Jump to content
POLO!

Må min arbejdsgiver gøre det?

Recommended Posts

Hej, er der nogen som kan hjælpe med en juridisk spørgsmål?
Jeg er ansat hos en firma som har besluttet til at flytte til København. Indtil nu vi har haft rigelige parkeringsplader uden for den bygning vi befinder os. Det er et lejet kontor og 20-25 parkeringspladser følger med. Men nu arbejdsgiveren har nægtet at sørge for parkeringspladser for dem som vil køre i sin ejen eller firmabil til ny kontoret i København. Der er tale om en afgift på 2 – 3 tusind kroner per måned hvis man lejer en plads i en af de parkeringshuse i Kbh.
Må arbejdsgiveren gøre det? Det virker lidt forkert at de har stillet en parkeringsplads for mig i de sidste 10 år men nu pludselige skal jeg selv betale for det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart tænker jeg at det må arbejdsgiver godt, da arbejdsgiver ikke har nogen pligt til at stille parkeringspladser til rådighed - og slet ikke gratis parkering.

At det så er temmelig ringe personalepleje, der kan lede til at nogen nøglemedarbejdere tager over til en konkurrent er en anden sag. Arbejdsgiver har også frihed til at dumme sig ;)

Men ellers er det din fagforening du skal spørge om den slags. De vil have mere forstand på om der gælder nogen rettigheder for arbejdstager i forbindelse med flytning af arbejdssted.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, arbejdsgiveren har tilbudt en bruttolønsordning for parkeringsafgift samt en tilskud så koster det endelig et par hundred kroner, som jeg tror jeg kan lev med. Så gøre jeg ikke mere for det. 

Tak til alle for svare/forslag ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...