Jump to content

Spørgsmål om betalings service

Recommended Posts

Guest mogens
Skrevet

Jeg er flyttet til Sverige og bruger FöreningsSparbanken hvis betalings service betyder at man hver gang man får en giro udfylder en blanket som man sammen med giroen sender til banken, men det skal gøres hver gang man får en giro. I Danmark er BetalingaService jo bankernes fælleseje, men hvad her i Sverige er der nogle banker der har et automatisk betalings system lig det i Danmark, MVH Mogens K

Guest mogens
Besvaret

Jeg er flyttet til Sverige og bruger FöreningsSparbanken hvis betalings service betyder at man hver gang man får en giro udfylder en blanket som man sammen med giroen sender til banken, men det skal gøres hver gang man får en giro. I Danmark er BetalingaService jo bankernes fælleseje, men hvad her i Sverige er der nogle banker der har et automatisk betalings system lig det i Danmark, MVH Mogens K

Besvaret

Föreningssparbanken har en aldeles udmærket web-bank løsning, hvor man kan betale både bank- og postgiro. Det er selvfølgelig ikke det samme som PBS i DK. Der findes et autogiro-system, men det har jeg ikke selv fået check på - endnu. Måske skulle du starte med at spørge efter web-løsningen.

Besvaret

Næsten alle firmaer har autogiro, hvilket er en slags betalingsservice. Du opkræves automatisk på din konto. Ingen reklamerer med det, men tager du dine regninger fra en ende af som de kommer og så ringer/skriver/mailer til dem girokortet kommer fra, om at du gerne vil benytte autogiro, så sender de dig en blanket som du skal udfylde og returnere og næste måned kører det automatisk. Derudover har en del firmaer/kommuner meldt sig til E-faktura ordningen, hvor du elektronisk modtager en e-faktura til din netbank, som du så kan tjekke inden du godkender betalingen. Netbank er under alle omstændigheder en god ide, så du slipper for at betale girokortene manuelt. Det fungerer som i DK, med at man indtaster girokontonummer eller bankkontonummer og så betaler via netbank.

Besvaret

Vil også helt klart anbefale netbankløsningen som både Kim og Dan henviser til. Har endnu ikke benyttet e-faktura løsningen, og det kommer jeg nok heller ikke til i Sverige, men ideen er god. Autogiro har jeg heller ikke benyttet endnu - men ville også være en rigtig god idé. Start med netbanken, så du får mere overblik over dine betalinger og slipper for de åndssvage gebyrer - og gør så som Dan siger. Få dine kreditorer til at sende dig AutoGiro tilmeldinger.

Guest mogens
Besvaret

Tak for de gode råd, jeg vil straks benytte mig af dem. MVH Mogens K

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...