Jump to content
Guest Supermule

Nu skal jeg af med noget GALDE!!!! (hold til højre på motorvejen)

Recommended Posts

Dette er ganske enkelt en af de mest skræmmende tråde, jeg nogensinde har læst på et Internet-forum... og et meget tydeligt bevis på, at selv om man flytter til Sverige og bor, så forbliver man stadig 100% Dansk. Jeg ville sætte stor pris på, hvis folk som Supermule, Bananas, Jabbekot m.fl. ville fortælle, omtrent hvad tid hhv. om morgenen og eftermiddagen de kører på vejene, så kan man da indrette sin egen kørsel derefter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
For at tage fat i tråden fra dens oprindelige mening' date=' så er det da fuldstændigt ligegyldigt om folk kører 90 km/t, 110 km/t eller 150 km/t.. Hvis der kommer en bag ved, der kører hurtigere end en selv, så er det bare ind til højre! [/quote'] Altså hvis der IKKE ligger nogen i højresporet. Jeg bliver ofte blinket af når jeg med 110 km/t overhaler en lastbil med 90 km/t.. Men ellers ja jeg er helt enig.. tumperne i midtersporet er SÅ balastende

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville sætte stor pris på, hvis folk som Supermule, Bananas, Jabbekot m.fl. ville fortælle, omtrent hvad tid hhv. om morgenen og eftermiddagen de kører på vejene, så kan man da indrette sin egen kørsel derefter.
Hvad har jeg nu gjort?? :confused: Med mindre du er en af de personer, der ligger ude i venstresporet over en 5-10 km med 100 km/t eller mindre, mens der er masser af fri plads i højre side, som idioten jeg nævnte tidligere rent faktisk gjorde, så burde du ikke have noget at frygte fra min side. Og selv da kunne jeg jo højst finde på at passere højre om Forøvrigt synes jeg, at folk nu kører bedre på broen end da denne tråd blev startet. Min egen teori er at der i 2006 flyttede en stor klump danskere over som forsatte den danske motorvejsstil - nu har de efterhånden lært lidt svensk trafikkultur, hvor man kører ordentligt og trækker pænt til højre når man kan. Svenskerne er ganske flinke til dette - det må være noget de er vant til fra alle deres specielle landerveje med 1½ bane i hver retning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nydeligt sprogbrug, man får virkelig sympati for en sådan omgang ævl!!! Kunne du ikke udtrykke dig en anelse mere diplomatisk? Broen er vel ikke bygget som din private racerbane. Efter min mening er de personer, der drøner over broen og gennem tunnelen, utroligt farlige for deres omgivelser. Tak......... Nu kan jeg se Da Vinci i ro og fred..........:cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gio, nu kører jeg, som du kan læse, ikke hverken (nævneværdigt) for hurtigt eller med hovedet under armen, men cruiser stille og roligt derudaf ;o) Men jeg er træt af at nogle billister mere eller mindre passivt skal oplyse/belære andre om, hvordan og hvor hurtigt de skal køre.. Det rager da mig en høstblomst om folk har børn, hunde eller slet ingenting i deres biler. Hvorfor skulle man tage mere hensyn end man (forhåbentligt) gør i forvejen, fordi nogle mennesker drøner rundt med et latterligt klistermærke i bagruden? Hvis man er så bange for at køre med sine børn i bilen, at man føler at man skal oplyse andre om det, så tag da toget..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Facts and figures A mere 4 seconds is the amount of time it takes for a Formula One car to go from 300km/h to a complete halt. At 200 km/h, a Formula One contender requires just 2.9 seconds to stop completely, a process that will have been accomplished over 65 meters. At 100km/h, these values are just as mind-blowing: 1.4 seconds and 17 meters! Under these heavy braking periods, a driver is subjected to a horizontal deceleration of close to 5,2G.
Du skriver at en F1 bil bremser fra 300 til 0 Km/t på 80 meter. Hvordan konkluderer du det, ud fra disse oplysninger??? 200 til 0 foregår over 65 meter, men 300 til 200 tror jeg ikke kan gøres på 15 meter... :rolleyes: (Ved 200 Km/t kommer du 55,5 meter på et sekund). Bortset fra det er jeg enig i, at det er meget skræmmende, hvad man kan opleve på motorvejene. Den med at ikke holde til højre, har jeg oplevet mange gange, selv om der overhovedet ikke er andre biler så langt øjet rækker..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du skriver at en F1 bil bremser fra 300 til 0 Km/t på 80 meter. Hvordan konkluderer du det, ud fra disse oplysninger??? 200 til 0 foregår over 65 meter, men 300 til 200 tror jeg ikke kan gøres på 15 meter... :rolleyes: (Ved 200 Km/t kommer du 55,5 meter på et sekund). Bortset fra det er jeg enig i, at det er meget skræmmende, hvad man kan opleve på motorvejene. Den med at ikke holde til højre, har jeg oplevet mange gange, selv om der overhovedet ikke er andre biler så langt øjet rækker..
Jeg tror du skal kigge langt efter et svar fra Mulen. Han har slettet sin profil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Jeg tror du skal kigge langt efter et svar fra Mulen. Han har slettet sin profil.
Forestående identitetsskifte måske......?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

