Jump to content

Specifikation af el-regning

Recommended Posts

Guest dennis
Skrevet

Hejsa Jeg ville egentlig bare høre lidt om hvordan det fungere med betaling af el. Vi får el fra Sydkraft, og betaler bare de regninger der kommer. Der er dog en del på specifikationen, og det er ikke alle punkter jeg har hørt om før. Der er nogle forskellige poster jeg ikke er helt sikker på hvad betyder. Fx hvad er Nät - abonnemang og överföring? Grundpris og Energi førstår jeg. Energi er 42,90 öre/kWh og Grundpris er 240kr/år. Men hvad er forskellen på Elcertificeringsafgift og Energiskat, og hvorfor er det så dyrt happy.gif Ville bare vide lidt om hvordan el-"abonnementet" fungere.

Guest dennis
Besvaret

Hejsa Jeg ville egentlig bare høre lidt om hvordan det fungere med betaling af el. Vi får el fra Sydkraft, og betaler bare de regninger der kommer. Der er dog en del på specifikationen, og det er ikke alle punkter jeg har hørt om før. Der er nogle forskellige poster jeg ikke er helt sikker på hvad betyder. Fx hvad er Nät - abonnemang og överföring? Grundpris og Energi førstår jeg. Energi er 42,90 öre/kWh og Grundpris er 240kr/år. Men hvad er forskellen på Elcertificeringsafgift og Energiskat, og hvorfor er det så dyrt happy.gif Ville bare vide lidt om hvordan el-"abonnementet" fungere.

Besvaret

Hvis DU finder ud af det, vil jeg meget gerne vide noget om det. Jeg har boet i Malmö i 3 år og været tilknyttet Sydkraft, og jeg har endnu ikke kunnet decifrere mine elregninger. Jeg betaler bare og håber, at de ikke snyder mig. Men hvem ved.

Guest dennis
Besvaret

Nå ok, nät er simpelthen omkostningerne for at få transporteret energien helt hen til hvor jeg bor.. fedt.. jamen.. så vil jeg gerne ha leveret energi med postvæsnet en gang om månedes i stedet for..

Besvaret

Dennis: ja, du kan da spørge, om de kan sende dig et kæmpe batteri fyld med energi i stedet for at få energien leveret via nettet. Posten vil sikkert synes, at det er en ok idé... ;-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...