Cronatus Skrevet May 19, 2011 Rapporter Skrevet May 19, 2011 Jeg har fulgt lidt med i aviserne omkring et fremtidigt fradrag på hushjælp, havemand o.s.v. http://politiken.dk/tjek/penge/hjemmet/ECE1286222/fradrag-goer-hushjaelp-og-havemand-billigere/ De nævner at sverige allerede har sådan et fradrag, og med det gode muligheder for at trække fradrag fra i begge lande kan den slags vel næsten blive gratis for os pendlere ?
larscph Besvaret May 19, 2011 Rapporter Besvaret May 19, 2011 Du skal have indkomst at trække fra i - derfor er det svenske fradrag ikke relevant hvis du er grænsegænger med job i Danmark.
elbilen Besvaret May 19, 2011 Rapporter Besvaret May 19, 2011 Du skal have indkomst at trække fra i - derfor er det svenske fradrag ikke relevant hvis du er grænsegænger med job i Danmark. Men hvis nu den bedre halvdel ejer 50% af huset samt arbejder i Sverige ??
Homer Besvaret May 19, 2011 Rapporter Besvaret May 19, 2011 Men hvis nu den bedre halvdel ejer 50% af huset samt arbejder i Sverige ?? Sådan som den svenske model er skruet sammen, tilfalder ROT/RUT-fradraget den, fakturaen er udstedt til. Hvis han/hun så er svensk (indkomst)skattepligtig, kan der opnås fradrag på 50%. Jeg tror næppe den danske model bliver således at os, der er skattepligtige i DK kan anvende svenske håndværkere/rengøringsfolk og få fradrag for det i Danmark. Uanset hvad, vil der næppe kunne opnås fradrag i både Danmark og Sverige (medmindre du er så heldig at du betaler skat begge steder)
elbilen Besvaret May 19, 2011 Rapporter Besvaret May 19, 2011 ssshhh! vi må håbe de ikke bemærker det! en ekstra tilbygning er vel også en slags renovation :-)
Homer Besvaret May 19, 2011 Rapporter Besvaret May 19, 2011 Renovation er det næppe - måske renovering...
SanneJ Besvaret May 19, 2011 Rapporter Besvaret May 19, 2011 Jeg har sagt det för, men jeg gentager mig gerne -Husk nu på at den ordning ikke er så god som den virker!!! De 50.000 du kan udnytte (altså din bedre halvdel, som betaler skat i SE) er IKKE 50.000,- hvis du har andre renteudgifter, hvilket jo de fleste (alle?) har. Dvs. alle andre renteudgifter så som pension, lån osv. SKAL träkkes fra först. Hvad der derudover er tilbage, er det du kan få ROT/RUT for. Men lidt har selvföligelig også ret -bortset fra at håndvärkerlönningerne så samtidigt er steget
Kim H Besvaret May 19, 2011 Rapporter Besvaret May 19, 2011 Renovation er det næppe - måske renovering... Synes liiige at vi skal lade den her bemærkning stå yderligere et øjeblik :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu