Markowitch Skrevet November 16, 2012 Rapporter Skrevet November 16, 2012 Hej Sunddebattører Jeg har fjernadgang via Citrix til min arbejdsplads i DK, som kræver at man modtager en SMS med et password. Mit problem er at jeg ikke længere modtager disse SMS'er når jeg er i Sverige. Kort sagt, så sker der et eller andet når SMS'en prøver at krydse Øresund, og jeg er lige nu i dialog med 3 om problemet. Andre af mine kollegaer med Telia, der også bor i Malmø, siger at SMS'erne når fint igennem hos dem, hvilket styrker min mistanke til at 3 filtrerer trafikken på en eller anden måde. Er der nogen af jer herinde med 3, der har haft lignende problem? PS! Sidst i september var der en række fup-opkald til kunder hos 3 fra eksotiske steder. Dengang løste 3 det ved at spærre for numrene og det passer mistænkeligt med at jeg omkring det tidspunkt begyndte at få problemer med at modtage password SMS'er.
jolin Besvaret November 16, 2012 Rapporter Besvaret November 16, 2012 Har også fjernadgang via Citrix med sms passcode og 3 abonnement. Virker fint her.
schneider Besvaret November 16, 2012 Rapporter Besvaret November 16, 2012 Jeg kan sige præcis det samme som Jolin. Heller ingen problemer her. Virker det hvis du er i DK?
Markowitch Besvaret November 17, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2012 Tak for svar Jolin og Schneider. Mit citrix password når kun frem, hvis jeg er i Danmark. Lige så snart jeg krydser grænsen til Sverige, når intet frem. På min arbejdsplads har de sagt at jeg skal sætte +45 foran mit mobilnummer, når jeg opsætter ekstern adgang, men det har ikke rigtigt hjulpet... Derimod svarer 3 at det burde være ligegyldigt med +45, da beskeden nok skal finde frem. Puha, jeg er godt nok træt af dette problem. Men det er rigtigt godt at høre at i ikke har problemer, da jeg så kan få vores support til at kigge mere seriøst på problemet.
fdhin Besvaret November 17, 2012 Rapporter Besvaret November 17, 2012 sms passcode kræver et SIM kort så vidt jeg husker. De gange jeg har set dette ske var årsagen at abonnementet på det kort som sms passcode bruger til at sende ud ikke var aktiveret til at sende SMS til udlandet.
Markowitch Besvaret November 17, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2012 sms passcode kræver et SIM kort så vidt jeg husker. De gange jeg har set dette ske var årsagen at abonnementet på det kort som sms passcode bruger til at sende ud ikke var aktiveret til at sende SMS til udlandet. Aha! Se det lyder jo interessant. Men det er alligevel mærkeligt, da andre af mine kollegaer, der har Telia, godt kan modtage SMS'erne her i Malmö...
jolin Besvaret November 17, 2012 Rapporter Besvaret November 17, 2012 sms passcode kræver et SIM kort så vidt jeg husker. De gange jeg har set dette ske var årsagen at abonnementet på det kort som sms passcode bruger til at sende ud ikke var aktiveret til at sende SMS til udlandet. Men det er jo ikke en sms til udlandet da det jo er - som jeg forstår det - et dansk telefonnummer der sendes til.
Nico_Idskov Besvaret November 18, 2012 Rapporter Besvaret November 18, 2012 Det bør være fuldstændig ligegyldigt hvor i verden du befinder dig. På afsender siden vil SMS-passcode altid sende gennem den routning der tillader danske numre da den ikke kan vide hvor du er. Dvs SMSen sendes gennem samme Moxy-box (eller hvad i nu bruger) som når du er i DK og er en helt alm. SMS. På modtager siden skal du kunne modtage alle sms'er ligemeget hvor du er. SMS'en tilsvarer enhver anden SMS sendt fra en dansk mobil. Jeg har selv installeret adskillige SMS-passcode-løsninger og aldrig set dette problem. Hvor stor er jeres citrix-løsning? Hvis firmaet er multinationalt er der en mulighed for at de i loadballancer foran webinterfacet til citrix sorterer baseret på hvilket land din ip tilhører. Når du så kommer fra en svensk ip så vil du blive sendt til et svensk webinterface og forsøgt valideret gennem den svenske SMS-passcode som sikkert har et svensk simkort. Hvis det er tilfældet er det pludselig vigtigt at du har +45 på dit nummer i AD, samt at du tilhører en gruppe der giver dig adgang via den givne SMS-passcode løsning og til sidst at det svenske simkort tillader SMS til udlandet. Men jeg tror kun der er 2-3 firmaer i DK med er setup i den størrelsesorden så med mindre du arbejder for et af de helt store firmaer så er det ikke problemet.
Nico_Idskov Besvaret November 18, 2012 Rapporter Besvaret November 18, 2012 Man kan i SMS-passcode sende en test-SMS. Få din it-afdeling til at gøre det mens du er i DK og senere når du er i SE. De kan se i SMS-passcode om SMSen forlader systemet. Hvis du modtager den i DK og ikke i SE men loggen siger at den er sendt så kan citrix og SMS-passcode udelukkes som kilden til problemet. Tilbage står kun 3. Men det lyder meget usandsynligt.
Igelkottar Besvaret November 19, 2012 Rapporter Besvaret November 19, 2012 Man kan også prøve at sende sms til sig selv , vi havde lidt knas med Telenor med sms fra firma mobil men dette blev løst med 0045 istedet for +45 foran. : /.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu