Guest palle Skrevet January 13, 2004 Rapporter Skrevet January 13, 2004 Hej med jer .... Jeg tænkte på, om der var nogle som kunne være interesseret i at lære at dykke ? Jeg er PADI Instruktør, og har certificeret mere end 100 dykkere. Fra begyndere op til Divemaster. For ikke at glemme det hele, tilbyder jeg at undervise, for hvad det koster at gennemføre sådan et kursus. Der er selvfølgelig nogle udgifter som skal dækkes, men derudover tilbyder jeg at gøre det gratis. Hvis der er nogle der er interesseret, så lad mig vide det. Men husk... det skal være inden for rimelighedens grænser. Altså ikke noget med kollegaer, venner og familien fra Jylland. Det er et tilbud til jer der bor i malmø. Jeg underviser i følgende: PADI Open Water PADI Advance Open Water PADI Rescue Diver PADI Divemater PADI Assistent Instrutor. Hvis der er nogle som bare vil med ud og dykke er jeg selvfølgelig også klar på det. MEN, kun i våddragt, så lad os lige vente en måned eller to
Guest palle Besvaret January 13, 2004 Rapporter Besvaret January 13, 2004 Hej med jer .... Jeg tænkte på, om der var nogle som kunne være interesseret i at lære at dykke ? Jeg er PADI Instruktør, og har certificeret mere end 100 dykkere. Fra begyndere op til Divemaster. For ikke at glemme det hele, tilbyder jeg at undervise, for hvad det koster at gennemføre sådan et kursus. Der er selvfølgelig nogle udgifter som skal dækkes, men derudover tilbyder jeg at gøre det gratis. Hvis der er nogle der er interesseret, så lad mig vide det. Men husk... det skal være inden for rimelighedens grænser. Altså ikke noget med kollegaer, venner og familien fra Jylland. Det er et tilbud til jer der bor i malmø. Jeg underviser i følgende: PADI Open Water PADI Advance Open Water PADI Rescue Diver PADI Divemater PADI Assistent Instrutor. Hvis der er nogle som bare vil med ud og dykke er jeg selvfølgelig også klar på det. MEN, kun i våddragt, så lad os lige vente en måned eller to
Guest martin Besvaret January 13, 2004 Rapporter Besvaret January 13, 2004 Hej Palle.. Jeg kunne godt tænke mig at lære at dykke.. men hvor meget kræver det af mig selv?? skal jeg ud og investere i alt udstyr? kan man leje? og sidst men ikke mindst.. hvad er prisen for at afholde et sådan kursus?
Guest palle Besvaret January 13, 2004 Rapporter Besvaret January 13, 2004 Jamen, det var jo en frygtelig masse gode spørgsmål.... Det kræver du kan svømme ! Jeg vil gå ud og lave en aftale med en dykkerbutik (når jeg ved om der er interesse for at lære at dykke) og så lejer vi alt udstyret. Det vil sige... Ingen grund til at investere i dyrt udstyr. Prisen for kurset har jeg af gode grunde ikke fundet frem til endnu, først vil jeg vide om der overhovedet er grundlag for at gennemføre sådan et kursus. Jeg vil gætte på at det kan laves for ca. 2200 dkk inkl alt ! Dette er for Open Water kurset, som er første trin. Men, da jeg endnu ikke har nogle aftaler, ved jeg ikke om den pris kan holdes. Under alle omstændigheder vil prisen være lavere end I kan finde nogle andre steder. Det skal lige siges, at jeg helst ikke vil være mere end 4 per hold, så får i også meget mere ud af træningen. Afhængig af kursus typen, og vind og vejr regner jeg med at vi kan foretage nogle dyk ved Kullen, som er noget af det bedste man kan finde i sydsverige. Hvis der er interesse kan vi jo holde et "møde" og så kan i få svar på alle spørgsmål i evt. måtte have, men giv mig lige et par dage til at få aftalerne på plads
Guest julie Besvaret January 13, 2004 Rapporter Besvaret January 13, 2004 Hej Palle Jeg har Naui (eller hvordan det nu staves) open water. er der ikke noget med at man kan få det konverteret til padi, så jeg evt. kunne tage padi advanced open water ? jeg kunne nemlig godt tænke mig næste trin.
Guest palle Besvaret January 13, 2004 Rapporter Besvaret January 13, 2004 Julie, det skulle nok kunne lade sig gøre. Ellers kunne du jo følge med i lidt teori ? Du behøver jo ikke dykke med på openwater dykkene. Det kan vi ihvertfald sagtens finde ud af.
Guest toft Besvaret January 13, 2004 Rapporter Besvaret January 13, 2004 Palle: Jeg vil bare gerne med ud at dykke så. Du ved jo jeg har AOWD, så hvad med den tur til et sted i Asien der?
Guest palle Besvaret January 13, 2004 Rapporter Besvaret January 13, 2004 Toft, nu ved jeg jo hvem der har undervist dig... skal du ikke på kursus igen ??? ;o) Ellers kunne en tur til Røde Havet jo være oplagt !
Guest sanni Besvaret January 13, 2004 Rapporter Besvaret January 13, 2004 Hej Palle Det er bare alletiders idé - super godt tilbud - jeg er på, hvis prisen kan holdes omkring de 2200 kr. - su'en rækker ikke til så meget mere ;) Jeg tror, det kunne være fint at holde et møde...
Guest jb Besvaret January 14, 2004 Rapporter Besvaret January 14, 2004 Melder mig også ind i køen! Har selv næsten færdiggjort OW tidligere. Nu skal det være...
Guest spiff Besvaret January 14, 2004 Rapporter Besvaret January 14, 2004 Godt initiativ. Jeg har selv CMAS **. Hopper gerne med en tur i vandet, når det er blevet varmere. Der var en tråd om dykning her i sommers. Men det lykkedes vist kun at arrangere 2-3 ture. Jeg var med oppe og dykke ved Kullen - Oplagt når man bor så tæt på.
Guest palle Besvaret January 15, 2004 Rapporter Besvaret January 15, 2004 Kanon... vi bliver min. 2 hold Open Water og min. 1 hold Advanced Persson er ved at tjekke hans kalender, og så finder jeg en dato for et "møde"... Det bliver i løbet af februar, da vi jo ligeså godt kan få ordnet teorien....
Guest martin Besvaret January 15, 2004 Rapporter Besvaret January 15, 2004 YEAH!!! Jeg glæder mig sgu.. det bliver fedt.. har du et sted man kan læse lidt om, hvad man må med en PADI open water? Altså mht. at dykke osv.
Guest padi-palle Besvaret January 15, 2004 Rapporter Besvaret January 15, 2004 Du skal få alt at vide, bare spørg.... Med en PADI Open Water må du dykke på indtil 18 meter. Certifikatet giver mulighed for at leje udstyr, og man må dykke uden assistance fra instruktør/divameaster. Det vil sige at man kan dykke alene (altså, sammen med sin makker) Man er altså fuldt certificeret dykker med et PADI Open Water, og det er gyldigt i hele verden..... så er det bare med at komme ud og dykke i noget tropisk vand, med små blå fisk !!! :o) Med et Advanced Open Water må man gå til MAX. 40 meter (man råder dog til ikke at gå dybere end 30) og man lærer en masse mere om dykning. Bl.a. er der mere navigation, planlægning af dyk, plus man selv kan bestemme hvad man specifikt vil lære. For eksemple vrag dykning ! ;o) Eller nat-dykning ... Men, jeg skal fortælle mere om alt dette. Jeg ved ikke hvor mange af jer der kommer på lørdag, men vi kan jo lige slå hovederne sammen.... I spørger bare alt det i kan :o)
Guest palle Besvaret January 15, 2004 Rapporter Besvaret January 15, 2004 Se evt. på www.padi.com der er masse information
Guest palle Besvaret January 15, 2004 Rapporter Besvaret January 15, 2004 og... i denne tråd er det endnu ikke lykkes mig at stave DIVEMASTER korretk... Sæt det selv ind, hvor I syntes det er passende
Guest martin Besvaret January 15, 2004 Rapporter Besvaret January 15, 2004 Ok.. jamen så vil jeg da gerne lige stille lidt flere dumme spørgsmål.. der er jo sikkert nogle helbreds krav.. hvem skal man snakke med det om? godt nok er ens læge måske god, men han kan jo ikke vide alt om alt.. såå... jeg tænker på at jeg har astma og at den nogengange kan sætte sig på vejrtrækningen, hvis jeg har en uheldig dag hvor alt falder sammen.. men ellers mener jeg at jeg er rimeligt ok i orden. Og vi bliver certificeret? med logbog osv.. og hvad det ellers hedder?
