larscph Skrevet October 18, 2012 Rapporter Skrevet October 18, 2012 Hey.. Jeg har været så dygtig at slette et CF kort med billeder på :-/ Der findes mange pay-for-me programmer man kan bruge til at gendanne filerne på kortet med - men er der nogen af jer der kender til noget gratis som fungerer? Det er til Mac OS X 10.8.....
BS Besvaret October 18, 2012 Rapporter Besvaret October 18, 2012 Har du fået taget billeder ovenpå igen og hvor formaterede du kortet? Jeg gjorde det samme men fik taget billeder på kortet bagefter (da jeg var sikker på at filerne var kommet over på computeren) men jeg opgav.
briped Besvaret October 18, 2012 Rapporter Besvaret October 18, 2012 Recuva. Tror ikke det er til Mac. Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
larscph Besvaret October 19, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2012 Jeg endte med noget buy-ware - Remo Recover... Det fungerer super og fandt min NEF'er... :) Brian> Det var helt simpelt jeg havde lavet en "import all" i LightRoom før den havde fået hentet hele filoversigten ind fra kameraet. Derefter lavede jeg en "delete all" på kameraet. Så satte jeg mig til at bladre billeder igennem og opdagede så at den sidste dag fra kortet slet ikke var importeret. Bummer! Men gemte jo så bare kortet uden at skrive noget nyt på det så det hele blev heldigvis fundet frem igen....
BS Besvaret October 19, 2012 Rapporter Besvaret October 19, 2012 Jeg endte med noget buy-ware - Remo Recover... Det fungerer super og fandt min NEF'er... :) Brian> Det var helt simpelt jeg havde lavet en "import all" i LightRoom før den havde fået hentet hele filoversigten ind fra kameraet. Derefter lavede jeg en "delete all" på kameraet. Så satte jeg mig til at bladre billeder igennem og opdagede så at den sidste dag fra kortet slet ikke var importeret. Bummer! Men gemte jo så bare kortet uden at skrive noget nyt på det så det hele blev heldigvis fundet frem igen.... Det var noget lign jeg lavede bare i stifinder. Jeg opdagede bare først for sent jeg manglede en del billeder. Bla fra fødslen af vores sidste søn. Og der var intet at gøre. Men fedt du fandt dem.
larscph Besvaret October 19, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2012 Det er så surt at få slettet og der er bare intet at gøre hvis man først får det overskrevet :( Og ja det var fedt... Ikke helt så vigtigt som dine - men var trods alt ret ked af at mine fine billeder af store flagermus der møffede rundt i trætoppene var tabt. Men nu heldigvis genfundet :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu