larscph Skrevet July 17, 2011 Rapporter Skrevet July 17, 2011 Vi rumsterer med at bygge en smule til på vores hus - indtil videre er vi dog kun nået til lidt småtegninger på en A4 blok... :) Er der nogen af jer herinde der har gjort det og kan komme med lidt input til processen og måske konkrete anbefalinger. Først og fremmest skal vi jo have lov til at bygge til, men jeg har ingen ide om hvor let eller svært det er at få lov til at bygge til i Malmö kommun. Det er et almindeligt hus i 2 plan i tætbygget område med naboer osv. 1) Er der nogen der kender til de overordnede krav for at få lov, er det for eksempel reguleret hvor mange % beboelse man på have på en grund af en vis størrelse. Årsagen til at jeg tænker på dét er at vores grund ikke er verdens største :) Hvis man ser på Malmö stads webside om emnet er det ikke meget der står syn's jeg - altså hvad der bliver lagt til grund for afgørelsen. http://www.malmo.se/Medborgare/Bo--bygga/Bygga-nytt---bygga-till/Bygglov-marklov--rivningslov.html 2) I det mindste kræver det jo lidt tegninger af hvad man vil bygge! Derfor er der nogen der konkret kan anbefale nogen til dét arbejde? Det skal gerne være en der også er i stand til at rådgive omkring hvordan vi gør det bedst så det hele også efterfølgende vil være hamonisk at se på samt hjælpe med bygglovs ansøgningen. 3) Tips om gode erfaringer med entreprenører modtages meget gerne. Jeg tænker lidt at der måske findes entreprenører der har en arkitekt tilknyttet så det kan hænge lidt sammen med pkt. 2. Tak på forhånd for input til dette emne som jeg intet som helst aner om..
Gio Besvaret July 17, 2011 Rapporter Besvaret July 17, 2011 Tip #1: Sørg for at arkitekt og entreprenør er adskilt. Der var en udsendelse i Klamphuggerne-serien, hvor entreprenøren ordnede det hele - og det endte i hat og briller, inkl. skæve vinkler og fejlagtige materialer. Se om du kan hitte udsendelsen - så giver det hele mere mening, hvorfor det er en dårlig idé.
larscph Besvaret July 17, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret July 17, 2011 Tak for tip #1.... Hvilken kanal blev det sendt på? Og umiddelbart gav 1-stop-shopping nemlig mening - men måske man godt kan ane visse problemer hvis de er "bundet sammen"... :) Edit: TV2... Så er det lige med at hitte hvilket afsnit det var :) Edit2: Den her du tænker på: http://sputnik.tv2.dk/play/klamphuggerne-414/ ?
Gio Besvaret July 17, 2011 Rapporter Besvaret July 17, 2011 Tak for tip #1.... Hvilken kanal blev det sendt på? Og umiddelbart gav 1-stop-shopping nemlig mening - men måske man godt kan ane visse problemer hvis de er "bundet sammen"... :) Edit: TV2... Så er det lige med at hitte hvilket afsnit det var :) Edit2: Den her du tænker på: http://sputnik.tv2.dk/play/klamphuggerne-414/ ?Bingo! :D
larscph Besvaret July 17, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret July 17, 2011 Perfekt så --- nå men anbefalinger af det modsatte (altså af arkitekt og entreprenør der faktisk gør et GODT arbejde) modtages også :)
arkisol Besvaret August 4, 2011 Rapporter Besvaret August 4, 2011 Anbefaling af arkitekt og ingeniør Ved arkitekt-opgaver kan det anbefales at gå ind på : www.casa-consult.dk -de kan mange ting - og samarbejder både med og uden entreprenører. En godt samarbejde kan dog være nøglen til et vellykket projekt samt god kommunikation. Vigtigst af alt er at bygherre(rne) VED hvad de vil have - eller ved det langt hen ad vejen og så udbeder sig sparring der hvor fantasi og faglighed ikke rækker. Få et tilbud på forhånd. Mvh Arkisol
Gio Besvaret August 4, 2011 Rapporter Besvaret August 4, 2011 Ved arkitekt-opgaver kan det anbefales at gå ind på : www.casa-consult.dk -de kan mange ting - og samarbejder både med og uden entreprenører. En godt samarbejde kan dog være nøglen til et vellykket projekt samt god kommunikation. Vigtigst af alt er at bygherre(rne) VED hvad de vil have - eller ved det langt hen ad vejen og så udbeder sig sparring der hvor fantasi og faglighed ikke rækker. Få et tilbud på forhånd. Mvh ArkisolHvad er sunddebat-rabatten!?
larscph Besvaret August 4, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret August 4, 2011 Den side fungerer ikke så godt? Er i også i Sverige - umiddelbart er det bedste vist et svensk baseret firma da jeg bl.a. skal bruge materialer til bygglovs-ansøgningen.
Miriam Besvaret August 4, 2011 Rapporter Besvaret August 4, 2011 Brugte en arkitekt fra Trelleborg til garagen og hun lavede alt med ansøgningerne/bygglov til kommunen for os, mailer dig lige hendes i for senere, så kan du se om det var noget
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu