Guest peter Skrevet April 5, 2004 Rapporter Skrevet April 5, 2004 Hej, jeg skal have fundet et telefonselskab a la Telmore da jeg er ved at flytte hensidan til Malmø. Er der nogle herinde der har nogle erfaringer med et selskab hvor man kan tanke op via nettet a la Telmore ? Jeg har set at Telia har noget på deres site, men er der andre bedre (og evt. billigere) alternativer ?
Guest peter Besvaret April 5, 2004 Rapporter Besvaret April 5, 2004 Hej, jeg skal have fundet et telefonselskab a la Telmore da jeg er ved at flytte hensidan til Malmø. Er der nogle herinde der har nogle erfaringer med et selskab hvor man kan tanke op via nettet a la Telmore ? Jeg har set at Telia har noget på deres site, men er der andre bedre (og evt. billigere) alternativer ?
Guest jesper Besvaret April 5, 2004 Rapporter Besvaret April 5, 2004 Hej Rimini-drengen... Og velkommen herovre, når du kommer så langt.
Guest peter Besvaret April 7, 2004 Rapporter Besvaret April 7, 2004 Hey der Giovanni, Ja det ender vel med at alle vi radiofolk flygter hensidan til det svenske ... :-) Rimini
Guest jacob Besvaret April 7, 2004 Rapporter Besvaret April 7, 2004 Måske dumt spørgsmål :-) Skal mobilen bruges i dk eller hensidan?
Guest thomas Besvaret April 10, 2004 Rapporter Besvaret April 10, 2004 Det er ikke tosset med Telmore hvis man alligevel arbejder i Danmark, man kan jo hjemmefra gå på den Danske webside og besvare SMSer til Dansk lokaltakst. Det er jo gratis at modtage dem. Inden man tager hjem kan man så viderestille telefonen til sin telefonsvarer, så modtager man kun SMSer og ikke de dyre opkald hvor DU får udenlandstaksten.
Guest jacob Besvaret April 10, 2004 Rapporter Besvaret April 10, 2004 Derudover, kan du på tellmore tilmelde dig websvar, koster 15 kr. om måneden,men så kan du aflytte telefon svareren via nettet,samt have 5 forskellige beskeder, til enkelte numre. Bruger selv tellmore,og har så fastnet i sverige
Admin Besvaret April 10, 2004 Rapporter Besvaret April 10, 2004 Sjovt. Jeg prøvede at tilmelde mig Telmore, men fik at vide at det var kun for "danskere".
Guest jacob Besvaret April 10, 2004 Rapporter Besvaret April 10, 2004 Har haft lidt problemer med Tellmore, de kan ikke administrere en svensk adresse i deres system,derfor kan ens adresee ikke opdateres via folkeregisteret som de plejer :-( De er ikke til at stikke i, de vil ikke gøre det manuelt. Derfor står min adresse som den sidst opgivede i dk :-( Men det er jo kun et lille problem.
Admin Besvaret April 10, 2004 Rapporter Besvaret April 10, 2004 Jeg synes man kommer ud for den slags HELE TIDEN. Det der med integreret øresundsregion er en fis i en hornlygte. Man kunne ligeså godt bo på Månen som her i Sverige.
