Jump to content

mickiii

Members
  • Antal indlæg

    224
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af mickiii

  1. Hey, Vi skal til at skifte el-materiel, og i den forbindelse ville jeg gerne undgå de gængse svenske modeller. Jeg har læst mig til at LK's Opus 66 serie er godkendt til brug i Sverige, men jeg er lidt i tvivl om de passer ind i vores nuværende huller. Er der nogen der evt. har erfaringer med installation af disse, og evt. kan berette om mål, og tilpasning til svenske dåser. Jeg syntes selv at jeg har søgt en del på google, men jeg kan ikke umiddelbart finde nogle mål for kontakten. På forhånd mange tak.
  2. Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at det skal være billigt for enhver pris, har jeg? Imidlertid så har jeg i dag købt min polske flæskefars i Byggmax, og der er indtil videre ingen salmonella at spore .
  3. Tak, der vil jeg prøve at kigge. Det er klart at pris og kvalitet følges ad, og kvaliteten skal naturligvis være i orden.
  4. Som i topic, hvor i malmö finder jeg tilsvarende? Jeg skal bruge glasfilt, maling etc., og tænker på om det evt. er billigere i sverige. På forhånd tak.
  5. Jeg mener at i disse tilfælde mister man retten til befordringsfradraget, hvorfor det bedst kan betale sig for folk med under 40 km til arbejde. Jeg er dog ikke helt sikker.
  6. Elsker at blive kaldt dum af dig..., imidlertid, så fortæl mig hvilken kamphund / kamphunde har du da, og hvad er dit erfaringsgrundlag? Er du træner, instruktør, ejer igennem 20 år.... what? Vis mig dit hunde-cv Michael...
  7. Fantastisk, personligt syntes jeg at det er rart at der sker noget. Og jeg kunne næppe være mere ligeglad med Mikael K et al's meninger og rationale...
  8. Sad lige og lurede lidt omkring spotify til iphone, og minsandten om der ikke allerede nu er en applikation tilgængelig for dem der har jailbreaked deres telefon. I Cydia og søg efter "Spot". Fungere fint på OS 3.0. Det er tydeligt at applikationen ikke er hverken helt eller halvt færdig, men den virker overraskende godt over 3G.
  9. For dem der har den mulighed, så ved jeg at 3 erhverv holder på en del 16 gb 3 G modeller, da de gerne vil have erhvervslivet til at adoptere dem i højere grad. Min skulle gerne blive leveret i næste uge :o) Og ja, jeg mangler også bare at kunne bruge min spotify på iphonen - så kan har man nok en af de mest komplette gadgets lige for tiden. Og hvis 3 så får deres web-tv til at virke på iphone, så er der for alvor fest
  10. Helt generelt så kan du selv regne på om det er forsvarligt eller ej, ihvertfald set med bankens øjne. De fleste banker operere med et beløb imellem 4.000 og 6.500 kr / md. som rådighedsbeløb efter faste udgifter pr. person. Dvs. hvis du ligger et budget inkl. de omkostninger til de lån du ønsker at optage, og at bundtotalen ligger i dette leje, så er der en overvejende sandsynlighed for at banken vil være til at tale med. En hurtig høker-beregning med de oplysninger du angiver, så har du vel omkring 15K udb. pr. md, og her kan du vel så trække 5-6K til bolig, 3K til bil, 3K til brobizz, så for mig at se, så hænger det ikke helt sammen. (Jeg antager at det er bruttotal du angiver) Dog hviler det som altid på en helhedsvurdering, og som andre også nævner, så er det langt fra alle banker som ønsker at låne til 100% af boligens værdi. Men, en ting er hvad banken finder forsvarligt, en anden er hvad du selv ønsker af levestandard. For mig at se så er der ikke meget sjov ved at ligge med lige nøjagtig minimumsbeløbet hver måned, f.eks. pga. uforudsete omkostninger til bil etc. Så hellere spare lidt op, og vente til man har råd.
  11. Det lyder utrolig spændende. Jeg er ikke verdens mest synshæmmede, med -1,5 på begge øjne, dog med en stor bygningsfejl på den ene øje. Mit problem er at mine øjne bare ikke rigtig kan med linser, da de bliver tørre osv. Ved du om dette kan bruges på mindre styrker, og evt. bygningsfejl?
  12. Lidt OT, men er der egentlig ikke nogen som mødes og spiller lidt MTT engang imellem? Jeg er ihvertfald frisk :). Spiller selv en del online.
  13. Hey, Der holdte en VW caravelle eller lign. med fuld polis-krigsmaling ved tilkørelsen mod broanlægget, ved bunkeflo omkring kl. 9.30. Den holdte på den hvide helle helt op til motorvejen med snuden mod DK. Lad os bare sige at jeg holdte pænt tempo da jeg kørte forbi, så derfor er jeg lidt nervøs for om det var en fartmåling - nogen der ved det? Pft.
  14. Jeg går ud fra at du forsøger at kører yellowsnow på den for at unlocke den? Kan du beskrive fejlen, evt. hvilken modem-driverversion du har? Derudover så kan jeg fortælle, at såfremt du har en ny Unibody Macbook eller Macbook Pro, så har Apple lagt en lille device ind som gør at det p.t. er umuligt at unlocke telefonen på disse. Det skal ske med en gammel mac eller en pc. Kom med lidt info, så kan det jo være at det kan lade sig gøre alligevel.
  15. Hvis du har mod på det, så tror jeg ikke at du vil fortryde en Macbook Pro 17"
  16. Cool, der vil jeg da kigge forbi. Jeg cyklede en del for nogen år tilbage, men er mildest talt gået i stå. MEN nu skal der ske noget, efter at have læst denne tråd så bliver man jo helt inspireret. Jeg har kigget lidt på denne, men jeg kigger lige forbi bikepro i morgen for at se om man kan blive lidt fristet :)
  17. Hvad har du købt og hvor?
  18. Hey, Er der nogen som kender et sted hvor de kan chippe en mini cooper diesel? Jeg har læst meget godt om http://www.motornord.se, men de ligger alt for langt oppe til at jeg gider at køre efter det. Jeg vil helst gerne undgå "box-tuning". På forhånd tak
  19. Tak for det grundige svar, det lyder til at der rent garanti og servicemæssigt ikke er noget der gør denne bil mindre attraktiv. :) Problemet er vel så bare når man skal sælge den, så kan man ikke skrive at det er en 2009, som det jo er for os, men i stedet må skrive 2007, og det gør den vel så tilsvarende mindre værd.
  20. Hey, Vi står for at skulle købe en lille pendlerbil nr. 2, og har kig på denne: http://www.blocket.se/vi/19552751.htm?ca=23_11_s Vi har lige været hos forenede bil i malmö og kigget på den, og den er jo ny, med en meterställning på 10 mil, men modelåret er sat til 2007. Hvordan hænger det lige sammen? Og hvordan med garantier og serviceaftaler etc? Derudover, er det et fornuftigt valg, hvis det skal være en lille bil, som er økonomisk, men samtidig også sjov, og værd at kigge på? Jeg er f.eks. lidt i tvivl om der kommer et facelift, eller en ny model, siden den er så billig? Håber på at nogen kan hjælpe, da jeg helst ikke vil købe katten i sækken :) Pft, Michael
  21. Det er okay at have en mening omkring forskellige ting, men at du vurdere deres argumentation vag, gør den ikke nødvendigvis forkert (for dem altså).
  22. Tænkte det nok, så er jeg glad for at jeg ikke tog derind. Ikke at få lov at sidde i den er sq en flad fornemmelse Men tak for status! ;)
  23. Hmm, jeg troede først den kom i næste måned... spøjst.
  24. Hvis der er nogen der har været derinde, gider i så at berette om BMW standen og den nye Z4? Jeg overvejer kraftigt at købe denne når den kommer i handlen i næste måned, men det skulle også være eneste grund til at jeg gider tage til messen.
  25. Og stadig findes der tosser som tror at vi er alene i universet...
×
×
  • Tilføj...