Jump to content

mickiii

Members
  • Antal indlæg

    224
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af mickiii

  1. Vi kunne jo ikke få i både pose og sæk for evigt...
  2. Jeg er fuldstændig enig, jeg havde selv GTI i 5 versionen, og detroit fælgene til denne var mere subtile, sammenlignet med de nye. De nye er IMHO alt for vulgære. Mht. til pristabet, så er det vel så som så, mon ikke det er marginalt?
  3. Var der ikke noget der hed AirMouse eller lign. på AppStore'n? Den kan vel umiddelbart noget af det samme.
  4. Der går ikke længe før jeg handler mine ringe ind til fordel for en Mercedes E Coupe 350 CDI, et smut forbi Brabus, og så tror jeg at pendlergryden er klaret for de næste par år :).
  5. Hov glemte lige at nævne økonomien i den. Mildest talt imponerende, ved normal kørsel til og fra arbejde ligger den imellem 17 - 21 km/l.
  6. Fed bil du kigger på :) Har en 2009 A4 Avant 2.0TDI, og den er for sløv til min smag. Dog så er det 143HK versionen vi har, og den findes vist nok også i en 170HK version, som jeg dog ikke har prøvet.
  7. Hey, Overvejer meget at skifte til en Mercedes E Coupe. Da jeg kører 35-40t km, pr år, så skal det være en diesel. Men jeg er lidt i tvivl om det er pengene værd at vælge den 6-cylinderede 350CDI frem for den mindre 250CDI. Der er ikke den store forskel deres kræfter, så jeg tvivler på om det kan svare sig. Nogen der har erfaringer med disse motorer, alternativt i samme model? På forhånd mange tak.
  8. Lille update: Jeg har skam brugt vævfylder, sådan noget filt suger godt må man sige :). Med tanken omkring fugtigheden i rummet i mende, har jeg her til aften malet loftet i køkkenet, med en stor gryde vand kogende under hele forløbet. Det kan lyde lidt primitivt, men resultatet er nu et perfekt køkkenloft, med færdigmonterede LED spots! Desperate times, calls for desperate measures :th2: Så summa-summarum, luftfugtigheden har en indvirkning på malingen, mht. til tørretid. Førhen tørrede det meget hurtigt, og dermed kom der "rullestrøg" på loftet når man skiftede "bane". Tak for hjælpen og de gode råd.
  9. Tak for jeres svar, imidlertid så har jeg i dag talt med en farvehandel, og de mente bestemt at det havde noget at gøre med den tørre luft vi har på grund af kulden. Det står også meget godt overens med at da vi malede kontoret og gangen for snart 2 mdr. siden, der var der ingen problemer. Det var endda med den lidt billigere maling. Jeg må lige give det en måned eller 2 endnu, og så prøve igen, når luften forhåbentlig er lidt mere fugtig.
  10. Hey, Har spartlet/slebet lofter, lagt glasfilt og har nu malet. Dog, så oplever jeg konstant striber på loftet i form at rulle strøg. Der er ganske vist steder hvor der er et par gipsplade- og spartelujævnheder, men det er sjovt nok ikke dem man kan se. Har prøvet 3 forskellige slags helmat loftsmaling, senest refleksfri maling fra Beckmann i DK, men lige lidt hjælper det. Nogen der har nogle tips til metode, og evt. maling hvor det bare ikke sker? Hvis ikke jeg selv kan gøre det pænt så hyrer jeg en maler, men hvis der er nogen herinde fra som udfører malerarbejde, så send endelig en PM. På forhånd mange tak.
  11. Jeg har ikke erfaring med Audi i Helsingborg, men har til gengæld med Audi i Malmö. Vi havde sat os for at købe den nye A4 Avant, og var dernede og få et tilbud, eller... tilbud er måske så meget sagt. Efter at være oppe på et prisskilt på knap 500.000 SEK med masser af udstyr, tilbød den kvindelige sælger en rabat på SEK 15.000. Jeg skal ikke kunne sige om deres avance er meget lav på en ny bil, men for mig at se, så var det lidt latterligt. Istedet købte vi en demo-model i Hudiksval, og fik den fragtet til Audi i Malmö. Det var en fornøjelse at se sælgeren udlevere nøglerne til vores 'nye' vogn, som hun reelt set kunne have solgt os .
  12. Jeg er ikke ekspert på området, men da vi flyttede til Sverige med hund fik vi oplyst at de principielt kunne sætte dyret i karantæne i en given periode, før det må komme ind i Sverige. Jeg er ikke sikker på at jeg har lyst til at vores hund skal sættes i karantæne nogen steder.
  13. Ja, og langt fra nok i skolen...
  14. Det er korrekt at normale spots bliver meget varme, og der dermed skal monteres varmekasser, men vi skal have monteret LED spots som er F-märkt (med tak), hvilket betyder at de godkendt til montering direkte i isoleringen. Derudover så udvikler LED spots meget mindre varme, end normale halogen, typisk max 80-85 grader.
  15. Som i topic, kan en elektriker trække ledninger til spots i et eksisterende gipsloft, eller skal pladerne ned? Er ved at spartle lofter med henblik på glasfilt etc, men er pludselig kommet i tvivl om jeg skal vente til elektrikeren har været her. På forhånd tak.
  16. mickiii

    Nyt køkken

    Vi er selv ved at renovere køkken og har også valgt Ikea (Abstrakt). Tidligere har jeg været af samme mening som dig, men i weekenden var vi så ude og kigge på det fremtidige køkken, og her bemærkede jeg at de har fået en række nye serier af hvidevare. Design- og Funktionsmæssigt samt prismæssigt, så syntes jeg at det virker fornuftigt. Herudover er det også vigtigt for mig at der ikke længere står "Whirlpool by IKEA" eller lign. på som der ellers tidligere har gjort. Hvad er årsagen til at du ville holde dig fra dem?
  17. Det gør de skam også for fremtidige produkter, ihvertfald i Europa og så bliver det micro-usb.
  18. Jeg har et 400D, dog uden objektiv, hvis det skulle være interessant?
  19. hehe, ja det var så ikke lige meningen :D
  20. Arhh ok - så prøver vi med et eksternt billede. Men tak for hjælpen, jeg må forsøge mig med et ventilationsfirma :)
  21. Det tværgående aftræksrør på billedet. Det sidder desværre samlet i en centraludsugning nede bag krydderihylden :(. Jeg har behov for at tale med en som har nogen ideer til hvad der kan gøres. Jeg ville helst slippe for den centrale udsugning, men om hvorvidt det er en god ide eller ej, og om det kan klares med seperate blæsere på badeværelser etc, ja der skal nok kyndig vejledning til. Men tak for input .
  22. Hey, Vi skal til at have lavet nyt køkken, men inden da, så skal vi hare forberedelserne overstået. Heriblandt er vores rørføring ifm. udsugning og emhætte. Ideelt set, så skal vi have skjult tværgående rør, som vist herunder, og nu er det så at jeg er i tvivl - er det en rörmokare@blikkenslager man ringer til? Hvis der er nogen der kan hjælpe med dette, eller kender / kan anbefale en som kan, så hører jeg meget gerne om det. På forhånd mange tak.
  23. Prøv at ring til ALD - For sin tid siden, da vi flyttede til Sverige, der ringede jeg til dem og forhørte mig omkring firmabil. Det kunne godt lade sig gøre, dog besluttede vi at købe selv pga. større valgfrihed.
  24. Okay takker, jeg tror jeg prøver at købe en enkelt i morgen, og se om den passer, inden jeg køber til hele hytten :)
×
×
  • Tilføj...