Admin Skrevet April 5, 2002 Rapporter Skrevet April 5, 2002 Jeg må sige at det flyver igennem luften med fordomme her på boardet.Alle invandrere,lejere og folk der har betalt mindre end en halv million for deres lejlighed er åbenbart kriminelle.Jeg bor selv i et område af Helsingborg hvor bostadsrätterne er rimelig billige og synes her er ganske dejligt.Hyggeligt område med en yderst velfungerende forening og jeg har ikke haft nogen problemer med nogle naboer, selv de ikke har betalt særligt meget for at bo her. "Ja, när jag tänker efter är nog alla idioter Ja utom om jag själv förstås. Men jag skulle inte kalla det för fördomar Jag är så trött på människor med fördomar" Nanne Grönwall "Fördomar"
Admin Besvaret April 5, 2002 Forfatter Rapporter Besvaret April 5, 2002 Jeg må sige at det flyver igennem luften med fordomme her på boardet.Alle invandrere,lejere og folk der har betalt mindre end en halv million for deres lejlighed er åbenbart kriminelle.Jeg bor selv i et område af Helsingborg hvor bostadsrätterne er rimelig billige og synes her er ganske dejligt.Hyggeligt område med en yderst velfungerende forening og jeg har ikke haft nogen problemer med nogle naboer, selv de ikke har betalt særligt meget for at bo her. "Ja, när jag tänker efter är nog alla idioter Ja utom om jag själv förstås. Men jag skulle inte kalla det för fördomar Jag är så trött på människor med fördomar" Nanne Grönwall "Fördomar"
ulmus Besvaret April 5, 2002 Rapporter Besvaret April 5, 2002 Ligesom Steen vil jeg godt komme med en lille "bøvs" - Jeg bor i Almvik og har købt min bostadsrät på 90 kvm. med en lille have og overdækket terrasse for SEK 250.000 og sidder for SEK. 4000/md. incl. vand, varme, renovation, kabelnet, gratis vaskeri (lige udenfor min dør) og nummereret parkeringsplads. Ifølge de tidligere indlæg på siden, vil det så sige, at jeg skal betegnes kriminel eller fattigrøv???
Guest christian Besvaret April 5, 2002 Rapporter Besvaret April 5, 2002 Vi er nok nogen der er bange for at møde de problemer, vi har i Danmark derovre hvor man ikke vil være så gode til at håndtere dem. Folk er ikke mistænksomme, eller nedenladende i debatten, slet ikke, men de fleste har vel en drøm om at Malmø er en dejlig by, og alt dette nye er LIDT for godt til at være sandt. Vi bor jo i Danmark stadigvæk, og jeg forstår godt folk er nervøse over at drømmen måske brister, hvis de har overset noget. Tro mig, at når man stadigtvæk bor herovre, sidder man tit og tænker"nej-det lyder ALT for godt til at være sandt-der må stikke noget under, der skal nok være en politikker der lukker for de goder, det gør de altid når vi bliver adfærdsreguleret herovre". Undskylder på vegne af mig selv og mine indlæg, såfremt jeg er kommet til at støde nogen, hvilket jeg nu ikke tror, men det ser sgu så rosenrødt ud fra Danmark af, at man har svært ved at tro et land der ligner os så meget, kan have de bolig/bilpriser/kulturudvalg m.m., og at det ikke er strafbart at nyde goderne. Som Dansker i Danmark, der betaler 850.000kr for en 2½ værelses i Istedgade, tror med hånden på hjertet der er noget galt når alting er så let, og med de bilpriser vil man have svært ved at få det ind i hovedet. Man har lidt svært ved at slappe helt af, når man "pludselig" opdager at man ikke kan finde et eneste godt argument for at blive herovre. Folk hakker ikke Ulmus, men kig lige på Danske priser på lejligheder på nettet, det gør altså noget ved ens psyke :-) *kram til Steen og Ulmus* Håber at finde en lejlighed i det område i bor i :-)
ulmus Besvaret April 6, 2002 Rapporter Besvaret April 6, 2002 Hej igen! Det er rigtigt, at det LYDER for godt til at være sandt, men det er det nu engang. Jeg har som allerede nævnt boet her i 10 måneder og jeg er ikke stødt på en eneste ting, der har fået mig til at fortryde. Hverken bropriser, togforsinkelser eller problemer med det danske sundhedsvæsen. Som jeg plejer at sige, når folk jamrer over, at de ikke kan finde bolig i København: "Hvorfor overhovedet lede i København - flyt dog til Malmö, og mærk hvordan det pludselig er at få lidt luft i økonomien, trods ny bil, større bolig o.l. - og aligevel er du kun 30 minutter fra Rådhuspladsen, hvis du skulle savne noget" Om Almvik, kan jeg fortælle, at vi også her er mange nationaliteter, men alle er tilsyneladende integreret i det svenske samfund - ingen tørklæder, lange frakker og alt det fremmedartede, man ustandseligt støder på i det Københavnske bybillede. Jeg glæder mig HVER ENESTE dag, når jeg kører HJEM broen!
vincent Besvaret September 24, 2002 Rapporter Besvaret September 24, 2002 Det kan godt være at Ulmus nyder det ... men det gør jeg også ;) Er *damn* glad for den lejlighed jeg har fået (nærmest kastet i nakken) for 188.000sek, selvom det kun er en 3'er på 9.ende sal med lejlighedsvis udsigt til moderlandet, bredbånd og 2 toiletter ... og selvom 84% af beboerne i området også er indvandrere (dog af "anden etnisk oprindelse") nyder jeg hver dag jeg er på vej hjem fra Revisorstillingen på Vesterbro ... og det er ik lyv!!
Guest goggeloj Besvaret September 24, 2002 Rapporter Besvaret September 24, 2002 Apropos med at få kastet en lejligheden i nakken, så kan jeg ikke lade være med at fortælle, at jeg også i fulde drag nyder min lejlighed, som jeg har fået kastet i nakken til kun kr. 347.000 for en 3'er på 75Kvm på 3. etage på Brogatan i april md. - et spytklat fra gågaden ca. 20m. væk. Så ja, jeg nyder det sgu hver dag med toget fra Tårnby og HJEM :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu