Guest toft Skrevet May 14, 2004 Rapporter Skrevet May 14, 2004 Ja, man lagde jo mærke til at "vinteren" var slut for ca. en måned siden, da det igen pludselig blev totalt umuligt at parkere sin cykel ved Svågertorp... Nu arbejder jeg på forskellige tider, og når jeg møder daghold, så er det en fornøjelse at sætte sin cykel i en af de ca. 100 cykelstativer. Men det er heller ikke så mange der tager toget kl. 5.13 på arbejde, så held i uheld... Heldigvis arbejder jeg ikke meget om dagen, men desværre betyder det, at når man så kommer ned for at tage toget på arbejde ved 14-tiden, ja så kan man smide sin cykel i græsset, eller stille den et eller andet sted, hvor den sammen med adskillige andre cykler nærmest er til gene for de gående. Jeg synes simpelthen det er ren skandale, og en fornærmelse af os der hellere vil cykle 7 minutter til stationen, end at køre bil i 5 og betale for at parkere dernede. Nu har jeg skrevet (en pæn mail vel at mærke) til skånetrafiken.se og foreslået dem at udbygge cykelstativerne, så det ikke kun er de første 100 morgenfriske der er heldige. Men det kan jo være at det er for dyrt, og det i stedet ender med at de ansætter en cykel-parkeringsvagt, så der kan tjenes penge på de uheldige der må smide cyklen op af et eller andet tåbeligt Nåh, men hvis der er andre der også er lettere irriteret over ikke at kunne parkere sin cykel ved Svågertorp, så kan man (hvis man gider) skrive et par ord på skånetrafikens hjemmeside under: kundservice\kontakta oss\kontakta oss (ja igen)\lämna din synpunkt\hållplats & stationer. Så er det vist nu (eller måske en måned for sent) at man skal sige fortsat godt forår til alle
Guest toft Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 Ja, man lagde jo mærke til at "vinteren" var slut for ca. en måned siden, da det igen pludselig blev totalt umuligt at parkere sin cykel ved Svågertorp... Nu arbejder jeg på forskellige tider, og når jeg møder daghold, så er det en fornøjelse at sætte sin cykel i en af de ca. 100 cykelstativer. Men det er heller ikke så mange der tager toget kl. 5.13 på arbejde, så held i uheld... Heldigvis arbejder jeg ikke meget om dagen, men desværre betyder det, at når man så kommer ned for at tage toget på arbejde ved 14-tiden, ja så kan man smide sin cykel i græsset, eller stille den et eller andet sted, hvor den sammen med adskillige andre cykler nærmest er til gene for de gående. Jeg synes simpelthen det er ren skandale, og en fornærmelse af os der hellere vil cykle 7 minutter til stationen, end at køre bil i 5 og betale for at parkere dernede. Nu har jeg skrevet (en pæn mail vel at mærke) til skånetrafiken.se og foreslået dem at udbygge cykelstativerne, så det ikke kun er de første 100 morgenfriske der er heldige. Men det kan jo være at det er for dyrt, og det i stedet ender med at de ansætter en cykel-parkeringsvagt, så der kan tjenes penge på de uheldige der må smide cyklen op af et eller andet tåbeligt Nåh, men hvis der er andre der også er lettere irriteret over ikke at kunne parkere sin cykel ved Svågertorp, så kan man (hvis man gider) skrive et par ord på skånetrafikens hjemmeside under: kundservice\kontakta oss\kontakta oss (ja igen)\lämna din synpunkt\hållplats & stationer. Så er det vist nu (eller måske en måned for sent) at man skal sige fortsat godt forår til alle
vincent Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 jeg kan godt hjælpe dig af med dine cykelproblemer *GGG* ... lørdag kommer jeg til Malmø med en kassevogn ... har overvejet at komme forbi svågertorp og hente et par cykler Når man skal hente flyttekasser i Bauhaus er det jo nærliggende *GGGG* (oven på globrylluppet skal man jo more sig med et-eller-andet)
ulmus Besvaret May 24, 2004 Rapporter Besvaret May 24, 2004 Hej Toft! Jeg troede faktisk, at jeg havde svaret dig, men ser til min overraskelse, lige hjemkommet fra miniferie, at mit indlæg ikke er på. Jeg må vel have glemt at sende det. :-( Du skal ikke forvente at få svar på din klage, det bruger man ikke. Jeg klagede allerede sidste sommer, da jeg købte en ny cykel, som jeg ikke havde lyst til at stille fra mig på Svågertorp i det totale kaos, der råder der. Jeg fik aldrig noget svar. Hvilket iøvrigt også gjaldt andre klager, jeg har sendt, bl.a. over de altid overfyldte skradebøtter, der gør at der flyder med skidt alle vegne. Der er så uhumsk på den station, og det er ikke noget kønt syn, der møder de rejsende. Da jeg første gang skulle stille min cykel fra mig, blev jeg glad, da jeg så, at man kunne låse den fast. Hvis alle bare benyttede de pladser, der er, ville cyklerne kunne parkeres ordentligt. Men når der både skal parkeres knallerter og motorcykler i stativerne også, så begynder det jo altså at knibe. Og de hører sq ikke til der. Min glæde blev hurtigt slået ned. Allerede tredjedagen var min cykelcomputer hærget og lygten virkede ikke mere. Jeg indrømmer blankt, at hvis der er SMIDT en cykel sådan, at jeg ikke kan få min ud, kyler jeg den ad h...... til. Men det ville da være fint, om rigtigt mange ville sende en skriftlig klage, så kunne det være, at de kunne få fingrene ud, der på "Jernhusen".
Guest toft Besvaret July 20, 2004 Rapporter Besvaret July 20, 2004 Hmmm, så skal det retfærdigvis lige nævnes, at der er blevet bygget 120 (tror jeg at jeg regnede det ud til) nye cykelstativer, i forlængelse af de allerede eksisterende De har sgu nok haft det i tankerne et stykke tid, at de måtte udvide cykelparkeringen. I hvert fald fik jeg aldrig nogen respons på min henvendelse, og jeg tror heller ikke at de tager action på et sådan problem blot to måneder efter en henvendelse. Men rart at de på den ene eller anden måde har måtte erkende, at der var et stort problem med cykelparkering ved Svågertorp, som de var nød til at få løst. Nu mangler de så bare at forlænge taget der er henover "de gamle" stativer, ud over de nye stativer, så ens cykel ikke skal stå og ruste op i sommervejret ;-)
ulmus Besvaret July 20, 2004 Rapporter Besvaret July 20, 2004 Ja, Toft, nu mangler vi så bare, at der også kommer en speciel parkering for mopeder og motorcykler, så kan vi nok klare os et par år igen.
Guest toft Besvaret July 20, 2004 Rapporter Besvaret July 20, 2004 Ulmus, jep helt sikkert. Speciel parkering til knallerter og MC'er, og så tag over de nye cykelstativer, så er alle glade. Ikke mindst dem på knallert og MC, der så ikke mere behøver være nervøse for, at vi andre ridser deres køretøj med en cykel, når vi forgæves prøver at parkere ved siden af deres brede køretøj.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu