Guest sanni Besvaret January 19, 2004 Rapporter Besvaret January 19, 2004 Hej igen og tak for sidst... Fredag d. 6. er fin for mig...
Guest klaus Besvaret January 19, 2004 Rapporter Besvaret January 19, 2004 Hej! Vi vil også meget gerne med til informationsmødet. Det passer os bedst om fredagen... Og tak for sidst, det var rigtig hyggeligt.
Guest thomas Besvaret January 20, 2004 Rapporter Besvaret January 20, 2004 Palle: Tak for info. Ja jeg skal bruge DIN gevind til min lille fillstation. 200Bar=3000psi 300Bar=4500psi Interessant at skulle have dykkersertifikat for at købe luft. Den havde jeg godt nok ikke gættet selv. Hav nogle gode dyk, jeg bliver på landjorden :-)
Guest spiff Besvaret January 20, 2004 Rapporter Besvaret January 20, 2004 Jeg aner ikke en bjælde om Paintball. Hvor stort et tryk bruger man? Og hvor stort et volumen tapper du ad gangen? Hvis du har en 12l flaske på 300 bar, tapper en liter, vil du have et tryk på: 1. tapning: 12*300/(12+1) = 277 bar. 2. tapning: 12*277/(12+1) = 256 bar. 3. tapning: 12*256/(12+1) = 234 bar. osv.. Regnestykket er selvfølgelig ikke helt nøjagtigt, da du nok har lidt luft på den beholder du fylder luft over i. Jeg har kun købt luft én gang i Malmö - 100 SEK hos ham der ligger inde i Limhamn! Og netop derfor kun én gang!
Guest thomas Besvaret January 20, 2004 Rapporter Besvaret January 20, 2004 Amager dykkercenter tager tilsyneladende kun 15 kr pr påfyldning. Når jeg spiller paintball fylder jeg fra en fillstation over på markørens 1.1 liters flaske. Det er en fiberspundet letvægtsflaske der tager 4500psi. På denne sidder en regulator der sænker "arbejdstrykket" til et preset tryk på 180psi, så man ikke smadrer markøren. Som i dykning næsten. Med en sådan 1.1 liters, med 4500psi går jeg ca. 1200 skud. Det går jo stærkt med elektrisk aftrækker :-) (prøv selv med din mus :-) Tagte i betragtning at spil varer 10 minutter, så er 800-1200 skud nødvendigt, hvis an mister mange holdkammerater og må holde spillet hen. Rart med dit regnestykke, den må være rigelig stor med 10 liter så. Har ikke nogen fornemmelse for hvor meget refill jeg har, så jeg har det med at købe lidt stort ind ikk? De andre skal vel også suge lidt luft i ny og næ, og er vi 2 der kan dele en flaske bliver det nemmere. Det er den øverste i dette forum nedenfor jeg har købt brugt. http://www.paintball.se/forum/showthread.php?s=&threadid=519&perpage=15&pagenumb er=8 Hvis nogen vil vide noget mere om sporten. så kontakt mig i anden tråd om dette, og ikke herinde i dykkertråden :-)
Guest palle Besvaret February 2, 2004 Rapporter Besvaret February 2, 2004 Vedr. informationmødet (lyder fint, men det er nu ikke så slemt) på fredag. Vi mødes hos mig, fredag 6/2 kl. 19.00 (cirka) Jeg vil have nogle papirer som skal udfyldes, og evt. lægetjek aftales. Desuden vil vi prøve at lave en kursus oversigt og derfor er det en rigtig god ide, hvis i medbringer jeres kalender. Når I tilmelder jer, bedes i medbringe 1000 SEK som er forudbetaling. Grunden til dette er, at jeg skal bestille bøger, tabeller osv osv, og desværre ikke kan/vil lægge penge ud for os allesammen. Jeg håber i forstår. Min adresse er Von Lingens Väg 102, 2 (P. Hansen på døren). Hvis I har nogle spørgsmål, er i velkomne til at ringe på +45 30637292 eller skrive på hansenpalle32@hotmail.com
Guest palle Besvaret February 6, 2004 Rapporter Besvaret February 6, 2004 Til alle interesserede ..... HUSK ... Det er iaften der er informationsmøde vedrørende dykning. ALLE som har lyst til at deltage er velkomne, også hvis man allerede er certificeret og ønsker videre uddannelse, eller hvis man bare har lyst til at møde andre med samme interesse. Adressen og tidspunkt står i tråden
Guest martin Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Hej i 3 andre kursister.. Jeg ville høre om den sidste gang vi aftalte at skulle afholde kursus, den 31/3-04, kunne blive rykket til om tirsdagen den 30/3-04 istedet. Jeg har lige fået synkroniseret kalendere og set jeg har en opvisning i DK den dag.. Så det ville være super fedt hvis den kunne blive rykket..
Guest palle Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Martin ... skal du gå model ??? ANYWAY.... Der kommer bøger imorgen, onsdag. Jeg ringer lige rundt, når jeg har dem. For alle andre.... der er stadig mulighed for at tilmelde sig til Open Water kursus, eller advanced open water. Dog skal det nok være lidt varmere inden vi starter på AOW ;o) Med mindre nogle er interesseret i at dykke med tørdragt ?? Hvis det er tilfællet, så siger i bare til....
Guest martin Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 nej nej.. gymnastik opvisning.. der er sgu ikke nogen der gider se mig gå model :-)
Guest klaus Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Hej! Det passer os fint med om tirsdagen også. (d. 31/3)... Det lyder godt at bøgerne kommer snart...
Guest sanni Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Hejsa For mig er det helt fint at rykke d. 31. til d. 30... Hygge til vi ses
Guest palle Besvaret February 18, 2004 Rapporter Besvaret February 18, 2004 Så er der bøger og DVD'ere til alle kursister ;o) Ring til mig når I kan afhente dem. Jeg er normalt hjemme efter 18.00 på alle hverdage. Hvis der er flere der har lyst til at deltage på PADI Open Water kursus, så er der plads til flere..... Og, så vil jeg hører om der er nogle der er interesseret i at starte på en Advanced Open Water kursus ? Vi kunne starte med at lære at dykke i tørdragt, og så tage den derfra. Alle jer der har henvendte sig vedr. AOW, send mig lige en mail om i er interesseret. hansenpalle32@hotmail.com
Guest palle Besvaret June 7, 2004 Rapporter Besvaret June 7, 2004 Så har de 3 første fået deres certifikat. Sanni, Helle og Klaus har alle bestået med glans .... Vi havde nogle ganske udemærkede dyk i denne weekend, og derved færdiggjort kurset. Alle som er interesseret i dykning, kan sende mig en mail. Jeg er klar til fundives, og selvfølgelig til at undervise i PADI Open Water eller Advance Open Water.... (andre kurser er selvfølglig også velkommen) Prisen for PADI Open Water er 3500 SEK, hvilket er ca. 1200 dkk billigere end i DK. (gennemsnitlig pris, og JA, det KAN findes billigere i DK, så det behøver ingen kommentar)
Guest casper Besvaret June 7, 2004 Rapporter Besvaret June 7, 2004 Interessant... Du kan en del Palle Jeg er Advanced OWD, men vil gerne have Rescue-diver med. Tager du hold i det og i såfald hvornår?? Er der nogen dykkeklubber i malmø hvor der også er tilknyttet danskere.. (ved godt det er typisk dansk at spørge om det men det hele går altså nemmere når man er lidt flere at kommunikere med uden sprogbarrierer) Kunne også godt tænke mig at vide om der er nogle steder man kan leje udstyr i malmø ell. nærliggende... Casper
Guest palle Besvaret June 7, 2004 Rapporter Besvaret June 7, 2004 Casper, det kræver du får din EFR hos en anden instruktør. Den kan jeg desværre ikke klare. Lige præcis Rescue er jo lidt tricky, da den kræver at vi har en Divemaster med som assistent. Dette kan vi dog sagtens finde ud af. Jeg arbejder sammen med Malmö Dyktjenst (http://www.malmodyktjanst.com/ ... bemærk at deres website ikke er opdateret, og deres vintertilbud på 2995 for OWD stadig står der.... De ER opmærksom på dette) Der er også mulighed for at leje udstyr, fylde tanke osv osv. Jeg er frisk på at lave dagture, altså udenom forretningen, da jeg ikke skal tjene på dykningen. Dog gider jeg ikke være divemaster for en uendelig mængde dyk på Ön ;o)
Guest spiff Besvaret June 7, 2004 Rapporter Besvaret June 7, 2004 Tillykke til de nyudklækkede. Jeg hopper gerne med på en tur til Kullen i den nærmeste fremtid . Af ren nysgerrighed: Hvad skal der til for at bilve PADI DiveMaster?
Guest palle Besvaret June 7, 2004 Rapporter Besvaret June 7, 2004 EFR + Rescue Diver....Og, man skal min. ha' logget 60 dyk ved færdiggørelsen af DM. Hvad uddannelsen indeholder kan vi altid snakke om, da det er mere omfattende end jeg kan (gider) skrive her
Guest casper Besvaret June 8, 2004 Rapporter Besvaret June 8, 2004 Palle: Ok - jeg er medlem af dykkerklubben Air365 der holder til på refshaleøen på Amager, men er træt af at køre så langt for at komme derud hvergang men tror bare bider i det sure æble og tager rescue diver der også så. Er der ellers nogle danskere der er aktive i malmö dyktjenst? Kunne det ikke være en god idé at evt. arrangere nogle ture via sunddebat - det virker som om der alligevel er et par stykker der dykker her.(det er måske blevet gjort?!)
Guest palle Besvaret June 8, 2004 Rapporter Besvaret June 8, 2004 Casper, nej... det er der ikke. Der var tilløb til noget sidste år, men... det blev ikke til noget... Det er jo også netop derfor jeg siger, at jeg gerne vil arrangere det. Kullen i Juli måned ??? (bare ikke d. 8-11 & 16-18)
Guest spiff Besvaret June 8, 2004 Rapporter Besvaret June 8, 2004 Der var lidt tilløb sidste år. Vi var 2-3 stykker ude at dykke 2 gange. En gang på Önn og en gang ved Kullen. Sjovt - Jeg var selv medlem af Air365 et halvt års tid . Men meldte mig ud da jeg rykkede over broen. Der findes en sportsdykkerklub i Malmö: www.msdk.se. Se evt. deres kalender - De virker rimeligt aktive. Men den ene jeg var ude at dykke med havde meldt sig ind, og oplevet at det er en meget svær klub at komme ind i (rent socialt). Til gengæld er luften gratis .
Guest casper Besvaret June 9, 2004 Rapporter Besvaret June 9, 2004 Spiff: Sjovt nok - Er rimelig godt socialt med i air365 så det er lidt med blandede følelser jeg vil kvitte og finde et sted i malmø... :-( Palle: Jeg er frisk på en tur til Kullen ell. lign i Juli, bare ikke i uge 29. Kunne være sjovt at se hvormange man kunne samle herinde:-)
Guest palle Besvaret June 9, 2004 Rapporter Besvaret June 9, 2004 Jeg foreslår en tur til Kullen i uge 30 (24/25 juli) Så skal vi bare være enige om lørdag eller søndag ? Hvis nogle mangler udstyr, så skal i lige sige til, så kan jeg arrangere det
Guest casper Besvaret June 10, 2004 Rapporter Besvaret June 10, 2004 Jeg er ihvertfald på - jeg har kun finner, maske, snorkel og dragt, så jeg skal leje BCD, bly, regulator og flaske. Jeg kan begge dage.
Guest palle Besvaret June 10, 2004 Rapporter Besvaret June 10, 2004 Casper, hvis du bruger MSN, så tilføje mig lige hansenpalle32@hotmail.com Så kan vi jo evt. lige snakke om det
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu