Jump to content
thygesen

Stemmeret

Recommended Posts

Din ide med at brænde det af er ikke særlig god..
Ja ok - det må jeg ved nærmere eftertanke give ret i - tænkte bare højt. Jeg tror dog at det vil være en fordel at kunne lave et eller andet form for tv-venligt stunt, hvis vi vil gøre os håb om at blive hørt. Og det ville måske også være godt, hvis det kunne lykkes at lave noget inden valget afholdes. Jeg tror at det er en langt større historie inden valget end efter valget at nogen har mistet deres stemmeret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror at det er en langt større historie inden valget end efter valget at nogen har mistet deres stemmeret.
Helt konkret,hvor mange danske statsborgere er uden stemme ret pga udlandsboende ? hur fan finder man ud af det ? inden valget - der skal nemlig et ciffor på!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
MEEN jeg har ikke fået fat i ham fra foreningen der skal stå for initiativet.. men jeg arbejder på det..
Det er Poul Erik Hansen - ikke sandt? Det ville være en positiv happening hvis vi mødte op til en rigitg valghandling i Malmø. Derefter forsegles stemmerne efter alle kunstens regler og køres til Christiansborg for at aflevere dem på valgdagen. Der skal arrengeres et valglokale i Malmø og man må vel kræve pas og svensk addresse for at kunne stemme? Et par medier skal kontaktes og selve valghandlingen skal have tv-dækning og der skal skrives en del pressemeddelelser. En fra foreningen bånder hele happeningen lige fra de spæde forberedelser i Malmø til de står på Christiansborg slotsplads med stemmerne og udgiver filmen som en slags kortfilms dokumentar - den vinder selvfølgelig et par internationale priser næste år og bringer dermed yderligere fokus på demokrati og vores sag...:D Man kunne så løbende leake videodagbogen på youtube under selve valgkampen og måske sende nogle af os til et par talkshows i godaften danmark eller sådan noget... Hehe jeg tænker bare højt - håber også at foreningen har tænkt lidt...:rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Zidane, det er godt nok sandt, at ikke alle som bor i Skåne vil stemme til Folketinget. Men hvad med os, som vil? Jeg tror på, at mit stemme kan gøre noget! Jeg vil gerne deltage i arrangementen, selv om det er en DF-tilhænger der arrangerer det, selv om jeg selv er Rad.V. tilhænger. Gustaf, tusind tak for linket. Jeg har lige lagt min kommentar. Håber, at nogen af politikkerne kan se blogen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
.... Og til sidst...for arrangementet skal stå en mand (Thygesen dreng) som er stor tilhænger af DF...fy for satan!:thumbdown :love2: peace
Ha ha ha ha ha Zidane.. Jeg elsker sgu at læse dine kommentarer.. de er så.. ja jeg ved ikke.. ligegyldige.. eller denne er da i hvert fald.. Hvad har min politiske overbevisning at gøre, med et arrangement, som jeg givetvis ikke arrangerer alene men med en forening der indeholder lige så stor spredning stemmemæssigt som der er spredning i Danmark.. :laugh: Men en ting har du dog helt ret i.... Hvis ikke der kommer mere end 100 styk og stemmer falder det hele til jorden!!! Det er derfor vigtigt at alle vores medlemmer og alle jer herinde fortæller ALLE i kender der har et dansk pas og bor herovre om denne happening for at vi kan få så mange til at komme.. Hvis alle hiver 2 med hver bliver vi i hvert fald 300 :-) og med 20.000 danskere i skåne bør det være muligt at samle en del!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Racist!!!!! :thumbdown: Hvis vi alle delte DIN holdning, ville du så ha' noget at komme efter i VORES land???? Så slap lige af batmand og stik fingeren i jorden.....Thyge stemmer sikkert DF fordi han er træt af folk som dig, der råber racist efter enhver der tegner en mand med turban og så selv opfører dig som én....... Moral er godt......Dobbeltmoral er IKKE dobbelt så godt!

He..........det vil være en katastrofe. Hvor mange der vil komme til sådan en slags afstemning? Max.100 styks! Hvor mange danskere bor i Skåne? 20.000? Se hvor mange stemmer der er her og nu: Fogh - mod Fogh: 87 har stemt i alt. Hvor mange medlemer har sunddebatten? 800? Folk gider ikke...... Jeg vil 100% ikke komme, heller ikke min kæreste, hendes bror, mine forældre...i alt 8 stykker - alle med det danske pas! Og til sidst...for arrangementet skal stå en mand (Thygesen dreng) som er stor tilhænger af DF...fy for satan!:thumbdown :love2: peace

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En anden ting, der ikke har været på banen her på tråden er Irak... - DK er i krig i Irak for at sikre demokratiet; * - Der dør danske soldater i demokratiets navn; - Til det første frie valg i Irak kunne herboende irakere stemme - også selvom de aldrig har været i Irak; Det gør da om noget vores situation absurd. Alle danske statsborgere her betaler skat til DK og er i landet flere gange om ugen. Hvem er så et u-land???? :rolleye: /Junkeren Ikke nok med at irakerne kunne stemme herfra, men den danske stat betalte hele gildet og betalte også for at irakere, der boede udenfor København, kunne komme til stemmeurnerne. Forklar mig lige logikken. :mad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke fordi jeg vil rive ned, men jeg forstår ikke, hvorfor man skulle lave en aktion i Malmö, og jeg ved ikke, hvordan man skulle interessere svenske medier for en konflikt, som vi har med den danske stat, altså ud over afdelingen for danske besyndeligheder og kuriosa. Sådan en aktion - hvad den så består i - bør da foregå midt i København, hvor de relevante (=danske) medier bor. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sådan en aktion - hvad den så består i - bør da foregå midt i København' date=' hvor de relevante (=danske) medier bor. :)[/quote'] +1. Jeg er helt enig med dig, Niels. Det bedste skulle være foran Folketinget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke fordi jeg vil rive ned' date=' men jeg forstår ikke, hvorfor man skulle lave en aktion i Malmö, og jeg ved ikke, hvordan man skulle interessere svenske medier for en konflikt, som vi har med den danske stat, altså ud over afdelingen for danske besyndeligheder og kuriosa. Sådan en aktion - hvad den så består i - bør da foregå midt i København, hvor de relevante (=danske) medier bor. :)[/quote'] Jeg giver dig faktisk helt ret i at det burde foregå midt i KBH, men da vi nok gør det et par dage før og de fleste IKKE kører over broen for at kaste en stemmeseddel ned i en kasse så tror jeg vi vil få større success i Malmö.. Kunne DU finde på at komme og "stemme" i Malmö, hvis vi får det op at stå? Ang. medierne tror jeg du undervurderer dem lidt.. Vi har flere gange haft flere medier ovre.. Lorry, JP, Politiken, Berlingske osv.. Derudover har de svenske medier også vist Goodwill på at kritisere den danske regering lidt ;-) Hvor mange tror I ville tage over Lørdag og stemme??? ikke lige så mange som ville køre ind til malmö!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke fordi jeg vil rive ned' date=' men jeg forstår ikke, hvorfor man skulle lave en aktion i Malmö, og jeg ved ikke, hvordan man skulle interessere svenske medier for en konflikt, som vi har med den danske stat, altså ud over afdelingen for danske besyndeligheder og kuriosa. Sådan en aktion - hvad den så består i - bør da foregå midt i København, hvor de relevante (=danske) medier bor. :)[/quote'] Det er selvfølgelig ikke de svenske medier, man skal have fat i, men de danske.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt med på ideen om at lave et event.:th2: En attitue som "det er der sgu ikke nogen, der gider" er simpelt hen så jävla demotiverende og lad! :sick: Men så er det jo skønt med folk, der er fremadrettede og ikke giver op. Hvor denne event skal foregå, samt hvor den vil få størst opmærksomhed + effekt, har jeg ikke den store forstand på. Jeg vil umiddelbart mene, det handler om planlægning og en god strategi/salg af eventen, at interessen bliver uundgåelig. Hvad er valgets tema, hvad har folk mest interesse i idag 2007. Nogle siger, det er velfærd. Er det så velfærd i form af "velstand" eller i form af "livskvalitet", "overskud", etc. Uanset emnerne kan de på alle områder udfordres med en god håndfuld danskere i det skånske, for vi er ligesåvel en del af og et resultat af den politik, af normerne i 2007, af "mig mig mig"-begreberne, miljøpolitik .... Hvad ville politikerne med Øresundsprojektet, hvis ikke de vil tage de danskere alvorligt, der rent faktisk tog deres ideer (politik) til sig .... ? Anyways ... jeg er spændt på at se, hvad der sker på event-området .....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se, der er nogle logistiske overvejelser, men det BEHØVER vel ikke at være et masseopbud, for at budskabet går hjem, og jeg synes det ville være mere logisk at demonstrere eller happeninge i Danmark. De er professionelle inde på medierne - de ved godt, hvordan man fotograferer fem "rage boys", så det ligner en massedemonstration, og de kan lægge ekstra røg på, når man brænder bydele ned. Hvad mig selv angår, har jeg jo stemmeret, så jeg synes ikke rigtig, jeg kan deltage. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Må jeg være så ubehøvlet og spørge' date=' hvordan det kan være du har stemmeret, for så vidt jeg ved bor du i Sverige som os andre ??[/quote'] Han har midlertidig adresse i dk .. læste jeg i en anden tråd :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må give både Niels og Thyge ret her. Hvis man afholder arrangementet i Malmø får man flere til at møde op. Hvis man afholder det i København sender det en mere kraftfuld besked til den danske befolkning. En del danskere kan ikke se urimeligheden i at danskere i "fjerne lande" ikke har stemmeret. Godt nok er Malmø kun 20km væk i luftlinie, men i mange danskeres bevidsthed ligger det lang længere væk. Er det derimod danskere, som har deres daglige gang i Danmark, som står inde på Christiansborg og siger at de bare vil have lov til at stemme lige som alle de andre, vil mange flere umiddelbart kunne se urimeligheden. Hvis der altså møder nogen op..... Så det må være en afvejning, hvad der er mest effektivt - og jeg vil støtte op om arrangørerne uanset hvad de vælger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tror der er røget nogle sider ud her - eller også er det bare mig, der ikke kan finde rundt :new: Hvad er det man skal gøre hvornår, stille op hvor, for at demonstrere sin utilfredshed med at man har mistet sin demokratiske stemmeret?? Bedste hilsener, Caroline

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er det man skal gøre hvornår, stille op hvor, for at demonstrere sin utilfredshed med at man har mistet sin demokratiske stemmeret??
Der kommer nok noget mere information senere. Som jeg ser det, kunne der være tale om en event der kommer til at ske på begge sider af sundet. Først en formel valghandling i Malmø efterfulgt af en event i Danmark hvor stemmeboksen bliver overdraget på Christiansborg. Kan i se det? En event på begge sider - rimeligt enkelt... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil 100% ikke komme, heller ikke min kæreste, hendes bror, mine forældre...i alt 8 stykker - alle med det danske pas! :love2: peace
Zidane, hvis dig og din familie - dvs. ialt 8 stykker; samtidig står og brænder en Grundlov af hver, er jeg sikker på at der ville være pressedækning. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et spörgsmål :rolleye: Jeg spörger lige igen, er det klog at sige danske skatteborgere der betaler skat ? Hvad med dem der bor herovre, men betaler skat i Sverige ?? Jeg er heller ikke en af dem der dukker op. Jeg vidste nemlig godt at jeg mistede min stemmeret da jeg flyttede over :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Og du vil da naturligvis IKKE kæmpe for at få den igen.... Tror sgu du er blevet forsvensket for meget...........................:sick:

:rolleye: Jeg spörger lige igen, er det klog at sige danske skatteborgere der betaler skat ? Hvad med dem der bor herovre, men betaler skat i Sverige ?? Jeg er heller ikke en af dem der dukker op. Jeg vidste nemlig godt at jeg mistede min stemmeret da jeg flyttede over :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ret Du har helt ret jeg vil ikke kämpe for den. At jeg syntes at det er pinligt for DK men totalt foräldede grundlov er en ting. Men der bor jo bunker af DK statsborgere ude i verden som ikke ved en pind om Dansk politik. Skal de mennesker väre med til at bestemme over Dansk politik. Der mener jeg ikke, derfor ingen kamp :laugh:

Og du vil da naturligvis IKKE kæmpe for at få den igen.... Tror sgu du er blevet forsvensket for meget...........................:sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil 100% ikke komme, heller ikke min kæreste, hendes bror, mine forældre...i alt 8 stykker - alle med falske danske pas!
Hvem er de sidste 3 ? Fætter, onkel, fætter ? Hvorfor bor i i Sverige ? Er det ikke bedre at være arbejdsløs i DK ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men der bor jo bunker af DK statsborgere ude i verden som ikke ved en pind om Dansk politik. Skal de mennesker väre med til at bestemme over Dansk politik. Der mener jeg ikke' date=' derfor ingen kamp.[/quote'] Der bor også mange danskere i Danmark uden en pind forstand på dansk politik. :rolleyes:. Hvis forstand er adgangsbillet til en stemmeseddel så ville dansk politik se noget anderledes ud. Du skriver selv, at Danmarks grundlov er forældet og jeg er enig. Lad os opdatere den således at vi kan stemme til folketingetvalget, ligesom en svensker i København kan deltage i valget til riksdagen. Af de relativt få danskere bosat uden for rigets grænser, er det nok overvejende dem der også har en hverdag i Danmark der vil udnytte sin fremtidige stemmeret. Skåne er med tiden gået hen og blevet et patologisk tilfælde. Selvom man bor i Skåne er Danmark på en eller anden måde flyttet med. Skat, uddannelse, Sygesikring - you name it. Sat på spidsen begrænser en danskers interaktion med den svenske stat sig til skatteverkets årlige selvangivelse. Dette faktum giver i sig selv, en vis interesse for danske forhold og politik. Det er derfor ikke underligt at nogle herovre føler meget stærkt for denne sag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...