Guest palle Besvaret January 15, 2004 Rapporter Besvaret January 15, 2004 Man udfylder en blanket, hvor man underskriver at ens helbred er iorden. Har man f.eks. astma, er det en god ide at snakke med lægen, før man skriver under. I visse tilfælde vil han sende een til en specialiceret dykkerlæge, som så kan anbefale om man kan dykke eller ej. Og ja... kurset er fuldt certificeret... Med logbog og PADI internationale certifikat. Der er med andre ord ingen forskel (udover den lavere pris) end hvis I gik til et dykkercenter eller tog beviset når i er på ferie. Hvad certifikatet hedder afhænger jo hvilket kursus man tager... Vi starter med PADI Open Water, derefter PADI Advanced Open Water ect ect ect....
Guest palle Besvaret January 16, 2004 Rapporter Besvaret January 16, 2004 Torsdag d. 5 Februar kl.19.00 holder jeg et lille informationsmøde. (på min bopæl, adresse sendes til dem der tilmelder sig) Der vil jeg gennemgå kurserne, og snakke dykning. Der vil være mulighed for at spørge om alt muligt og umuligt, ingen spørgsmål er dumme. Da jeg meget gerne vil ha' en indikation på hvor mange der møder op, så skriv lige en email til mig: hansenpalle32@hotmail.com Jeg vil FORSØGE at fremskaffe en pris, men det hele afhænger jo nok af hvor mange vi er osv.
Guest martin Besvaret January 16, 2004 Rapporter Besvaret January 16, 2004 Pokkers Palle... af ugens syv dage vælger du den eneste jeg ikke er Sverige.. jeg er altid i DK om torsdagen og kan derfor ikke deltage i mødet :-(
Guest martin Besvaret January 19, 2004 Rapporter Besvaret January 19, 2004 Hej Palle.. tak for sidst.. Skal vi lige skrive herinde at vi blev enige om fredag istedet for Torsdag??? Skal jeg sende en mail eller er jeg godkendt som deltager :-)
Guest thomas Besvaret January 19, 2004 Rapporter Besvaret January 19, 2004 Hej Dykkergutter Jeg bruger også trykluft til en anden sport, som er turnerings paintball. Er ved at kigge på priser på dykkerflasker. Håber i kan tippe mig lidt med jeres lokal viden. * Mit behov er 12-15L og helst 4500psi, nogen der har links til en dykkershop? Kender i en med en brugt af slagsen, med god tryktid tilbage inden næste prøvning vil det have interesse. * Refill af flaskerne, er der nogen der ved et sted man kan få fyldt i Malmø, til 4500psi? * Er der problemer med godkendelserne, Dansk/Svenske flasker i landende på tværs, jeg ved at nyere flasker får nu en EU stempling istedet for DOT eks.? Har hørt at Danske butikker bliver mærkelige, når de ser en Svensk stemplet flaske som man vil have fyldt. Hvordan ligger prisniveauet over sundet?
Guest palle Besvaret January 19, 2004 Rapporter Besvaret January 19, 2004 Hej Thomas Du skal være opmærksom på at dykkerflasker er monteret med enten en DIN eller en K Ventil. Nu ved jeg ikke hvilken type du skal bruge, men hvis den ikke har en af disse to typer, kan du jo ikke få den fyldt i et dykkercenter. Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg ikke er særlig god til at omregne fra PSI til BAR. I alle dykkerforretninger bruger man BAR (ihvertfald i europa og Asien) Dette skulle ikke være det store problem. De fyldes normalt til 200 BAR, men visse centre kan fylde til 300 BAR. (12L tank, indeholder altså 2400 liter luft ved 200 BAR... Så kan du selv regne efter). Et problem kan jeg da forudse for dig. Hvis det er et PADI dykkercenter, så burde du ikke kunne fylde din tank, uden at ha' et gyldigt PADI certifikat. Men, det afhænger jo nok af forretningen. Der burde ikke være nogle problemer med at fylde en svensk tank i dk, og omvendt. Hvis den altså er trykprøvet. Vedr. dykkerforretninger, så slår du op på http://www.gulasidorna.se/ Søg på "dyk" om Malmö, så kan du selv begynde at ringe rundt.
Guest palle Besvaret January 19, 2004 Rapporter Besvaret January 19, 2004 Thygensen (og andre).... Hvis det ikke giver problemer, så flytter vi mødet til fredag aften (eller lørdag eftermiddag ?) Lad mig høre fra jer der allerede har tilmeldt sig. Så tager vi den dag det passer bedst
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu