mickiii
Members-
Antal indlæg
224 -
Medlem siden
-
Senest besøgt
Indholdstype
Profiler
Forummer
Galleri
Kalender
Alt der er opslået af mickiii
-
Hey, Nu er det ved at være på tide at få sat sommerdækkene på, og jeg har egentlig planlagt selv at gøre det. Imidlertid, så har jeg kun prøvet at sætte reservehjul på biler før, og det foregår sådan lidt nødtørftigt. Hvad skal jeg investere i for at sikre at det går korrekt til? Jeg tænker: Donkraft, sådan en 2 tons rød sag i Biltema. Der følger sådan en sakse en med fra VW, men jeg syntes den virker for ustabil. Momentnøgle - Anbefalinger / Links er meget velkomne. Hvad ellers skal jeg huske at købe eller være opmærksom på? Ved ikke om det gør nogen forskel men jeg har en 2006 Golf GTI. På forhånd tak.
-
Hed hun Britta Ljungdahl? Jeg bryder mig generelt ikke om at hænge andre folk ud, men såfremt det nu var hende, så gør lige dig selv den tjeneste at regne tingene efter. I vores tilfælde regnede hun forkert ikke mindre en 3 forskellige steder, blandt andet en regnefejl der ville have gjort at vi ville stå med kr. 120.000 for lidt på overtagelsesdagen. Endvidere har vi venner, som også tidligere har været taget under kærlig behandling af hende, med lignende resultat. Just a word of caution :)
-
Hvad er der nu galt med rapidshare.com? :th2:
-
Michael, skal lige forstå din pris: er det 25.000 kr. + moms eller kun 2.500 + moms? Hvis det er sidstnævnte, så syntes jeg da at det er billigt.
-
Jeg har haft yderst gode erfaringer med Jet v. Svågertorp - Dog kan de svinge lidt fra tid til anden, men ikke så meget som man kender det fra Danmark - Enkelte dage er vi da endda under de 11 SEK
-
Tak for alle indlæggene - Det er rart at høre lidt for og imod, om end jeg ikke helt har besluttet mig. Jeg tror egentlig at det skal prøves, så selv om det muligvis koster en smule at montere dem, for derefter at konstatere at det ikke duer, så er det vel den bedste løsning. Så kan jeg også tillade mig at have en mening om det
-
Hey, Jeg har en Golf GTI, og da jeg købte den, fulgte der et splinternyt sæt vinterdæk med, inkl. 17" alufælge og alt, men de er med pigge. Jeg syntes jeg har hørt lidt for og imod, og jeg er lidt i tvivl om jeg dummer mig ved at sætte dem på - Kan det ødelægge noget ved bilen? Er de decideret dårlige for køreegenskaberne? Selvfølgelig underforstået at jeg følger de fartbegrænsninger der er på dem osv. Jeg overvejede kort at pille piggene af, men jeg tænker at dækket er født med dem, så det vil nok for alvor ødelægge deres evne generelt. På forhånd tak
-
Underligt? Måske ikke, men sådan er det ihvertfald ikke i Danmark, idet at vi i de forgangne 7 år har kørt på den måde. Men tak for svaret!
-
Hej, Dette er sikkert et spørgsmål der er besvaret før, men jeg kan ikke umiddelbart finde det herinde: Skal ejeren af bilen også være den der ejer forsikringen på selvsamme? Min kæreste er nemlig et år ældre end mig, og ja... pige, hvilket tidligere har givet en lidt billigere forsikring, men pludselig nu mener forsikringsselskabet (IF) at det er mig der skal stå på forsikringen, hvilket så gør den en del dyrer. På forhånd tak.
-
Den nye BMW diesel Ja, billig bliver den nok ikke, men BMW frigiver snart en 3-serie 2.0 liters diesel med bi-turbo, en til de lave omdrejninger, og en til de højere. Det bedste ved den er at den kommer med 204HK (Bemærk, at vi er over den magiske 100HK / liter grænse), blandet kørselsforbrug på 19,8/l og måske bedst af alt 400 Nm allerede ved 2000 omdrejninger. Motoren findes allerede nu i 123d Jeg har planlagt at købe den, når vi kommer på den anden side af Jul. BMW i Danmark havde endnu ikke set den, og forventer først den kommer i Marts 08, og prisen "formentlig" bliver 30-40k DKK mere end den nuværende 3-serie 2.0 diesel. Dette er inkl. danske afgifter, så mon ikke vi kommer til at ligge omkring de 300-320k SEK? Jeg syntes at den må være den perfekte kombination af kræfter og økonomi, selv om at jeg er ked af at skulle af med min GTI
-
hehe, okay thanks :o)
-
Bare lige et lille hurtigt spørgsmål: En dreng på vel omtrent 10-12 år ringede lige på, og spurgte om jeg ville købe "Uttidninger". Jeg sagde nej, sådan nærmest med refleks, men nu hvor jeg forsøger at slå det op, så kan jeg ikke finde ordet. Nogen der ved hvad det er?
-
Nu kommer det jo stærkt an på hvad det er du mener når du skal bruge hjælp til "webdesign" - Er det kun et design du mener? Altså en eller anden form for ramme og grid, hvor du så selv herefter levere backend i form vha. et eller anden template system. Jeg er nok lidt mere en purist når det kommer til den slags, og mener at CMS systemer generelt er "the work of satan". Derudover ville jeg personligt ikke handle webdesign hos et firma som ikke overholder standarderne for webdesign... Altefter projektets omfang og deadline så er jeg måske også i stand til at hjælpe dig. Jeg har mange bolde i luften for tiden, så hvis det er et stort projekt så kan jeg nok ikke. For en god ordens skyld så kan jeg ikke kode i .net, men udelukkende i Ruby eller PHP.
-
Nu har det længe undret mig, og det er sikkert det forkerte forum at stille sådan et spørgsmål: Hvordan har i dog råd til de biler? Jeg er klar over at økonomi er en personlig ting og vi alle prioritere forskelligt, men nogen af de biler jeg ser nævnt herinde koster et godt stykke over 600K DKK selv i Tyskland - Nogen har self. gode lønninger osv, men for mig er der bare nogen ender jeg ikke kan få til at mødes engang imellem. Nå, unskyld jeg lige forstyrrede, jeg havde bare lige behov for at lufte mine tanker.
-
Lidt til at fodre den indre konspirationsteoretiker: http://video.google.com/videoplay?docid=7866929448192753501&q=loose+change&total=2806&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0 Bemærk at det er en fuld film på halvanden time.
-
hey, Jeg har bestilt en 20+ pro fra BBB med bredband og tlf. - hende jeg talte med sagde først at jeg sagtens selv kunne installere, men sluttede af med at sige at der ville komme en tekniker når datoen for tilslutning nærmede sig. Pakken kom med router, og tilslutningsdagen er sat til i morgen, meeen nysgerrig som man er, så skulle jeg jo lige prøve og sørme så, der er hul igennem. Der er endnu ikke nogen tekniker der har ringet. Anyway installationen af sådan noget er altid lige til, og jeg fandt hurtigt det første telejacket i ejendommen, og fik det installeret. Endvidere sikrede jeg mig at stikket var serielt kablet, så det skulle vist nok også være ok. Det underlige er nu at min hastighed ligger omkring 5Mbit / 1,5Mbit og skulle egentlig være 20Mbit / 3Mbit. Jeg er klar over at man må forvente tab på grund af afstand til central etc, men kan det virkelig passe at jeg skal acceptere et så stort tab? Ret skal naturligvis være ret, så det kan jo være, at så snart ham teknikeren kontakter mig, så er der noget han mangler at gøre. Er der nogen der har oplevet det samme, og evt. ved hvor man kan finde ud af hvor langt der er til ens nærmeste central?
-
I ventetiden har jeg søgt lidt frem og tilbage på inden på http://www.bostik.se/ findes deres produkt: VÅTRUMSLIM 78, som tilsyneladende er beregnet til at klæbe væv på vinyl
-
Hej, Min kæreste og jeg er netop flyttet til Sverige, i et rækkehus fra 1997. Pænt og flot, men husets to badeværelser er beklædt med vinyl på gulv og til loft, hvilket er let at holde, og mildere at rengører med hensyn til rengøringsmidlernes styrke, men kønt det er det sq ikke. Derfor har jeg søgt lidt rundt efter løsninger. Der er ingen tvivl om at det skal ende ud med et badeværelse med klinker på gulvet, samt en klinkeborde på væggen, og væv på de fugtige områder, og endelig fuld klinke ved bruser og spa. Spørgsmålet er om man kan gøre dette direkte oven på, hvad der tilsyneladende er svejset vinyl? Jeg er nervøs for at pille det ned på grund af de skader jeg tænker det kan gøre ved rummets evne som vådrum, herunder membranen etc. Umiddelbart har jeg fundet frem til at man kan sætte fliserne på, så længe at underlaget ikke kan give sig, men væv er jeg en anelse mere nervøs for. Nogen der har nogen input? Pft. Stor hilsen Michael
-
Så er det snart Hej, Så melder vi snart vores ankomst til Sverige - Bostadsrätt i Husie / Stenkällan, nærmere bestemt lige her (Laangt link): http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&cx=1328060&cy=6164750&PointX=1328060&PointY=6164750&referrer=SearchCombi.aspx&var=b%E4ckah%E4stgatan%2048&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&SearchType=4&name=Bäckahästgatan%2048&weather=false&showTraffic=false Min kæreste Diana er 26 og arbejder som klinikassistent hos en tandlæge i København og jeg selv er 25 og arbejder som Business Intelligence konsulent lige ved Sluseholmen, Kbh. SV. Uhh, ja og så skulle de sidste brikker snart være faldet på plads, så der forhåbentlig inden længe står en ny Golf GTI i indkørslen :o) Stor hilsen herfra!
-
Hej, Min kæreste og jeg flytter til malmö d. 1 Aug, og i den forbindelse skal vi have en ny bil. For at kunne opnå tilbud på forsikringer så skal man som bekendt have et svensk personnummer, men jeg bliver oplyst at jeg kan ringe til noget der hedder vistnok vejverket? og blive midlertidigt oprettet. Spørgsmålet er kort og godt, hvad hedder det sted man ringer til? Jeg kan nemlig ikke finde noget der hedder vegverket eller lignende. Skulle der sidde en forsikringskyndig derude der kan gætte den årlige pris for en fuld-forsikring på en ny, dansk-importeret Golf GTI mkV m. DSG, med et forventet årligt kørselsbehov på ca. 30-35K km., og som kommer til at stå i egen aflåst garage, så er i velkomne :o) -Jeg er 25, og min kæreste 26, elitebilister i DK, alle år skadefrit. På forhånd mange tak hjælpen
