jolin Skrevet May 24, 2011 Rapporter Skrevet May 24, 2011 Er det slet ikke muligt at roame på Telia eller andre operatørers netværk i Sverige, når man har dansk 3-abonnement? Alle andre netværk jeg søger på har "adgang forbudt" skilt. Før i tiden kunne man da roame på Telia og SWEDEN3G? Hvis nogen undrer sig over hvorfor jeg ønsker at benytte mig af et andet netværk er forklaringen den, at jeg i øjeblikket SMS'er en del til udenlandske mobilnumre og det koster 2,50 kr/stk når jeg er på 3's net (i både Danmark og Sverige). Hvis jeg roamer er det af EU fastsat at så må en sådan SMS højst koste 1,02 kr. Jeg blev opmærksom på det da jeg fornyligt var i England og fik en pris-sms fra 3 hvoraf det fremgik, at SMS kostede 1 kr.
jolin Besvaret May 24, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2011 Citat fra IT- og Telestyrelsen: http://www.itst.dk/filer/Publikationer/pp_feb_2010/kap15.htm "International roaming Hvis du tager din mobiltelefon med til udlandet og sms'er derfra, kaldes det international roaming. I EU er der fastsat et loft over, hvor meget sådan en sms må koste. Hvis du fra et EU-land sender en sms til en mobilabonnent i et andet EU-land, kan du højst komme til at betale 1,02 kr. for det. Prisloftet gælder kun, når du bruger din mobiltelefon uden for Danmarks grænser. Det er derfor dyrere at sende en sms fra Danmark til en abonnent i et andet EU-land, end det er, hvis du gør det samme fra udlandet. Det kan du udnytte, hvis du befinder dig ved Øresundskysten eller lige nord for grænsen til Tyskland, og din mobiltelefon kan fange en svensk eller tysk mobilmast - men ikke, hvis du skal sende til en dansk mobilabonnent. Den indenlandske sms-takst er næsten altid lavere end det nævnte prisloft på 1,02 kr." Hmm det slog mig lige... Der er vel i bund og grund tale om "International roaming" når jeg er på 3's netværk i Sverige uagtet at min operatør i Danmark også er 3? Og har de så lov til at tage 2,50 kr for en sms sendt til et udenlandsk mobilnummer?
Peter M Besvaret May 25, 2011 Rapporter Besvaret May 25, 2011 Hej, det har været oppe at vende før : http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=20504&page=7 3 har stille og roligt (og hemmeligt) lukket ned for alle roaming muligheder. Peter
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu