Kim Andersen Skrevet March 17, 2012 Rapporter Skrevet March 17, 2012 Vi kender alle en eller flere familier hvor hundeloven i danmark rammer forkert derfor har vi oprettet denne gruppe på Facebook http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/groups/203416176429942/ selvom at i bor i Sverige håber vi på jeres støtte i gruppen.
SanneJ Besvaret March 17, 2012 Rapporter Besvaret March 17, 2012 Jeg tilmelder mig gerne, men hvad er formålet med billederne længst oppe? Jeg mener, halvdelen af hundene på billerne er jo ikke på hunderacisme-listen? (Og så hedder det "du må nok hellere gemme dig" (hellere! ikke heller...)) Og har du tænkt dig noget særligt ved at oprette denne gruppe og ikke bare tilmelde dig en af de andre?
Lynge Besvaret March 17, 2012 Rapporter Besvaret March 17, 2012 Jeg støtter helt sikkert sagen, MEN har set masser af de her facebook grupper før, og de er komplet værdiløse. Sorry men de hjælper intet. Hvor var alle de her folk da kampen rent faktisk kunne vindes, altså inden forbudet kom? De fleste gik rundt og sagde der sker ikke noget eller pegede fingre af andre hunde racer, mens de selv luftede deres uden snor, til stor gene for mange mennesker. Mens der blev avlet løs på alverdens rat og kravl, DBA var totalt oversvømmet med hvalpe kuld til salg. Langt det meste af avlen foregik totalt hovedløst, argumenter som "jamen den vil gerne være mor" og "den er så sød så jeg skal have en magen til" hørte man konstant. Også var der mange der jo gjorde det alene for pengenes skyld, ikke at de nogensinde vil indrømme det. Mange af dem der piver løs i de her facebook grupper, er præcis dem der bære en stor del af ansvaret for at forbudet kom. Langt de fleste af de hunde der stadig er i DK, stammer fra før omtalt elendige avl. Men i stedet for at se indad, peger man fingre af andre racer og taler om hvor i og å så søde liste hundene er. Jeg syntes bestemt de racer jeg kender til på den liste er fantastiske hunde i de rette hænder. Men jeg mangler i den grad selvransagelse og ansvar hos ejerne af rigtig mange liste hunde. Vi ser jo STADIG masser af liste hunde der bliver luftet uden snor, og der er masser af hvalpe til salg rundt omkring, nu er det bare enten blandings hunde eller Boxer, hvis jeg ejede en Boxer ville jeg godt nok frygte for fremtiden. Det er iøvrigt ikke den eneste race der er i farezonen. Sanne's dejlige Rotter kunne meget vel være de næste der ryger på listen. Det var TO grunde til at forbudet kom, 1 en stor gruppe RIGTIG dårlige hundejere, der aldrig skulle have haft hund. Let's face it der var klart et problem, og folk burde have gjort noget dengang for at få de dårlige hunde ejere til at tage et ansvar. I stedet stak man hovedet i hækken og pev over hetzen i medierne. Det gør man iøvrigt stadigvæk. 2. Populistiske politikere, ført an af den komplet inkompetente Marlene Harpsøe, der jo iøvrigt sammenligende liste hunde med Tigere på landsdækkende TV, ja man kan undre sig over hvem der kan få sig selv til at stemme på hende. Det her er en taber sag, ingen politiker vil røre den, og grunden er simpel, der er ingen stemmer i den. Sorry men løbet er kørt for et godt stykke tid ud i fremtiden, og listen bliver desværre nok kun længere end kortere.
Lollikken Besvaret March 19, 2012 Rapporter Besvaret March 19, 2012 Jeg støtter helt sikkert sagen, MEN har set masser af de her facebook grupper før, og de er komplet værdiløse. Sorry men de hjælper intet. Hvor var alle de her folk da kampen rent faktisk kunne vindes, altså inden forbudet kom? De fleste gik rundt og sagde der sker ikke noget eller pegede fingre af andre hunde racer, mens de selv luftede deres uden snor, til stor gene for mange mennesker. Mens der blev avlet løs på alverdens rat og kravl, DBA var totalt oversvømmet med hvalpe kuld til salg. Langt det meste af avlen foregik totalt hovedløst, argumenter som "jamen den vil gerne være mor" og "den er så sød så jeg skal have en magen til" hørte man konstant. Også var der mange der jo gjorde det alene for pengenes skyld, ikke at de nogensinde vil indrømme det. Mange af dem der piver løs i de her facebook grupper, er præcis dem der bære en stor del af ansvaret for at forbudet kom. Langt de fleste af de hunde der stadig er i DK, stammer fra før omtalt elendige avl. Men i stedet for at se indad, peger man fingre af andre racer og taler om hvor i og å så søde liste hundene er. Jeg syntes bestemt de racer jeg kender til på den liste er fantastiske hunde i de rette hænder. Men jeg mangler i den grad selvransagelse og ansvar hos ejerne af rigtig mange liste hunde. Vi ser jo STADIG masser af liste hunde der bliver luftet uden snor, og der er masser af hvalpe til salg rundt omkring, nu er det bare enten blandings hunde eller Boxer, hvis jeg ejede en Boxer ville jeg godt nok frygte for fremtiden. Det er iøvrigt ikke den eneste race der er i farezonen. Sanne's dejlige Rotter kunne meget vel være de næste der ryger på listen. Det var TO grunde til at forbudet kom, 1 en stor gruppe RIGTIG dårlige hundejere, der aldrig skulle have haft hund. Let's face it der var klart et problem, og folk burde have gjort noget dengang for at få de dårlige hunde ejere til at tage et ansvar. I stedet stak man hovedet i hækken og pev over hetzen i medierne. Det gør man iøvrigt stadigvæk. 2. Populistiske politikere, ført an af den komplet inkompetente Marlene Harpsøe, der jo iøvrigt sammenligende liste hunde med Tigere på landsdækkende TV, ja man kan undre sig over hvem der kan få sig selv til at stemme på hende. Det her er en taber sag, ingen politiker vil røre den, og grunden er simpel, der er ingen stemmer i den. Sorry men løbet er kørt for et godt stykke tid ud i fremtiden, og listen bliver desværre nok kun længere end kortere. +1 helt enig og smukt formuleret! Ifølge eksperten herhjemme (aka min bedre halvdel) så bliver der stadig solgt en del af de forbudte racer i DK bare under mærkatet "boxer blandinger" .... :(
SanneJ Besvaret March 19, 2012 Rapporter Besvaret March 19, 2012 +1 helt enig og smukt formuleret! Ifølge eksperten herhjemme (aka min bedre halvdel) så bliver der stadig solgt en del af de forbudte racer i DK bare under mærkatet "boxer blandinger" .... :(Ja og en stor del af problemerne er jo at folk rent faktisk køber disse blandinger (eller uregistrerede "race"hunde)!!!!!!!!!!!!! Det er sgu ligegyldigt (egentlig) om det er boxer-blandinger eller amstaff-blandinger -der SKAL mere kontrol med HVAD og først og fremmest HVORFOR der avles. Det nytter ikke noget at fam. danmark avler deres søde tæve sammen med naboens søde hanhund uden iøvrigt at vide noget som helst om deres mentale status eller indavlsgrad. Næ, licens på opdræt OG ejerskab i stedet -det havde været vejen frem. Ja, jeg er nervøs for både boxer og rottweileres fremtid i DK, og efter at ha været medlem i en "rottweilere i Danmark" FB-gruppe er jeg endnu mere nervøs faktisk! Jeg blev næsten smidt ud af gruppen (og mine indlæg blev fjernet) da jeg (og nogle andre) tillod os at sætte spørgsmålstegn ved egnetheden i trådindlæg om "stor og kraftfuld hanhund søges til avl på min søde tæve" -og dem fandtes der en del af!!! Den slags useriøs opdræt er den direkte vej frem til forbud sådan som situationen er i DK nu!! Og KimAndersen: Du skriver at: "Vi kender alle en eller flere familier hvor hundeloven i danmark rammer forkert" Hvor mener du hunderacismeloven har ramt rigtigt?
Lynge Besvaret March 19, 2012 Rapporter Besvaret March 19, 2012 Jeg blev næsten smidt ud af gruppen (og mine indlæg blev fjernet) da jeg (og nogle andre) tillod os at sætte spørgsmålstegn ved egnetheden i trådindlæg om "stor og kraftfuld hanhund søges til avl på min søde tæve" -og dem fandtes der en del af!!! Den slags useriøs opdræt er den direkte vej frem til forbud sådan som situationen er i DK nu!! Det er præcis samme problem på mange Amstaff facebook grupper, grupperne bliver brugt som salgs vindue, og FUCK der er mange kuld hvalpe rundt omkring, det er helt sindsygt. Og her taler vi kun med stamtavle her. Det er ENDNU flere uden. Den er helt gal. Folk avler som sindsyge på alt muligt lort, fuldstændig uden at tænke sig om. Folk tror jo Kira er gal fordi hun ikke avler på Chili, for at sælge hvalpene ville ikke være noget problem. MEN fordi man har en tæve SKAL man altså ikke have hvalpe. Og hvis der skulle avles på nogen hunde hjemme hos er det jo Kajsa der er et fysisk og psykisk Amstaff pragt eksemplar. Men hun er af nogle linier der har et meget stort drive. Noget Amstaffs meget gerne må have, men det kræver at man er opmærksom på det, for hvis man tror hun kan ligge på sofaen en uge i træk som Chili kan, så tager man grueligt fejl. Også for man en problem hund. Så at finde en egnet ejer til hvalpe fra hende ville være meget svært. Men den slags er de fleste der avler enten ligeglade med, eller slet ikke opmærksomme på, for de aner INTET om linierne bag hundene, og ved derfor ikke intet om hvad de skal førere videre. Så det ER vigtigt hvilke hunde/linier man avler på, alt efter hvad man vil bruge hundene til. Skal de ud og arbejde er de linier Kajsa har perfekt, men skal det være en familie(klappe kage hund) skal man finde nogle helt andre linier at avle på. Jeg ved SLET ikke nok om linier bag Amstaff til at begynde at avle, men desværre ved LANGT de fleste der avler rundt omkring, om muligt endnu mindre end mig. Så det er jo slet ikke underligt at vi har problemer. Men som Sanne siger, folk VIL ikke hører sandheden og derfor "udstøder" man dem der stiller spørgsmåls tegn ved det der foregår rundt omkring. Og det er egentlig også derfor jeg for langt tid siden droppede at deltage i debatten mere, idiotien er desværre i klart overtal. Og alligevel så har jeg jo gjort en undtagelse her LOL En trakisk lille detalje, året inden Amstaff blev forbudt i DK, blev der registreret lige under 100 Amstaff's i Dansk Kennel Klub(altså med stamtavle), i Dansk hunde register, blev der registeret over 1100 Amstaffs. Men det eneste man lukker ned for med loven er Amstaff's MED stamtavle, for de er de eneste hunde der ikke kan løbe fra deres ophav. Alle de andre hunde bliver nu bare registreret som blandings hunde(man bestemmer jo selv hvad hunden skal registres som hvis ikke man har en tavle). Og det kan siges at der ikke var nogle tavle hunde indblandet i alle de "overfalds" sager der var fremme i medierne. Så i realiteten har den rigtige Amstaff taget faldet for alt det lort blandings hundene har lavet, ikke helt fair syntes jeg. Dette skal dog ikke fjerne fokus fra at der også er massive problemer med mange der avler Amstaff med stamtavle(ikke i DK mere), og grunden til de få problemer med tavle Amstaffs, skal et stykke hen ad vejen findes i at der faktisk ikke er så pokkers mange af dem. Det egentlige problem har altid og vil altid være dem der ejer hundene. Der er ALT for mange der har hund, som jeg ikke engang ville overlade en tøj bamse. Og her snakker vi ikke kun unge tåber, men også den helt almindelige fam. Danmark. Lad mig give et eksempel fra virkeligheden. Kender en der ejer en hunde salong, hvor hunde kan blive klippet(og for mange racer er dette et MUST). Der kommer en familie bestående af far, mor og 2 voksne døtre. De har 3 Cairn Terrier han hunde(omkring 2 år). De syntes det er rigtig smart for så kan de jo passe hinandens hunde når de er på ferie, så kan de jo gå sammen alle 3 . Hende der har salongen siger til dem "at det da er en go ide, hvis de gerne vil komme hjem til en død hund". De kigger helt vantro på hende, og nægter at tage imod et godt råd om at holde dem adskilt når de er alene. Der går cirka en måned fra de har været hos hende, til en af døtrene ringer og grædene må fortælle at 2 af dem har slået den 3. ihjel. Med 3 Cairn Terrier han hunde var det kun et spørgsmål om hvornår det ville ske ikke og ikke OM det ville ske. Især med hunde af samme køn skal man være varsom med at lade dem gå sammen alene. De kan meget nemt komme op og slås over eks. mad eller "legetøj". Og især med Terrier går det helt sikkert galt på et tidspunkt. Men helt generelt er det en kæmpe chance at tage, og direkte dumt at sætte sine hunde i en situation hvor dette kan ske. Men folk ved ikke bedre og tror de har købt 3 tøj bamser fra Fætter BR. Det sørgelige er at hendes dyrlæge kunne fortælle at den slags tilfælde fik de ind ugentligt!!!!!! Sanne du har helt ret, det burde kræve en licens at holde hund, for der er RIGTIG mange der ikke kan finde ud af det.
Lynge Besvaret March 19, 2012 Rapporter Besvaret March 19, 2012 Og jeg vil da lige sige, at har man 2 gamle tæver der har gået sammen i 10 år uden problemer, så sker der sku nok ikke noget;-) Men med 2 eller flere unghunde er det en HELT anden snak, og især med racer/hunde der er mere skarpe og kontante. Der findes masser af hunde, som er så blide og afvigende at de ikke engang ville forsvare et stykke bacon, og det er nok ikke her problemerne kommer. Også husk der er meget stor forskel på hvordan hunde reagere overfor mennesker og andre hunde. Det er muligt du sagtens kan tage din hunds favorit kødben fra den(skulle meget gerne være sådan), og naboen også snildt kan gøre det. Men det betyder langt fra at naboens hund kan få lov og gøre det samme.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu