lovebuine 10 Anmeld indhold Skrevet May 1, 2009 er der nogen der går arbejdsløs i dk og får dansk a-kasse hjælp som ved hvordan det foregår, fordi jeg har hørt at når man får a-kasse hjælp i dk, så skal man hver md kommer op på deres kontor, med 4 renskrevet ansøgninger, så hvis der er nogen der kender til det, må de godt skrive her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 er der nogen der går arbejdsløs i dk og får dansk a-kasse hjælp som ved hvordan det foregår' date=' fordi jeg har hørt at når man får a-kasse hjælp i dk, så skal man hver md kommer op på deres kontor, med 4 renskrevet ansøgninger, så hvis der er nogen der kender til det, må de godt skrive her.[/quote'] Er det ikke nemmere at kontakte en a-kasse? De kan forklare dig reglerne, som i nogle tilfælde (alt afhængigt af din situation) kan være ret indviklede for folk der aldrig har prøvet det før. Men ja, man skal være aktiv og seriøs jobsøgende. Reglen om x antal ansøgninger pr. uge er dog afskaffet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 jo men hvis der er nogen der sidder i det nu, så er det jo nemmere og rent besked jo Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pippi 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2010 Nu ved jeg godt det er et gammelt spørgsmål.... Da spørgsmålet blev oprettet var kravet at man skulle skrive 4 ansøgninger om ugen. Dags dato er kravet ændret til min. 2 pr. uge. og man skal have oprettet et CV på Jobnet.dk og desuden logge ind på siden hver uge og trykke på en knap, der bekræfter at man er jobsøgende. Hver 3. måned skal man stå skoleret hos jobcenteret - idet man bliver indkaldt til rådighedssamtaler. Her skal man besvare en masse spørgsmål og fremvise alle de ansøgninger man har skrevet osv. Håber det var svar nok... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites