Bare for at være djævlens advokat, men er der ikke to tilgange til dit problem? A) Gøre Hiace'en 'tungere' eller B) Gøre trailer og TT lettere (hvilket jo er lettere sagt end gjort)?
Lollikken Besvaret April 26, 2011 Rapporter Besvaret April 26, 2011 Det er det der står på reg. attesten på TT der er afgørende og ikke hvad den reelt vejer på traileren som jeg forstår det pt. Selvom jeg så letter den 200kg, så vil den stadig officielt veje 1450kg....traileren vejer 550kg i sig selv og det er ikke noget jeg ville røre ved, idet den skal slæbe min bil og kunne holde den på plads ved en hård nedbremsning. Gider bare ikke købe mig en Touareg for at kunne slæbe den på ringen... :) Det der med vægten på reg. attesten kan ikke være afgørende når den er på trailer. Loven er lavet for at sikre at du ikke kører med overlæs, så hvis der er tvivl så skal traileren vejes og det er den vægt som tæller.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu