Jump to content
LLAMBERT

mc forsikring uden kørekort?

Recommended Posts

Det kan være det er et dumt spørgsmål, men prøver jeg alligevel at poste det herinde. Jeg flytter til Sverige her inde længe, men min kæreste flytter først med om en måned eller længere...nok mere "længere" (pga. salg af lej.) Hans skønne SV er nu kørt til Sverige, efter de danske plader er pillet af, og nu står den så deroppe og blinker i den skønne sol uden han kan køre på den(hvilket piner ham meget) Min spørgsmål er nu: Er der nogen mulghed for at jeg kan indregistrere den i mit navn, selvom jeg ikke har mc-kørekort, og så oplyse forsikringen om at der er en 2.person som kører den? blot en tanke der faldt mig ind, for at hjælpe min kæreste ud af denne ulykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Min spørgsmål er nu: Er der nogen mulghed for at jeg kan indregistrere den i mit navn, selvom jeg ikke har mc-kørekort, og så oplyse forsikringen om at der er en 2.person som kører den?
Min forsikring kräver at en evt. anden förer skal väre folkbokfört på min adresse, så hvis din käreste ikke er det, duer det desvärre ikke. Tror egentlig ikke det har betydning om du har körekort mht. forsikring. Hvorfor vil I (han) have den med til Sverige? (=Hvorfor ikke köbe noget andet herovre...)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja prismæssigt har det jo også stor betydning om du har kørekort eller ej....forsikringen er jo dyrere for nyerhververe(?) en for folk der har haft kørekort i 16 år. Jeg kan da huske da jeg flyttede herover vil Trygg-hansa se kopi af kørekort.....men det er måske kun dem ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... nej, jeg tror da egentlig også jeg skulle vise kopi af kørekort... Og i hvertfald skulle jeg skrive i hvor mange år jeg havde haft kørekort (til bil?), men det kan vel godt lade sig gøre at få mc-forsikring uden mc-kørekort, som så meget andet bare et spørgsmål om pris... :scared:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hverken mit bil eller MC forsikringsselskab har nogensinde set mit kørekort, da jeg tegnede forsikringen. Begge har dog spurgt hvor længe jeg har haft kørerkort. Eneste tidspunkt mit bil forsikringsselskab har set mit kort, var da de skulle dække en tyveri sag fra bilen. Der krævede de en kopi af mit kørerkort.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Min forsikring kräver at en evt. anden förer skal väre folkbokfört på min adresse, så hvis din käreste ikke er det, duer det desvärre ikke. Tror egentlig ikke det har betydning om du har körekort mht. forsikring. Hvorfor vil I (han) have den med til Sverige? (=Hvorfor ikke köbe noget andet herovre...)
mmhh, puha, så ser det sort ud for ham. Sidste år fik han heller ikke sæsonstart med. :scared: Han tager den med, fordi han er forelsket i den, og kærlighed kan ikke købes for penge.:love:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men kan jeg så få den synet og indregistreret i mit navn' date=' så den står klar til ham (nu hvor jeg ikke har kørekort)?[/quote'] Jeg tror det er lettest at ringe til dit forsikringsselskab, så får du de gäldende regler for det selskab:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men kan jeg så få den synet og indregistreret i mit navn' date=' så den står klar til ham (nu hvor jeg ikke har kørekort)?[/quote'] Sagtens! Jeg havde min mc til registreringsbesiktning og plader på før jeg fik mit kort. Du skal bare ringe til Bilprovningen og bestille tid til en registreringsbesiktning. Hvis den har været registreret i et andet EU land, bør der ikke være problemer. Du skal blot medbringe registreringsattesten. I synshallen betaler du for synet og pladen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...