ulmus Besvaret April 10, 2004 Rapporter Besvaret April 10, 2004 Steen > du har fuldstændig ret. For nylig skulle jeg røntgenfotograferes på en klinik i Kbh. Først tog det sekretæren 15 minutter bare at få mig registreret, fordi hendes "system" kan kun tage danske cpr-numre og det må VI jo ikke bruge. Nå, men det lykkedes, billederne blev taget, og ugen efter henvendte jeg mig hos lægen for at få svar. Der var ikke kommet noget, hvorfor lægens sektretær ringede til røntgenkliniken for at få at vide, hvad der var sket. De kunne overhovedet ikke se, at jeg havde været der, de kunne ikke finde billederne og da lægesekretæren nævnte, at jeg boede i Sverige, fik hun følgende svar: "så kan hun sgu bare henvende sig i Sverige i stedet for at komme her!" Jeg blev tosset og ringede selv til klinikken næste dag og udbad mig en forklaring. "Jeg håber sandelig ikke, det er HER, der er blevet give det svar". Derpå beklagede hun meget og fandt til sidst ud af, at billederne var sendt til speciallægen istedet for til min egen læge. Hun beklagede endnu engang. Men hvad kan man bruge det til? TRE år har jeg boet her i Sverige og arbejdet i DK. En speciallæge ville ikke behandle mig mere efter at jeg flyttede over. Rigshospitalet afviste mig: "Hun har ikke noget at gøre her, hun kan sgu henvende sig i Sverige", sagde de til min læge, da han rykkede for indlæggelsen. At jeg er i min gode ret til behandling i DK, blæser de højt og flot på. Så altså: INTEGRATION min bare r..!!!
Guest jesper Besvaret April 10, 2004 Rapporter Besvaret April 10, 2004 Prøver man at tilmelde sig via www.telmore.dk, så får man "Du skal være tilmeldt folkeregistret i Danmark for at tilmelde dig hos TELMORE" i step 3 i processen. Jeg troede ellers jeg stadig var registreret med mit gamle cpr-nummer i DK!? At jeg "bare" stod som udenlandsdansker. Nogle der kan forklare yderligere/uddybende vedr. cpr? Er jeg helt "afmeldt" i Danmark, egentlig?
Guest jesper Besvaret April 10, 2004 Rapporter Besvaret April 10, 2004 Jeg har netop afsluttet en snak med en supporter på Telmore. Du kan istedet vælge at lade en anden oprette abb for dig. Det siger de intet til. Du bruger så bare telefonen, og fylder på via din egen netbank osv. Eneste grund til dette, er at personen der opretter skal have dansk folkeregister-adresse. Vil du flytte nummer med, så skal du først ringe til det selskab du er i nu, og bede dem overdrage nummeret til den person der skal oprette dig som kunde. Så kan det lade sig gøre den vej. Minus er så, at slår du nummeret op, så er det ikke dig der står som ejer. Og dét er jo en kende usmart. *hmm*
ulmus Besvaret April 10, 2004 Rapporter Besvaret April 10, 2004 Gio > du er skam stadigvæk registreret under dit danske personnummer, kig bare på din selvangivelse. Men i Folkeregistret er du "ude".
Guest jesper Besvaret April 10, 2004 Rapporter Besvaret April 10, 2004 Nå ja...selvfølgelig. Blev lige nervøs!
Guest thomas Besvaret April 12, 2004 Rapporter Besvaret April 12, 2004 Man er ikke ude af det Danske folkeregister. De gør meget ud af at følge deres statsborgere, og opdaterer med ens adresse i udlandet såvidt det er muligt. Så længe man er statsborger er man medlem af Danmark. Det kunne jo være slægtninge eller andre gerne ville have fat i en. Det skal ikke ses som Bigbrother, men som en service fra staten. Bare sjovt en bederevidende spade af en læge ikke fattede det hva Ulmus, jeg går lodret bannanas når jeg hører folk blive sådan. Nå ja...Telmore.... jeg havde dem før jeg flyttede, og jeg har rettet adressen til min Skånske adresse, har skrevet det hele på en lang linie...dog med en dansk by i feltet by/postnummer. Under CO/ adresse har jeg så min brors adresse. No problem. Min kæreste har fået oprettet i sin mors navn, hvad betyder det når man alligevel sætter penge ind via Dankort, og har online fakturaer?
Gio Besvaret April 12, 2004 Rapporter Besvaret April 12, 2004 "Min kæreste har fået oprettet i sin mors navn, hvad betyder det når man alligevel sætter penge ind via Dankort, og har online fakturaer?" ...at når folk søger efter hendes nummer på oplysningen, så kan de ikke finde det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu