Jump to content

mickiii

Members
  • Antal indlæg

    224
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af mickiii

  1. Så blev GTI'en endelig solgt, og nu er det tid til at kigge fremad :) - Næste bil skal være en sparegris, og jeg har kig på den nye A4 Avant, i en 2.0 TDI version. Helt konkret så bliver det nok denne eller meget lig denne: http://www.blocket.se/vi/16478361.htm?ca=23_11_s Ja, jeg overvejer at tage chancen med hvid Jeg har været ude og prøvekører og alt det, men jeg kunne godt tænke mig at hører fra andre som evt. har samme bil og ikke mindst motorstørrelse, dvs. "mellem-spec" motoren på 143HK / 320NM. Er du glad for den, nogen ting du ville gøre om, hvordan er den at leve med som pendlerbil osv? På forhånd tak
  2. Tak for hjælpen til jer alle :)
  3. Hej, Jeg har solgt min bil til en privat person her i sverige. Er der nogen der ved hvad jeg helt praktisk skal gøre nu, blandt andet med hensyn til kontrakt, findes der evt. en standard? Dernæst, hvad er normalt med hensyn til betaling, altså et bankveksel eller lign? Lidt erfaringer fra andre ville være rart at høre :) På forhånd mange tak
  4. Jeg har tilmeldt mig, men mangler fortsat at få en endelig bekræftelse. Jeg har ingen tidligere erfaring med Cocoa og Objective-C, men med det mål for øje at udvikle specifikt til Iphone og Ipod Touch, så besluttede jeg mig for et par måneder siden at forsøge og lære det. Indtil videre kan jeg lave simple applikationer (meget simple :)). Jeg har dog netop afhændet min Macbook da jeg har bestilt den nye MBP, så den har bare at ankomme inden denne Tech Talk, så jeg har noget at teste på. Kom i gear, Humac!
  5. Super, hjælp til selvhjælp :)
  6. Cool, ved du også om man skal have særlig våbentilladelse i Sverige udover jagttegnet?
  7. Hej, Jeg har dansk jagttegn, men har ikke jaget i nogle år, og overvejer nu at begynde lidt igen. Jeg har ikke riffeltegn, men påtænker at tage dette inden længe. Hvilke tilladelser skal man have i Sverige for at måtte bære våben og gå på jagt? På forhånd tak.
  8. Jeg var nede og besøge noget familie på Falster i weekenden, og VW i Nykøbing Falster havde 2 stående til udstilling udenfor, så måske det kunne være interessant :)
  9. http://www.e24.se/samhallsekonomi/sverige/artikel_772069.e24
  10. Jeg læser ofte disse: Automotorsport Teknikens Värld Provkört Motormännen Vi Bilägare Allt om Motor Og så til sidst denne her som samler op fra ovenstående og udenlandske, både nyheder og tests etc. Rimelig god til at få overblikket: Alt om Bilen
  11. mickiii

    Audi S5

    Så mister du vel alle rettigheder til befordringsfradrag, samt særligt brotillæg?
  12. Hey, jeg har en minimal "bilka" bule, kan du ikke lige PM mig kontaktoplysninger på ham du kender? Pft.
  13. Mon ikke at denne A3 1.9 TDI vil kunne gøre tricket? Alternativt en Mini Cooper Diesel eller hvis den skal være billig, så en 1.4 TDI Skoda Fabia. Det var ihvertfald mine ideer ;)
  14. Hehe, så foretrækker jeg egentlig at de bare nøjes med at kører "bumper-to-bumper" i det højre spor, og lader os andre komme sikkert på arbejde
  15. Hvordan kan du vide at det var en dansker? Var bilen på danske plader eller?
  16. Mjaa, men jeg kiggede her og hvis man kigger i boksen "top rated tyres", så er det nemlig ud som om at goodyear dækkene er bedre end mine nuværende.
  17. Super buddah, så tror jeg det bliver goodyear-dækkene. Muligvis ligegyldigt, men jeg syntes at mønstret ser bedre ud :D Tak for hjælpen
  18. Min uvidenhed omkring dæk (og sikkert også biler) er forbløffende stor, så jeg skal lige bruge lidt hjælp til at vælge nogen nye. På nuværende tidspunkt har jeg disse på, men jeg overvejer at købe dem her... Er der noget jeg har overset, eller er disse dæk ens? Jeg tænker mere specifikt på at mit nuværende har en "91W" angivelse, hvor der på den anden står "91Y BSW, VSB". Hvad betyder det? På forhånd tak.
  19. Hej, Til min store skuffelse så er jeg kommet ud til min bil, og set at det ene fordæk er fladt :(. Er der nogen der ved om der findes en nogenlunde billig forhandler, med mærkedæk, der har åben i dag (lørdag)? Alternativt, findes der nogen dækforhandlere herinde? På forhånd tak.
  20. Var der ikke noget med at 928'eren kom med en motor fra en varevogn? Eller var det 924'eren? Nevermind, fandt selv ud af det, det var 924'eren: http://jalopnik.com/cars/feature/porsche-928-265926.php
  21. Den er vist bare lidt gal med komforten og udsynet http://youtube.com/watch?v=NXXurhKTSuU
  22. Jeg har 2.0T motoren i en Golf V GTI, og den kører som en drøm. Der er moment ved alle omdrejninger, og sammen med DSG kører den kun endnu bedre. (Jeg ved så ikke med Audi's DSG, men det må vel være noget af det samme) Men... Muligvis er jeg pivet, men jeg kan med nød og næppe kun snige den op på 10,5 - 11 km/l, og mest normalt er 10 km/l, så synderligt økonomisk syntes jeg ikke at den er.
  23. Hej, Nu er jeg ved at være træt af kun at køre 10-11 km/l, så nu er det på tide med en mere økonomisk bil. I den forbindelse så har jeg kigget på en BMW 320d, som kan løbe omkring 20 km/l, hvilket passer mig perfekt :th2: I den forbindelse så har jeg kigget en del hos svenske BMW forhandlere, og prisen for en der har kørt 0-15.000 km, med det udstyr jeg gerne vil have, er på omkring 350.000 SEK. I tyskland vil den koste omkring 30.000 EUR, dvs. omkring 285.000 SEK. Mit spørgsmål er nu om den forskel er værd at betale i sverige, hvis man tænker på at man får forsikring, og at den er "svensksolgt" i forhold til at hente den i Tyskland, og så selv skal betale forsikring. Er der evt. nogen andre aspekter jeg skal have med i overvejelserne? Jeg har ikke tidligere prøvet at importere bil fra Tyskland, og ved ikke så meget om det. Derudover så er jeg ikke sikker på om det er en god ide med en så ny bil (07-08), som samtidig ikke er en overpotent en, som man normalt ser importeret. Hvis der evt. er en med en lign. importeret bil, så kunne det da være rart at vide hvad vedkommende betaler i forsikring. På forhånd tak.
  24. Mjaa, jeg må indrømme at det er lettere for mig at finde tid til selv at gøre det når det passer mig i weekenden, istedet for at finde tiden i hverdagen til at besøge værkstedet. Derudover så syntes jeg at det går lige stærkt nok på vw værkstedet en imellem.
×
×
  • Tilføj...