EBL Skrevet May 3, 2011 Rapporter Skrevet May 3, 2011 Når man bytter sin brugte bil ind i handlen ved køb af ny bil hos en forhandler, og den nye bil først er til levering om 3 måneder, er det så normalt at man aflevere nøglerne til indbyttebilen - når man skriver købskontrakten under?, eller - først når man får den nye bil leveret?
larsk Besvaret May 3, 2011 Rapporter Besvaret May 3, 2011 Når man får bilen leveret. I kontrakten er inbytesbilen beskrevet, med et forventet kilometertal. Hvis man går væsentlig over dette, så er der en standard formulering om x antal kr. pr. mil i fradrag på inbytesprisen. Ligesom skader eller andet naturligvis kan trække ned. Forhandleren betinger sig normalt et værkstedscheck ved leveringen. Men grundlæggende fastsættes prisen på inbytesbilen ved kontraktindgåelsen og baseret på den stand bilen har på det tidspunkt.
Juff Besvaret May 3, 2011 Rapporter Besvaret May 3, 2011 Da jeg byttede type r ind for min mazda 6 var der 4 måneders levering. Jeg kunne beholde nøgler og køre x antal kilometer. Det var dog alt for dyrt for mig, så jeg hyrede en ældre brugt bil for 2000 sek om måneden inkl fri kilometer, forsikring og service.
Juff Besvaret May 3, 2011 Rapporter Besvaret May 3, 2011 Jeps.... Prisen fastsættes efter antal kilometer ved kontraktindgåelse....
Kim H Besvaret May 3, 2011 Rapporter Besvaret May 3, 2011 Det er vist noget individuelt og helt afhängig af, hvad man aftaler og skriver i kontrakten. Jeg har ALDRIG oplevet nogen form for begränsning af km-tal her i Sverige. I maj 2007 bestilte jeg en ny bil, som först blev leveret i januar 2008 - i mellemtiden kunne jeg köre i byttebilen - det skal dog siges, at det var en sommerbil, og altså ikke den daglige brugsbil - men der var slet ingen diskussion om, hvorvidt jeg måtte köre i den - ej heller hvor meget. For nylig ventede jeg godt 2 måneder på en ny bil. Da jeg afleverede byttebilen - og hentede den nye - spurgte sälgeren bare om hvor langt byttebilen nu havde kört.
EBL Besvaret May 3, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret May 3, 2011 Tak for svarene, det var godt at kende lidt til normalprocedureren inden dagens bilhandel. Jeg har netop skrevet kontrakt på en ny bil til levering til omkring 1. juli, min nuværende indbyttebil spurgte de ganske vist til hvor meget jeg havde tænkt mig at køre i ugentligt frem mod byttet, og på svaret 20-40 mil ugentligt var der ingen problemer. Ej heller blev der skrevet noget ind i kontrakten.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu