Sabina Jensen Skrevet January 24, 2012 Rapporter Skrevet January 24, 2012 Hej! Mig og min kæreste har planer på at købe hus i Sverige efter at vi har solgt vores andel i københavn. Min kæreste er dansker og skal fortsat arbete i København. Jeg er svensk statsborger som har boet i DK i to år men jeg studerer i Sverige. Når vi så køber hus, kan det bedst betale sig at skrive det i mit navn kun (fordi jeg er svensker) eller kun i min kærestes navn eller begge med hensyn til egendomsskat og sådan nogle ting?
dan Besvaret January 30, 2012 Rapporter Besvaret January 30, 2012 Ejendomsskatten betales med den andel man ejer hver. Dvs typisk 50% til hver. Vi arbejder og betaler skat i DK, hvilket betyder at det eneste vi skriver på vores selvangivelse i Sverige er vores renteudgifter som så modregnes i vores ejedomsskat = ingen ejendomsskat da vores renteudgifter er større. Derfor vil du for dine 50% af ejendomsskatten blive beskattet hvis i vælger at at du også ejer noget af huset. Står det kun i kærestens navn - er det kun ham der betaler (eller ikke betaler). Du kan jo så heller ikke trække renter fra i din selvangivelse.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu