Jump to content

Er min ven udvist? Brev fra migrationsverket vedhæftet

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle. Sagen kort. Min ven som er fra kina(blev gift med en dansk pige tilbage i 2006) Pigen flyttede tilbage til DK i 2009, da hun arb og gik i skole her, og han blev boende i Sverige. Har har gennemført SFI, og taler flydende svensk. De var sammen i weekend, eller var min ven på besøg i DK. Hvordan skal jeg forstå brevet fra Migrationverket Du innehar upphållskort i engenskap av anhörig till en EES medborgare. Den 25 juli 2011 har du inkommit med en ansöken om permanent uppehållskort. Det har kommit till migrationsverkets kännedom att din make har flyttat från Sverige och att ni inte längre lever tillssammans.det kan därför bli frågan om att avregistrera dig om familjemedlem till en ESS medborgare och att utvisa dig från sverige. Migrationsverket bedröm därför att du bör få hjälp av ett offentligt biträde Det betyder att du kan få kosnadsfri juridisk hjälp av någon lämplig person till exempel en advokat Eller annan jurist innan verket beslutar i ditt ärende Om du vill ha en särskild advokat eller annan person som offentligt biträde måste du informera Migrationsverkets om det senast den 18 november 2011. Inkom med namn kontakt uppgifter och handlingar som visar att biträdet åtar sig att företräda dig Och har möjlighet att yttra sig i ärendet inom en månad.om du inte något särskilt änskemål kommer Verket att välja ett offentligt biträde åt dig Om du skriva till migrationsverket bör du ange ärendes beteckning 10-481863 Hälsningar x

Besvaret

Ja, hvis parret ikke bor sammen i Sverige, har han jo ikke noget grundlag for at blive boende i Sverige. Der findes forskellige løsningsmuligheder, fx at konen flytter tilbage til Sverige, eller at han får et arbejds- og opholdstilladelse pga. job i Sverige i stedet. Den beskikkede advokat kan rådgive om det.

Besvaret

Altså, der står IKKE at din ven er udvist, men at det KAN blive nødvendigt at afregistrere ham som familiemedlem til en EES-statsborger og deraf følgende udvisning fra Sverige. Derfor tilbydes han hjælp af en advokat, som enten han eller migrationsverket vælger. Så må man tage den med advokaten og høre om der overhovedet er nogen muligheder for at blive. Men afgørelsen er ikke truffet. Så fat mod!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...