Jump to content
biz

Nu får vi snart lönforhöjelse! (Finansiel Krise til debat)

Recommended Posts

Der tog de godt nok fusen på hele markedet. Ingves ville kun sænke med 0,25% - men det lader til at Ingves er blevet stemt ned med stemmerne 4 mod 2, og han har endda reserveret sig mod beslutningen. Det er relativt sjældent at man ser den ordførende blive overruled i Sverige!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er repo-renten så de samme lave 0,25% i Euroområdet og i Sverige. Og det kan ikke rigtigt lade sig gøre at sænke meget mere herfra. SEK/DKK skal nu til at finde sit nye leje - lige p.t. hedder den 0,799 - men der sker nok en reaktion i eftermiddag, når de amerikanske investorer er vågnet op og opdager, hvad der er sket, og skal tage stilling til, hvad der skal ske med deres svenske krone og/eller rente-investeringer. Umiddelbart vil jeg gætte på noget i stil med: "God damn Communist Bastards! Sell the Motherf#####!"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der tog de godt nok fusen på hele markedet. Ingves ville kun sænke med 0,25% - men det lader til at Ingves er blevet stemt ned med stemmerne 4 mod 2, og han har endda reserveret sig mod beslutningen. Det er relativt sjældent at man ser den ordførende blive overruled i Sverige!
Han får høvl fra alle sider nu: http://www.di.se/artiklar/2014/7/3/professorn-stefan-ingves-skapar-osakerhet/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår dem ikke. Ingves laver jo fuldstændig samme fejltagelser igen som i den tidligere krise for nogle år siden (da kursen var nede og svinge på 0.63). Der var han også alt alt for sent ude med at sænke i forhold til ECB. Samtidigt at man fortsat have visse rente-møder dagen før det noget vigtigere ECB rentemøde fatter jeg heller ikke. Vist, Sverige er ikke med i Euro'en, men uanset hvad, så betyder økonomien i Euro-landene meget for Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg forstår dem ikke. Ingves laver jo fuldstændig samme fejltagelser igen som i den tidligere krise for nogle år siden (da kursen var nede og svinge på 0.63). Der var han også alt alt for sent ude med at sænke i forhold til ECB. Samtidigt at man fortsat have visse rente-møder dagen før det noget vigtigere ECB rentemøde fatter jeg heller ikke. Vist' date=' Sverige er ikke med i Euro'en, men uanset hvad, så betyder økonomien i Euro-landene meget for Sverige.[/quote'] Nobelpristageren Krugman kaldte det jo for SadoMonetarism! Der er noget uforklarligt halvreligiøst selvpineri over det. Jeg mistænker Ingves for at være medlem af følgende sekt :

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der har nok været for mange klager ang. bensinpriserne, vi kan jo ikke ha´ at de stakkels svenske skal gi´ omkring 15 skr/l når de ikke brokker sig helt så voldsomt når den er omkring 14,50 :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...