hhmm, og når jeg ser to lastbiler ligge og kæmpe ved siden af hinanden med 90km/t på motorvejen, tænker jeg : gad vide om der findes en øresundsmafia der lønner dem for at holde andre trafikanter tilbage?! eller er det mon politiets nyeste påfund? :eek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se at det er irriterende at ligge efter en lastbil som overhaler en anden, men bilerne er begrænsede til 89km/t +/- et par %. Så det tager altså lidt tid. Jeg tror ikke der er mange lastbil-chauffører der overhaler for at genere den øvrige trafik, men en chauffør har altså også noget at skulle nå. Om man kører 88 eller 90 km/t betyder faktisk at man kommer 20 km længer på en 10 timers køretid, og hvis man er eksportchauffør og ikke er hjemme hele ugen, betyder det over 100 km på en uge. Det kan betyde at man skal holde weekend-hvil på 45 timer i bilen:sick: i stedet for at holde de 45 timer hjemme hos familien. Men det virker lidt (ud fra denne tråd) at der er mange danskere der vil have venstre spor, udelukkende skal benyttes af danskere i hurtige biler. Jeg er godt klar over at en over haling skal foretages så hurtigt som muligt, men det er det altså også hvis der 2 km/t forskel, og bilen ikke kan køre hurtigere.:th2::th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan godt se at det er irriterende at ligge efter en lastbil som overhaler en anden' date=' men bilerne er begrænsede til 89km/t +/- et par %. Så det tager altså lidt tid. Jeg tror ikke der er mange lastbil-chauffører der overhaler for at genere den øvrige trafik, men en chauffør har altså også noget at skulle nå. Om man kører 88 eller 90 km/t betyder faktisk at man kommer 20 km længer på en 10 timers køretid, og hvis man er eksportchauffør og ikke er hjemme hele ugen, betyder det over 100 km på en uge. Det kan betyde at man skal holde weekend-hvil på 45 timer i bilen:sick: i stedet for at holde de 45 timer hjemme hos familien. Men det virker lidt (ud fra denne tråd) at der er mange danskere der vil have venstre spor, udelukkende skal benyttes af danskere i hurtige biler. Jeg er godt klar over at en over haling skal foretages så hurtigt som muligt, men det er det altså også hvis der 2 km/t forskel, og bilen ikke kan køre hurtigere.:th2::th2:[/quote'] Rart der er en der har lidt forståelse her og ikke mindst har kunnet skrive det på en god måde. Jeg har dog ikke problemet i den Scania jeg kører i. Den er nemlig begrænset til 80. Så jeg overhaler aldrig og bliver tit overhalet, hurtigt :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan godt se at det er irriterende at ligge efter en lastbil som overhaler en anden' date=' men bilerne er begrænsede til 89km/t +/- et par %. Så det tager altså lidt tid. Jeg tror ikke der er mange lastbil-chauffører der overhaler for at genere den øvrige trafik, men en chauffør har altså også noget at skulle nå. Om man kører 88 eller 90 km/t betyder faktisk at man kommer 20 km længer på en 10 timers køretid, og hvis man er eksportchauffør og ikke er hjemme hele ugen, betyder det over 100 km på en uge. Det kan betyde at man skal holde weekend-hvil på 45 timer i bilen:sick: i stedet for at holde de 45 timer hjemme hos familien. Men det virker lidt (ud fra denne tråd) at der er mange danskere der vil have venstre spor, udelukkende skal benyttes af danskere i hurtige biler. Jeg er godt klar over at en over haling skal foretages så hurtigt som muligt, men det er det altså også hvis der 2 km/t forskel, og bilen ikke kan køre hurtigere.:th2::th2:[/quote'] Selvfølgelig skal lastbiler også have lov til at overhale. Men det er godt nok sjældent at den chauffør der bliver overhalet, bruger indersiden af sit hoved og slipper speederen lidt, bare i 5-10 sekunder. Det ville gøre overhalingen meget lettere og ville stort set ikke kunne ses på tidsplanen. (Så skal man i hvert fald gå i meget små sko). :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

"Elefant-rennen" kalder tyskerne vist fænomenet med at to lastbiler skal overhale hinanden. Man burde måske lave en lov om, at en overhaling skal kunne udføres på max 30 sekunder - ellers er den ulovlig og burde aldrig være påbegyndt. Tæt trafik naturligvis undtaget. Jeg kan godt forstå at lastbilchaufførerne ikke vil køre for stærkt under en overhaling - de har jo fartskrivere og kan få bøder så store at de må gå fra hus og hjem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Selvfølgelig skal lastbiler også have lov til at overhale. Men det er godt nok sjældent at den chauffør der bliver overhalet, bruger indersiden af sit hoved og slipper speederen lidt, bare i 5-10 sekunder. Det ville gøre overhalingen meget lettere og ville stort set ikke kunne ses på tidsplanen. (Så skal man i hvert fald gå i meget små sko). :o
Hvor meget ses det på din tidsplan at du skal vente på sådan en overhaling? Eller klemmer skoene? for nu at bruge dine egne termer?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved at bede Steen om hjælp :D
Så er spørgsmålet bare hvornår han kommer tilbage under profil navnet "Far er ikke sur - Far er skuffet" :D Det er jo set før folk kommer tilbage under nye navne :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så er spørgsmålet bare hvornår han kommer tilbage under profil navnet "Far er ikke sur - Far er skuffet" :D Det er jo set før folk kommer tilbage under nye navne :cool:
Skuffet som i f.eks. Hængemule ? :laugh: (Hvorfor er der ikke en rød Smiley med horn og trefork ?)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor meget ses det på din tidsplan at du skal vente på sådan en overhaling? Eller klemmer skoene? for nu at bruge dine egne termer?
Skoene behøver da ikke klemme, bare fordi man går i meget små sko. Det kunne jo være man havde meget små fødder. ;) Hvis en lastbil bruger et minut på at overhale en kollega, er det faktisk ret tæt på at være den samme tid det kan ses på min tidsplan. Men jeg synes mere det drejer sig om at vise lidt hensyn. Det er der vel ikke noget galt i? Jeg kunne ikke finde på foretage en overhaling med 110 Km/t, hvis den anden kører 105 Km/t og der kommer nogen hurtigere bagfra. Men jeg har mulighederne at sætte farten lidt op under overhalingen, eller vente til bilen er passeret. Lastbilerne kan som regel ikke sætte farten op. Og hvis de skal vente til der er ordentlig plads, kan det tage meget længe, eller bliver helt umuligt. Derfor forestiller jeg mig at chaufførerne kunne sætte sig i hinandens sted og hjælpe de sekunder det drejer sig om. Men ok, hvis skoene skal klemme for at håbe at vi kan vise hinanden lidt hensyn, klemmer mine sko nok en gang imellem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være der manglede en smiley eller 2 i mit indlæg. Men mener bare at hvor tit er det du på en tur til og fra arbejde oplever det her? Det er jo ikke 5-10 gange hver vej. Men ja hensyn ville da være rart engang imellem. Men så er det bare så mange andre steder der behøver mere end her. Til dagligt har jeg ikke problemet da min arbejdsgiver har begrænset alle lastbilerne til 80 km/t...til stor irrertation for mange.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...