Jump to content

Hjælp mig med kæresten

Recommended Posts

Skrevet

Ok den overskrift kan misforstås men. Jeg har brug for hjælp til at overbevise min kæreste at det bedste vi kan gøre er at flytte over til alle jer andre i sverige. Vi venter tvillinger og har derfor brug for et hus om et års tid. Min kæreste er bange for at blive ensom over i sverige, da familien ikke lige kigger forbi. Jeg vil derfor høre om i andre hurtigt er faldet til, og om i er nogle som mødes en gang imellem. Hvad med mødre gruppe, er det noget som findes? Er der egentlig nogle andre minusser andet end det med venner og familie? Som jeg ser det vil vi få nogle flere penge at gøre godt med hvis vi flytter når børnene engang skal passes. Håber på nogle gode svar.

Besvaret

Ok den overskrift kan misforstås men. Jeg har brug for hjælp til at overbevise min kæreste at det bedste vi kan gøre er at flytte over til alle jer andre i sverige. Vi venter tvillinger og har derfor brug for et hus om et års tid. Min kæreste er bange for at blive ensom over i sverige, da familien ikke lige kigger forbi. Jeg vil derfor høre om i andre hurtigt er faldet til, og om i er nogle som mødes en gang imellem. Hvad med mødre gruppe, er det noget som findes? Er der egentlig nogle andre minusser andet end det med venner og familie? Som jeg ser det vil vi få nogle flere penge at gøre godt med hvis vi flytter når børnene engang skal passes. Håber på nogle gode svar.

Besvaret

Hvis I giver jer tid til at læse tidligere indlæg, vil I finde både mødregruppe og en del unge mennesker, der mødes flittigt. Det er bare at gå igang med at læse indlæggene. :-) Pøj-pøj!

Besvaret

Hej Jan.. hvis du nu starter med at tage kæresten med hen foran computeren og kigge på dette forum... Jeg kan varmt anbefale at læse vores Arrangements tråd, hvor der har været arrangeret: Pool, badminton, efter julefrokost, brædtspilsdage, trivial pursuit "konkurrence" og sågar netweekend.. jo vi mødes af og til.. en del mødes faktisk også ved siden af... Man bliver kun ensom hvis man ikke selv er åben :-) Den næste tråd jeg kan anbefale er Børn, forældre og skole.. der står bl.a om den mødre/fædre gruppe der mødes engang imellem. Der står også en masse omkring det med at få passet børn, bl.a at det er billigere end i DK. Minusser er jo individuelt, men personligt har jeg ikke haft nogen andre minusser end at jeg har set en lille smule mindre til familie og venner end ellers.. men igen, hvis man arbejder i DK, så har man enten et togkort til DK, eller en brobizz og det betyder man rimeligt nemt kan komme til DK.. og turen til KBH tager ca. 30min. Det skal lige siges at hvis man vælger bilen kan en del af det sparede godt ryge der, men man får et fedt fradrag.. så det udligner sig nogenlunde.. håber det giver dig lidt hjælp til at overbevise kæresten

Besvaret

Hej Jan Jeg kan godt forstå din kæreste. Besøgsmønstret fra familie og venner ændrer sig også. I stedet for at folk lige kigger forbi, så bliver det tit til besøg i weekend+ferie, med overnatning. Og man har jo masser af plads til overnattende gæster i de store huse man får råd til herovre happy.gif Vi er faldet meget godt til herovre. er meget glade for at bo her. Vi har ikke haft tid til at deltage i nogle af de arrangementer der er opstået her på "debatten". Men har da planer om at gøre det i fremtiden. Vores deltagelse vil så mest være i retning af børnehygge, da vi har en dreng på 3½ + vi også har tvillinger på vej. Så flytter i herover, er i velkomne til at kigge forbi, så skal vi den ondelyneme lave bleskift på samlebånd.

Besvaret

Hej Jan, Jeg bor ikke selv i Sverige (endnu!), men er på vej derover - skal lige vinde en budrunde på en lejlighed i Trelleborg. Men jeg har en vis personlig erfaring i at være langt væk hjemmefra, som jeg føler er relateret til dit spørgsmål: 1994-1995: Kroatien 1997-1998: Tjetjenien 1998-2000: Bosnien 2001-2003: Pakistan/Indien (Kashmir) Og min fremtid byder på Kosovo (2004) og senere Afrika (2006). Grunden til denne smøre er, at min erfaring fra udlandet er entydig: Det kommer helt af sig selv. Man reducerer af indlysende årsager besøg af og kontakt med den vante omgangskreds, men man kan sagtens etablere en ny udenlands - bare man selv gør en indsats. Ingen kommer til én, man skal selv som nytilkommer gøre en udfarende indsats, men så kommer belønningen også. Idag har jeg venner for livet i flere lande. Det havde jeg ikke haft hvis jeg var blevet hjemme i København. Desuden har jeg oplevet, at møderne med den "gamle" kreds bliver langt mere intense, åbenhjertige og givende fordi man forstår at sætte pris på tiden, man har sammen. Og som de andre erfarne brugere her allerede har svaret (jeg er selv ganske nytilkommen her på forum), det er bare at fatte knoglen og ringe lidt rundt, og vupti - så har man en kreds og aktiviteter! Jeg håber ikke, jeg virker banal på dig eller andre ved at skrive dette når jeg ikke engang selv er flyttet endnu - men som sagt synes jeg, det kunne have relevans for dit spørgsmål fordi det drejer sig om at rejse bort fra vante omgivelser. Og som du ser fra ovenstående, har jeg i årevis været lidt længere borte end blot Skåne-afstand..:-)) Håber, du og din kæreste kan bruge dette til noget. Jeg flytter ihvertfald selv om ganske kort tid, og har ikke de fjerneste betænkeligheder. Må jeg iøvrigt anbefale dig at læse flg. diskussion: http://www.sunddebat.com/discus/messages/183/857.html?1067787340 Der kommer nogle forskellige ytringer frem omkring fordele/ulemper, kunne være ganske informativt for dig. Varmeste hilsner, med ønsket om held og lykke med fremtidige beslutninger. André

Besvaret

André... Jeg er helt enig... Jeg har boet i Irland, Holland, Thailand og Domnican Rebublic... og, har venner i hele verden. De kommer "af sig selv" hvis man er lidt openminded. Men, eneste negative (?) skulle være at vennerne ikke lige kigger forbi...Men, det gjorde de heller ikke da jeg boede i nogle af de andre lande (jo, lidt familieferie) .... men, de kom sgu heller ikke forbi da jeg boede i Odense. Såh... Det ville jeg slet ikke frygte, de venner som gerne vil se een, kommer når de kan, og de bliver jo så gerne hele weekenden, hvilket jeg syntes er kanon.

Besvaret

Tak til jer alle for svarene. Vi er blevet skrevet op til grund i Malmø + lomma kommune. Indtil da vil jeg plante min kæreste foran skærmen så hun kan læse alle disse indlæg.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...