Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Har brug for lidt hjælp her. Jeg og mine 4 børn (på 1, 3, 6 og 8 år) har alle svensk statsborgerskab, den eneste der ikke en gang har permenant opholds tilladelse er min kone (1 år tilbage af de 5 års kort som hun fik (opholdskort)). De ældste børn (6 og 8 år) gå begge i skolen lige nu, her i sverige. Jeg har fået købt min egen lejlighed (bostadsratt) her i malmø. Dilemma er, at vi bliver nød til at rejse til U-land her og nu, og skal være der i mere end 6 måneder alle sammen. Hvilket konsikvenser vil det have for mig og min familie hvis vi rejser? Børnene og skolen? Min kones permenante og eventuel svensk statsborgerskab som hun kan få om et lille års tid? For min kone, da ikke har en permenant opholdstilladelse endnu? Os alle sammen og det svenske myndighed? Min nuværende adresse? Folkepåføringen i sverige? Jeg håber i kan supportere mig med hjælp fra nogle links som kan besvare nogle af de spørgsmål som jeg gå rundt med. MVH

• 3 months later...
Besvaret
Må man være så fri at spørge hvorfor det er nødvendigt at rejse ud af landet i 6 måneder eller mere?
Antageligvis for at blive midlertidigt skattehjemhørende i et land med lav skat for at få en masse penge udbetalt ;-)
Besvaret
Antageligvis for at blive midlertidigt skattehjemhørende i et land med lav skat for at få en masse penge udbetalt ;-)
Håber lidt på en injuriesag på den kommentar :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...