Persson Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Øresundsdebatten er vel netop et debat sted, og ikke et opslagsværk ? Som jeg ser det er det da netop gennem debat at vi får mange af de sjove/underlige ting frem i lyset. Om det så omhandler biler, badminton eller hvor der er billige cola'er. Der er vel ingen der ser øresundsdebatten som et ekspertpanel, hvor "vi" gamle (dvs alle der har fulgt med i mere end 4 uger) bare sidder for at øse ud af vores erfaringer - når der kommer nye folk til og stiller de samme spørgsmål som der er blevet behandlet 17000 gange før ?! Damn, nu bliver dette alligevel en 30 siders roman som Tolstoj ville have været stolt over - sorry, bær over med mig lidt endnu. Når vi nu bruger tiden på at formulere et mere eller mindre høfligt/kort svar - som oftest henviser folk til at prøve søge funktionen først. Så kan vi vel ligeså godt lave en initiel søgning og poste et eller flere link til de tråde der findes her. Tidsmæssigt er det vel ca det samme ?! Alternativt kan de der ikke har overskud/tid/lyst til at poste et sådan link, helt undlade at bruge tid på spørgsmålet ? I de fleste tilfælde er det jo reelt folk som er på vej ind i noget, som kan opleves som grænseoverskridende og selvom det drejer sig om få km henover en bro eller 20 minuter på eb færge. Så er der stadig en masse ting der skal på plads før det bliver en realitet - og hvis man ikke i en sådan situation har lov til at blive usikker og stille dumme spørgsmål ?! - Hvornår har man så ? Enig der er desværre flere eksempler på at folk har stillet spørgsmål der er besvaret i den forgående tråd. Mit bedste råd, hvis man ikke lige har det store overskud til at henvise til denne tråd med et skævt smil, er at ignorere de spørgsmål og vente på at andre besvarer spørgsmålet eller vedkommende selv finder svaret. Omvendt bør vi også være opmærksom på at efterhånden som politikerne vågner op, og reglerne bliver ændret (forhåbentligt til det bedre) - så vil mange af de eksisterende svar som vi ynder at henvise til, give et misvisende svar - og som ny her .. hvem kan genskue hvilke af svarene der er gældende ? Måske kunne vi få Steen til at lave en Sticky tråd i toppen af alle emner, som henviser til søge funktionen og måske giver en lille introduktion af dette debat forum ?! Dette kunne måske suppleres med Sticky tråd nummer to, hvor en moderator (Steen) kan linke til de tråde som besvarer de oftest stillede spørgsmål ? Hvis der er behov for det, vil jeg gerne stille mig til rådighed i det omfang min tid tillader ..
Guest jacob Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Ha..ha..ha.... Det er sgu bedre end at følge med i det amerikanske præsident valg.... Mvh en som engang "har kommet til" at stille et spørgsmål.
Guest jesper Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 quote: Øresundsdebatten er vel netop et debat sted, og ikke et opslagsværk ?Jeg tror ikke det kan siges mere rammende - og egentlig bør det heller ikke komme som en overraskelse, at ikke alle kan gøres tilfredse. Præcis som i det virkelige liv. ...og så nævner du også lige kort Newsgroups/Usenet, som netop har eksisteret længere end World Wide Web - præcis en guldgrube at søge informationer i også. Ja, med en masse flaf ind imellem. Men det er nu engang det der kommer ud af debat imellem mennesker. Præcis som herinde.
Guest palle Besvaret October 6, 2004 Rapporter Besvaret October 6, 2004 Hvor stort er problemet ??? Det ser da ud til der bruges væsentlig mere energi på at diskutere hvem der siger hvad.... Helt ærligt... vil jeg vide noget, så søger jeg på nettet. Vil jeg vide noget om danmark, så finder jeg en side om dk, og så søger jeg der.... vil jeg vide noget om sverige, så finder jeg en side der omhandler SE. Denne side.... så søger jeg der.... Hvorfor opfinde den dybe tallerken mere end een gang ? Hvor mange er blevet fejet af med "brug søge funktionen" ??? 3 ?? 5 ?? Helt ærligt....det er der sgu da ingen grund til at lave en kæmpe debat ud af.
