Jump to content

Opholdstilladelse i DK, flytte til Sverige?

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle :) jeg og min kæreste er træt at bo i dk , vil overvejer muligheder at flytte til sverige, Jeg er dansk statsborger og han har permanent Opholdstilladelse . jeg vil høre jer om nogle ved , hvis jeg som er danskstatsborger kan flytte til sverige ? eller skal jeg være svensk statsborger før det kan lad sig gøre ?? og hvad er vores muligheder? Venlig hilsen

Besvaret

Din mand mister sin danske ophold/arbejdstilladelse når han udrejser, det gjorde jeg, og er man ude mere end 7 år skal alt i DK startes om. Og det er sværere at få ophold/arbejdstilladelse end første gang - stort set umuligt. Det tog mig mere end 4 år - og det selvom min danske bror, danske mor, amerikanske far og min svenske søn boede i Danmark.

Besvaret

Øhm det med de 7 år ? gælder det også hvis man er dansk født osv og har boet i sverige mere end 7 år ? Eller kan man som 100 % dansk bare flytte hjem til dk uden problemer ? Ikke fordi det er aktuelt, da vi kun har boet her knap 4 år.

Besvaret
Øhm det med de 7 år ? gælder det også hvis man er dansk født osv og har boet i sverige mere end 7 år ? Eller kan man som 100 % dansk bare flytte hjem til dk uden problemer ? Ikke fordi det er aktuelt, da vi kun har boet her knap 4 år.
Er du dansk statsborger eller EU borger kan du selvfølgelig flytte tilbage anytime . Men os som ikke er dansk/EU borger kommer i klemme. Selv er jeg US statsborger
Besvaret
Din mand mister sin danske ophold/arbejdstilladelse når han udrejser' date=' det gjorde jeg, og er man ude mere end 7 år skal alt i DK startes om. Og det er sværere at få ophold/arbejdstilladelse end første gang - stort set umuligt. Det tog mig mere end 4 år - og det selvom min danske bror, danske mor, amerikanske far og min svenske søn boede i Danmark.[/quote'] Så den permanente opholdstilladelse, var ikke så permanent alligevel? Hvis man ikke lige kender til de finere detaljer i det danske sprog, så kan man jo godt blive lidt forvirret. Permanent er jo permanent, og så alligevel ikke. Burde måske hedder Betinget Permanent Opholdstilladelse. Så ville folk jo automatisk tænke, hvilke betingelser...
Besvaret
Så den permanente opholdstilladelse' date=' var ikke så permanent alligevel? Hvis man ikke lige kender til de finere detaljer i det danske sprog, så kan man jo godt blive lidt forvirret. Permanent er jo permanent, og så alligevel ikke. Burde måske hedder Betinget Permanent Opholdstilladelse. Så ville folk jo automatisk tænke, hvilke betingelser...[/quote'] Permanent så længe du bor i DK - Fra flytte du tager du den straks. Indenfor 7 år kan du ansøge om at få den tilbage. Efter 7 år kan du ikke ansøge om at få den tilbage - skal starte om, og det er næsten umuligt at få en ny, da du jo fraflyttede DK

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...