Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey.. Jeg har været så dygtig at slette et CF kort med billeder på :-/ Der findes mange pay-for-me programmer man kan bruge til at gendanne filerne på kortet med - men er der nogen af jer der kender til noget gratis som fungerer? Det er til Mac OS X 10.8.....

Besvaret

Har du fået taget billeder ovenpå igen og hvor formaterede du kortet? Jeg gjorde det samme men fik taget billeder på kortet bagefter (da jeg var sikker på at filerne var kommet over på computeren) men jeg opgav.

Besvaret

Jeg endte med noget buy-ware - Remo Recover... Det fungerer super og fandt min NEF'er... :) Brian> Det var helt simpelt jeg havde lavet en "import all" i LightRoom før den havde fået hentet hele filoversigten ind fra kameraet. Derefter lavede jeg en "delete all" på kameraet. Så satte jeg mig til at bladre billeder igennem og opdagede så at den sidste dag fra kortet slet ikke var importeret. Bummer! Men gemte jo så bare kortet uden at skrive noget nyt på det så det hele blev heldigvis fundet frem igen....

Besvaret
Jeg endte med noget buy-ware - Remo Recover... Det fungerer super og fandt min NEF'er... :) Brian> Det var helt simpelt jeg havde lavet en "import all" i LightRoom før den havde fået hentet hele filoversigten ind fra kameraet. Derefter lavede jeg en "delete all" på kameraet. Så satte jeg mig til at bladre billeder igennem og opdagede så at den sidste dag fra kortet slet ikke var importeret. Bummer! Men gemte jo så bare kortet uden at skrive noget nyt på det så det hele blev heldigvis fundet frem igen....
Det var noget lign jeg lavede bare i stifinder. Jeg opdagede bare først for sent jeg manglede en del billeder. Bla fra fødslen af vores sidste søn. Og der var intet at gøre. Men fedt du fandt dem.
Besvaret

Det er så surt at få slettet og der er bare intet at gøre hvis man først får det overskrevet :( Og ja det var fedt... Ikke helt så vigtigt som dine - men var trods alt ret ked af at mine fine billeder af store flagermus der møffede rundt i trætoppene var tabt. Men nu heldigvis genfundet :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...