Guest jesper Besvaret October 6, 2004 Rapporter Besvaret October 6, 2004 Palle - "Jesper...du har ret... Du har hermed set mit sidste indlæg... Hyg jer..." Hvad skete der? Og du gentager dig selv, det med den dybe tallerken bliver altså ikke bedre af at du gentager den, tilmed i samme tråd. Jeg vælger at bukke mig for de herskende kræfter herinde. Fremover vil jeg med glæde og stor begejstring læse det gio kalder _flaf_ sammen med de indlæg der måtte henvise til at man skal bruge søgefunktionen. Jeg kan næsten ikke vente til at læse ulmus næste spændende indlæg om hvilesæder. Eller Palles beretninger om thailand, juhuh Fortsat god aften
Guest jesper Besvaret October 7, 2004 Rapporter Besvaret October 7, 2004 Jesper08: Du bestemmer skam helt selv hvad du vil læse. Ingen tvinger dig til at deltage i en tråd, eller komme med andre kommentarer for den sags skyld. Skriv om det du har lyst til - og spring det over du ikke har lyst til. Det gør vi andre
Guest palle Besvaret October 7, 2004 Rapporter Besvaret October 7, 2004 Jesper, kan du ikke bare lukke røven, så skal jeg gerne gøre det samme ... Det er utroligt som du ved bedre end alle andre... Virkelig en idiot at høre på... Dette er jo blevet bekræftet i indtil flere af dine indlæg NAR !!! Jeg siger ikke jeg er et hak bedre, men du er åbentbart kun ude efter at provokere... Læs bare hvad du tidligere har skrevet i denne tråd. Der er vist andre end mig der er enig i det ???
Guest sanni Besvaret October 8, 2004 Rapporter Besvaret October 8, 2004 Jesper08 - jeg har været inde på det før, og nu anser jeg det for tvingende nødvendigt igen at kommentere din opførsel herinde - du er simpelthen for dum at høre på! Find din egen sandkasse og bliv væk fra vores - de fleste af os herinde hygger os glimrende i hinandens selskab - men ikke i dit er jeg bange for!
Guest martin Besvaret October 8, 2004 Rapporter Besvaret October 8, 2004 Åh nej Åh nej.. skal der ikke mere til at provokere folk.. Prøv dog at tie de elementer ihjel.. jeg tror det vil virke meget bedre hvis der ikke er nogen der svarer på deres underlige indlæg.. Palle, sanni.. glem de andre og "overhør" de indlæg..
Guest sanni Besvaret October 8, 2004 Rapporter Besvaret October 8, 2004 Du har en pointe Martin - jeg vil anstrenge mig for at se igennem fingre med den slags ligegyldigheder - god weekend
Guest bjarnel Besvaret October 8, 2004 Rapporter Besvaret October 8, 2004 Hihi....Palle...You're the man
vincent Besvaret October 9, 2004 Rapporter Besvaret October 9, 2004 Som steen har sagt så mange gange før .... dette forum er ikke et forum med begrænsninger. Folk skriver hvad de vil - hvis de ikke kunne det ville vi ikke have det hav af gode indlæg vi har. Der er INGEN censur! Selvom det måske virkede fjollet at jeg prøvede at række ud efter nogle andre mennesker i tråden "Fika i Malmö" og også arrangerede sommerfest i 2003 blev det en stor succes, og af det blev det skabt en masse venskaber - foruden tråden "Arrangementer". Jeg synes folk skal fortsætte med lige det de vil. Hvis vi bliver båndlagt så ved vi hvad vi kan forvente af sunddebatten om 5 år ... mere af det samme. Hvis vi kan få lov at tale frit, så er der vist ikke rigtigt nogle grænser? Hvis folk ikke fik lov at diskutere børn og fødsler ville vi ikke have mødregruppen og tråden med mødre børn osv... Hvis jeg havde holdt mig inden for den sunddebat der var der sidste år havde det sociale engagement ikke været det det er idag. Istedet har vi en meget mere dynamisk sunddebat med folk der kan sætte ansigter på de andre skribenter. Det giver sq da et ekstra plus? ... nu ved jeg f.eks hvornår Sanni siger noget i sjov og hvornår hun ikke gør - hvilket sparer mig for mange unødige indlæg. Det samme med størstedelen af de andre skribenter som jeg har fået lov at sætte ansigt på. Ligesom Palle har jeg en hel del på min msn (29 faktisk) som alle er fra Malmö, eller har noget at gøre med sverige. Hvis ikke jeg havde haft lyst til at snakke med de mennesker ville de ikke være der men det fede er jo netop at selvom folk måske ikke er klar over det så bidrager de hver i sær med noget godt ... I skal bare åbne øjnene og læse de indlæg der bliver postet. Istedet for at lade jeres danske smålighed stå for læsningen. Bliver søgefunktionen anbefalet så anbefal den på den fede måde.... og brug den, eller spørg efter link til den ... **message end**
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu