dan Skrevet March 15, 2004 Rapporter Skrevet March 15, 2004 Med jævne mellemrum læser jeg i specielt Berlingske at de har en prissammenligning mellem DK og S. Altså på varer ( ikke på huse, biler osv, for der er ingen tvivl ) Det falder altid ud til Sveriges fordel, men jeg er ikke altid enig. Når jeg handler i Netto ved broen er der altså mange varer der er billigere i DK. Så jeg bliver lidt skuffet når en ellers god avis skildrer et forkert billede af virkeligheden. I den sidste sammenligning jeg så, havde de sammenlignet de svenske butikker med Irma. Og alle ved jo at Irma er meget dyr at handle i. Mange faktorer gør sig gældende, som fx. at man jo ikke kan tage hensyn til den pågældende dag om noget er på tilbud, men jeg tænkte på om vi herinde på Scanianet ikke var i stand til ved fælles hjælp at lave et skema hvor vi sammenligner priser. Både for sjov, men også for at vi måske kunne give Berlingeren et mere korrekt billede ( vi kunne sende dem listen ) og hjælpe os selv til at finde de "billigste" steder at handle. Listen kunne måske lægges på denne hjemmeside sammen med "pendlerguiden". Om den skal opdateres ved jeg ikke, men så giver den da et billede som det ser ud i 2004. Jeg er selv i gang med en "fordele/ulemper" liste over at være flyttet til Sverige, men den er jo nok mere holdningspræget ( selvom jeg også tager huspriser osv med ) ned en indkøbsliste vil være. Gider i det ? Og hvordan griber vi det an hvis i gider ?
dan Besvaret March 15, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret March 15, 2004 Med jævne mellemrum læser jeg i specielt Berlingske at de har en prissammenligning mellem DK og S. Altså på varer ( ikke på huse, biler osv, for der er ingen tvivl ) Det falder altid ud til Sveriges fordel, men jeg er ikke altid enig. Når jeg handler i Netto ved broen er der altså mange varer der er billigere i DK. Så jeg bliver lidt skuffet når en ellers god avis skildrer et forkert billede af virkeligheden. I den sidste sammenligning jeg så, havde de sammenlignet de svenske butikker med Irma. Og alle ved jo at Irma er meget dyr at handle i. Mange faktorer gør sig gældende, som fx. at man jo ikke kan tage hensyn til den pågældende dag om noget er på tilbud, men jeg tænkte på om vi herinde på Scanianet ikke var i stand til ved fælles hjælp at lave et skema hvor vi sammenligner priser. Både for sjov, men også for at vi måske kunne give Berlingeren et mere korrekt billede ( vi kunne sende dem listen ) og hjælpe os selv til at finde de "billigste" steder at handle. Listen kunne måske lægges på denne hjemmeside sammen med "pendlerguiden". Om den skal opdateres ved jeg ikke, men så giver den da et billede som det ser ud i 2004. Jeg er selv i gang med en "fordele/ulemper" liste over at være flyttet til Sverige, men den er jo nok mere holdningspræget ( selvom jeg også tager huspriser osv med ) ned en indkøbsliste vil være. Gider i det ? Og hvordan griber vi det an hvis i gider ?
ulmus Besvaret March 15, 2004 Rapporter Besvaret March 15, 2004 Der har tidligere været forslag fra webmaster Steen, at man skulle kunne uddelegere "Pendlerguiden", da det er stort arbejde, og han kan jo ikke vide alt om alle emner. Det er vel heller ikke helt fair, hvis han skal bruge al sin fritid på det. Scanianet har jo vokset sig stor og stærk i de 3 år, der er gået. Forslaget vandt vist aldrig rigtigt gehør, så hvis DU kunne tænke dig at lave en sådan prisside og opdatere den, tror jeg da, det ville falde i god jord.
Guest ***** Besvaret March 16, 2004 Rapporter Besvaret March 16, 2004 Til Dan: Jeg synes det lyder som en jättebra idé, som "bare" mangler nogle stykker bag, som tager et initiativ. Jeg er dog klar på idéen, skriv evt. på min mail hvis det er. Mvh
Guest helle Besvaret March 17, 2004 Rapporter Besvaret March 17, 2004 Hej! Det er da en god ide. Jeg vil gerne være med til at sammenligne priserne i dk med priserne i S. Du kan bare sende mig en mail, så skal jeg nok prøve at hjælpe... helle_d_j@hotmail.com
dan Besvaret March 24, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret March 24, 2004 Okay vi går i gang med en liste. Jeg forestiller mig at vi sammenligner Coop Forum og Bilka One stop i Fields og så Netto ved broen med en Ica Kvantum. Ingen tilbudspriser og vægt/indhold det samme. Er der ikke ens indhold går vi efter en kilopris i stedet. Er der ikke identiske varer går vi efter noget meget tilsvarende ( Kærgården/grøn Bregot) eller dropper varen. Jeg går i gang med en liste(excel), som jeg mailer jer. så kan vi deles om at fylde den ud. Det bliver ikke lige de nærmeste dage, men jeg vender tilbage.
Guest helle Besvaret March 25, 2004 Rapporter Besvaret March 25, 2004 Hej Dan! De butikker i Sverige du har valgt, er altså ikke specielt billige. Hvad med Willys? Det er altså ret billigt. Der handler jeg ofte, og der vil jeg meget gerne sammenligne priser!
dan Besvaret March 25, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2004 Vi skifter bare Ica ud med willys. Det skal jo være en fair sammenligning. Vi har bare ikke en willys "ude" ved mig :-). Listen kommer senere
Guest christian Besvaret March 25, 2004 Rapporter Besvaret March 25, 2004 Jeg er frisk på også at deltage. Jeg handler primært i Føtex i dk + Ica Maxi i se. Vil i have disse butikker med i undersøgelsen, så er jeg frisko!
Guest per Besvaret March 25, 2004 Rapporter Besvaret March 25, 2004 HVad med de Danske Netto vs de Skånske. Mad-momsen og lavere lønninger burde kune spores ret alvorligt. Netto i Danmark er dyrere end Willys, og hvad med Netto i Skåne?
Guest palle Besvaret March 26, 2004 Rapporter Besvaret March 26, 2004 Er der ikke nogle der hellere vil sammenligne kvalitet frem for pris ??
ulmus Besvaret March 26, 2004 Rapporter Besvaret March 26, 2004 I bør da ikke slette ICA, som vel nok er en af de største kæder. Jeg handler selv i ICA Malmborg, en ICA i Lindängen, Føtex i DK og Kvickly i DK, hvis nogen er interesseret i at få nogle af disse med. Og hvad med Citygross i Malmö??
dan Besvaret March 26, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2004 Helt fint med mig, for jo bedre grundlag desto mere kan man regne med det. Så vi tager Willys, Netto, Ica og Forum i Sverige, og så tager vi Bilka Onestop, Netto, Kvickly og Føtex i Danmark. Med hensyn til kvaliteten, så skulle samme produkt gerne også være samme kvalitet, og hvor der er forskelle i produktet må den der sammenligner vurdere om produktet i stedet skal udgå. En sammenligning på kvalitet iøvrigt er vel så subjektivt at det er svært at blive enige om. Jeg syntes en Pepsi er en skod"cola" og andre drikker ikke andet. Hvem har ret ? Ja, altså bortset fra at jeg har det :-) så er det jo svært. Og at sammenligne kød fra fx. en slagter på hver side er vel næsten umuligt.
swoop Besvaret July 14, 2004 Rapporter Besvaret July 14, 2004 Hej Dan, blev ideen med prissamligning nogensinde til noget? Jeg er med, hvis ideen stadig er aktuel og jeg handler stort set kun i Willys i Malmö, som jeg besøger næsten hver uge.
Guest carspar Besvaret July 14, 2004 Rapporter Besvaret July 14, 2004 Her er rapport fra www.praktiskabroar.com http://www.praktiskabroar.com/aktuellt/daglig2004.htm Det er en om dagligvarer, hvor du også kan se forskellen mellem Netto i DK og i SE. Men den bekræfter teorien om at der er en forskel på ca. 20 % Dog kan der på de enkelte varer være forskel, for eksempel dansk svinemørbrad købes her i sverige til ca. ½ pris, det er vist nok grundet de store danske eksportstøtter til landbruget, så her har du lidt glæde af de kroner du høvler ind i skat til DK. Men ost er noget helt andet her i sverige og jeg sammenligner det mere med hollandsk ost end dansk ost. Brød er altid tørt, og skåningene er selv vilde med dansk håndværksbrød. Kalkun er billigt i DK da det jo er Harboe der har ført det frem, det er kun eksempler. En anden link til at se lidt fakta er: www.oresundskompass.org Hav en god dag.
dan Besvaret July 21, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2004 Jeg må indrømme jeg gik lidt kold på ideen, da jeg selv syntes jeg ville have al muligt med. Og så blev det jo til så mange steder... Og så er jeg gået på orlov nu i 13 uger, så måske jeg genoptager det senere...
Guest thomaso. Besvaret July 22, 2004 Rapporter Besvaret July 22, 2004 Mja...vi er ihvertfald holdt op med at handle i Netto i Danmark...det er alt for dyrt... he he he ... Og den ved lufthavnen ligner en slagmark kl. 18:00+ Desuden har de jo rugbrød o.m.a. typisk dansk i Nettoerne i Skåne.
Guest kikkomania Besvaret July 24, 2004 Rapporter Besvaret July 24, 2004 Hej Carsten Vedelsparre. Tak for et godt link. Det bekræfter at stort set alle dagligvarer er billigere herovre. Så har vi flere penge til det der er rigtigt sjovt Feks. min kommende MC /Peter
Guest lars Besvaret September 15, 2004 Rapporter Besvaret September 15, 2004 Erhmmmm......Hvor ligger Willys?
swoop Besvaret September 15, 2004 Rapporter Besvaret September 15, 2004 Hej Lars, Willys Malmö Celsiusgatan 38 212 14 MALMÖ 040-680 34 40 Öppettider: Mån-Fre 7-21 Lördag 8-19 Söndag 9-19 Du kan læse mere om Willy:s på www.willys.nu
Guest carspar Besvaret September 15, 2004 Rapporter Besvaret September 15, 2004 Ja vedrørende priser så har jeg set at Netto her gør en forskel. Vi har lige fået den 3. Netto her i Lund. En 2 liter Coca Cola koster 9.00 Skr, det er sgu da billigt. Jeg så for nogle dage siden en udsendelse fra Dk om ulovlig import at sådanne, der havde de beregnet at den samlede nettopris i DK skulle være 21 Dkr inden fortjeneste!!!!!! hvordan f..... kan de tro at de kan stoppe den ulovlige improt med sådanne forskelle. En pakke tooastbrød kørte de ud med at koste 0,95 Skr men det er vist kun den første uge. Det er jo noget der gør en forskel. Jeg mødte en masse danske Nettofolk (sjæfferne)fra det danske hovedkontor i Halmstad, der sagde jeg at jeg specielt savnede Dansk stærk ost, flæskesteg, fordi de her i sverige ikke kan skære en sådan ordentligt ud, og jeg savende Kalkunkød der er magert. 2 dage efter var dette i butikken, det var flot. Jeg informerede dem om at der er ca. 10.000 Danskere i Skåne, så det gjorde ikke noget om de huskede dette. Jeg komme ikke så ofte til Danmark lige nu så derfor har jeg bemærket sugen efter visse produkter som ovenfor samt her er ingen ordentlige bagere. Når jeg er i DK så kaster jeg mig ind i en bagerbutik, men der er så meget lækkert brød at jeg så har svært ved at beslutte mig. Bare lidt fra hverdagen her i Skåneland som eg er meget glad for.
Guest jesper Besvaret September 15, 2004 Rapporter Besvaret September 15, 2004 9 kr. for to liter cola må da være et åbningstilbud!? Eller også er det ikke Coca Cola!? ;o)
Guest carspar Besvaret September 16, 2004 Rapporter Besvaret September 16, 2004 Det er ægte CocaCola, men nok bare et åbningstilbud, men jeg ser ofte andre butikker med tilbud på 10-12 skr på disse 2 liter CocaCola. Eller i Center Syd kan jeg ind imellem købe 15 dåse CocaCola i ICA Max for 42,00 Skr det er også billigt (panten er 50 øre pr. stk.)
dan Besvaret September 28, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret September 28, 2004 Jeg må være ramt af at der her i området kun ligger Ica Kvantum og alm. Ica og Coop. For jeg syntes altså priserne i Netto i DK er billigere end de er her i Ica. Den nærmeste Willys er i Ystad som er 30 km væk.
Guest homoaage Besvaret September 28, 2004 Rapporter Besvaret September 28, 2004 Stor prisforskel mellem de forskellige ICA'er. Jeg småhandler i en hvor priser på visse varer er langt dyrere end fx en ICA inde i Centrum af Malmø.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu