Kvalm Besvaret November 17, 2014 Rapporter Besvaret November 17, 2014 http://denkorteavis.dk/2014/video-hun-sa-en-stakkels-gravid-kvinde-sta-og-tigge-med-sin-son-men-hov-hvad-var-det/
bananas Besvaret August 11, 2015 Rapporter Besvaret August 11, 2015 Der findes også Roma'er i Bulgarien - og de kommer også til Sverige for at tigge. En kvindelig bulgarsk journalist, Mirolyuba Benatova, har lavet en glimrende dokumentar om fænomenet - den er på bulgarsk, men har engelske undertekster. Den nærmer sig jo en sarkastisk komedie, når hun begynder at spørge tiggerne forskellige opklarende spørgsmål på deres eget sprog, og der kommer helt groteske søforklaringer. Der er også billeder fra en Bulgarsk landsby, hvor en masse Roma'er nu har fået råd til at bygge nye store huse - og ofte er der også en bil med - sågar er nogen af bilerne på SVENSKE plader!!!.
Markowitch Besvaret August 16, 2015 Rapporter Besvaret August 16, 2015 Tak for links Bananas, det var meget interessant at se. Jeg er næppe overrasket over andet, end at deres dækhistorier er så ringe. Især deres folk i Bulgarien, har ikke rigtig føling med situationen. Det er meget frustrerende at Svensk politi ikke kan gøre noget ved denne udbytning af folk på egen mark. Manglen på resolut handling, er i Østeuropa lig med svaghed, og her tænker folk ikke så meget på om principerne er til for at opretholde en retsstat. Der har længe været rygter om at tiggerne køber deres fortov af bagmænd, og at der forgår en organiseret udnyttelse. Dette kyniske spil bidrager man til ved at give almisser. Når tiggerne hilser på, hilser jeg igen, men jeg har ikke givet dem noget i lang tid.
Markowitch Besvaret August 16, 2015 Rapporter Besvaret August 16, 2015 Tak for links Bananas, det var meget interessant at se. Jeg er næppe overrasket over andet, end at deres dækhistorier er så ringe. Især deres folk i Bulgarien, har ikke rigtig føling med situationen. Det er meget frustrerende at Svensk politi ikke kan gøre noget ved denne udbytning af folk på egen mark. Manglen på resolut handling, er i Østeuropa lig med svaghed, og her tænker folk ikke så meget på om principerne er til for at opretholde en retsstat. Der har længe været rygter om at tiggerne køber deres fortov af bagmænd, og at der forgår en organiseret udnyttelse. Dette kyniske spil bidrager man til ved at give almisser. Når tiggerne hilser på, hilser jeg igen, men jeg har ikke givet dem noget i lang tid.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu