Jump to content

MalmoRelocation.dk

Recommended Posts

Skrevet

Ja, så er der altså endnu et site, som man kan se på, hvis man vil have oplysninger om forhold i Øresundsregionen. Det er ganske godt til at danne sig et overblik over ens privatøkonomi i Sverige, men det giver også et overblik over nogle andre relevante forhold, omkring børn mv., når man flytter til Sverige.

Besvaret

Ja, så er der altså endnu et site, som man kan se på, hvis man vil have oplysninger om forhold i Øresundsregionen. Det er ganske godt til at danne sig et overblik over ens privatøkonomi i Sverige, men det giver også et overblik over nogle andre relevante forhold, omkring børn mv., når man flytter til Sverige.

Besvaret

Siden på Øresunddirekt er skrevet senere end min. Det var netop en af grundende til at jeg lavede pendlerguiden at jeg syntes deres side på det tidspunkt var mangelfuld. Rart at se at de har forbedret den.

Besvaret

Ja, det er jo nemt nok at lave en hjemmeside, når man bare kopierer det, en anden allerede har brugt en masse tid på at finde ud af. Jeg håber virkelig hun får en meget dårlig smag i munden, nu hun er blevet afsløret.

Besvaret

Jeg har før foreslået en løsning med en ny Pendlerguide, hvor de folk der havde lyst kunne få ansvaret over deres egen område. f.eks en bil-redaktør, en IT- redaktør og en Børne-redaktør.

Besvaret

Synes det lyder som en god ide Steen. Desværre er jeg endnu ikke selv at finde på den anden side af Sundet, så jeg kan endnu ikke tilbyde min hjælp da jeg ikke har den praktiske erfaring.

Besvaret

Jeg kan virkelig ikke se at det skulle være en direkte kopiering? Det er jo slet ikke samme ordstilling, eller tegnsætning for den sags skyld? Nu er det jo ikke raketforskning at skrive om bilhandel i sverige, det er tyndt emne så klart der vil være et gennemgående tema.. Men copycat, nej den holder ikke. Det er da rart med konkurrence. Hånden på hjertet, de informationer der er her på scanianet er jo ikke helt opdateret mere. Nu har dette nye site som også er pænere i layout, men ikke så pænt som oresundsinfo.dk, sørget for at få webmasteren på dette site op af stolen.. dejligt. Præcis som når der kommer konkurrence andre steder. Ikke hvile på laurbærene. Trinty, jeg tror ikke du er egnet til at rådgive om boliger herovre. Noget så simpelt som IP telefoni, bredbånd eller blot telefoni generelt burde være noget du kan i søvne når du rådgiver kommende spekulanter i boligkøb og valg. Du ved vel nok om der er strøm, vand renovation med mere? Eller hvor langt der er til stationen og dagplejen. Nu har tiderne skiftet, det er nogle andre parametre kunderne kigger og spørger efter. Som 28 årig burde det ikke være nyt for dig!

Besvaret

Ok "Jesper". Nu var det blot et tilbud til Steen, men vil da lige komme med lidt respons til dit indlæg selvom det i bund og grund er spild af tid. Nu har jeg solgt boliger i Malmö til flere danskere såvel som svenskere. I øjeblikket har jeg 65 boliger til salg i Malmöområdet og salget går ganske fortræffeligt. Yderligere har jeg et godt samarbejde med en af de større mæglere i Malmö. Det er mig på ovennævnte baggrund noget uforståeligt, at jeg ikke skulle være i stand til at rådgive købere/sælgere (hvilket jeg har gjort dagligt i mange år og altid fået positiv feedback på) blot fordi jeg er i tvivl omkring et enkelt spørgsmål der går på hvorvidt der er en mulighed for at komme uden om fastnetstelefonien hvis man vil have bredbånd samt IP-telefoni på Ön i Limhamn. Nå, men det du skriver passer i hvert fald ikke på min dagligdag samt på mine resultater og jeg synes egentlig, at det er direkte grinagtigt, at du prøver at udtale dig om mine kompetencer på en så sølle baggrund happy.gif

Besvaret

"Jeg kan virkelig ikke se at det skulle være en direkte kopiering?" Det kommer jo an på hvornår du har kigget på den,ikk ? "Nu har dette nye site som også er pænere i layout" Det er jo en smagssag. "sørget for at få webmasteren på dette site op af stolen" Det var sådan set ikke mig, der opdagede ligheden.

Besvaret

Jesper> at du er langsom, ændrer ikke ved det faktum, at teksten var ordret og tegnmæssigt en total kopiering. Selvfølgelig blev Copycat'en gjort opmærksom på det uetiske i hendes handling og bedt om at ændre sin tekst. Iøvrigt synes jeg, du er temmelig grov i dine udtalelser: at en ejendomshandler ikke har forstand på boligsalg og at webmaster endelig kom op at stolen. Hvad bilder du dig ind? Du skulle hellere selv tage del i arbejdet end at kritisere ham, der gør det, og gør et nyttigt job til stor hjælp for andre.

Besvaret

"Utak er verdens løn" Lad os lige igen understrege at Steen INGEN profit har på det her site. Tværtimod gør han det af egen interesse og lomme. Så hvis nogle skal brokke sig over indholdet, så gør det venligst på en sober og konstruktiv måde. ...og så vil jeg gentage de ord jeg har sagt så tit: "Kan du ikke li´ lugten i bageriet...så find et andet!" Det står heldigvis én frit for. happy.gif

Besvaret

Steen, jeg vil bare takke dig for et rigtig god forum / site, og for mig er Øresunds debatten det eneste sted der er værd at bruge. - Brugerene af debatten, her kan man altid få hjælp :-) -Helsingborg, her kan man finde oplysninger om denne dejlige by, da de fleste andre sites i store træk omhandler Malmø. Og jeg vil osse gerne melde mig som "redaktør" f.eks omkring Helsingborg stoffet. Forsat god dag og God Jul! /Brian

Besvaret

I alsidighedens interesse kan vi da aldrig få for mange sites om øresund. Jeg synes det er cool med et nyt site (malmorelocation.dk), som ser tingene på en anden måde og præsenterer det pænt og nydeligt. Det undrer mig iøvrigt herinde på denne debat at "ulmus", som er en af de ivrigste debattører, ofte farer op og bliver spydig og gram-i-hu. Man fristes til at tro at vedkommende har følelsesmæssige eller andre aktier i projektet??

Besvaret

"kan det misforstås, så bliver det misforstået!" 1. Martin. Blot min vurdering, om du synes det er tidspilde, at svare kan vel være sagen uvedkommende. Hvis en mægler der ønsker at være brevkasseredaktør ikke kan svare på noget så simpelt inden for telefoni i din egen boligblok! Så falder vedkommende lidt igennem. 2. Steen. Ja det afhænger af hvornår man ser det, men da jeg læste det andet site vidste jeg ikke at det skulle være rettet... 3. Judith. Igen, så fremgår det ikke noget sted i tråden at det andet site skulle være rettet. Jeg forholder mig blot til det jeg ser efter at have læste tråden. Hvad bilder du dig ind? Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at en ejendomshandler ikke har forstand på boligsalg! Læs mit indlæg, men denne gang uden at digte din egen mening. Jeg har ikke skrevet at "endelig kom webmaster op af stolen" læs dog hvad jeg skriver. Du siger selv at du ikke ønsker at få skudt noget i skoene andet sted på dette site. Men det har jo resulteret i at webmaster vil lave om på dette site? Så hvad er der nu galt i det jeg har skrevet?? Det er da dejligt at der sker lidt. Jeg synes det er vigtigt at et site som dette udvikler sig og ændrer lidt på strukturen i takt med omverdenen og brugerne kræver det. At du vælger at tage det som kritik er malplaceret og kan vist kun være fordi det er din søn vi taler om? 4. Gio. Mener du at jeg kritiserer og er utaknemlig? Og at jeg kan smutte hvis jeg ikke kan lide det? Sådan opfatter jeg det. Men igen, læs mit indlæg, det er konstateringer og en subjektiv vurdering af layout. På ingen måde kommenterede jeg at steen skulle profitere på sitet?? Jeg brokker mig ikke over indholdet, jeg konstatere blot, at det ikke er så opdateret som andre steder. Er du uenig i det synspunkt? Jeg kan ikke forstå hvorfor i er så hurtigt ude med riven når man forholder sig til noget der debatteres? Hvorfor er det, at i vælger at se negativitet i alt? Hvorfor vælger i, at se de andre sites der omhandler øresund som en trussel fremfor et positivt tiltag? Hvorfor vælger i som en regel, at skræmme debbatører væk med udtalelser som smut hvis du ikke kan lide lugten? Skal det være en stor homogen flok før det er bedst?

Besvaret

Det er interesssant at bilsektionen er blevet så forholdsvis god på den malmorelocationside. Forstår ikke, hvad ideen med at kopiere skulle være, når man bare lige kan lave noget sådan. Den ændrer sig jo konstant med sideopsætning og alt.Og det er sku også lidt mærkeligt, at den ikke er på søgemaskiner. I bund og grund er jeg nu nok enig med fastcar i, at vi ikke kan få Øresundsinternetsider nok. Og Jesper og Judith - I må ikke skændes ;-))

Besvaret

Jesper ... det er ikke mig, der ikke kan læse, så måske skulle du selv læse, hvad du selv skriver: ...sørget for at få webmasteren på dette site op af stolen... Så kom ikke og sig, at det har du aldrig sagt. At en evt. ændring af pendlerguiden først sker nu, er udelukkende fordi, ingen tidligere har gidet reagere på forslag om uddelegering. Steen har flere gange opfordret andre til at være med. Hvor ved jeg nu det fra? Jo, fordi jeg har været med helt fra starten. Og jeg vil til en hver tid reagere, når nogen kritiserer siden, da jeg ved, hvor megen glæde/nytte jeg selv og andre har haft af den. Jeg har ikke noget imod, at andre laver hjemmesider med info om livet som pendler, bare de gør det ærligt og uden at afskrive andres sider.

Besvaret

Jesper: Jeg er ganske enig med dig i at konkurrence er sundt. Men m.h.t. mit udbrud, så kom det som reaktion på et indlæg fra dig som intet sted var konstruktivt kritisk - men derimod negativt kritiserende. Både overfor Martin, Steen, Scanianet (går ud fra du egentlig mener dette forum, Sunddebat.com!?) Det er rigtigt at nogle af informationenerne på scanianet kunne trænge til en opdatering. Men her, på sunddebat.com, får du da netop ikke noget mere opdateret! En livlig snak imellem beboere i Øresundsregionen. Faktuelle oplysninger fra folk med aktuelle relaterede problemstillinger. Oplysninger og oplevelser om, og med, livet i samme. Det kan dælme da ikke blive mere nærværende og oplysende!? Har vi ikke alle oplevet at kontakte instanser der skulle vide det hele om vores område, for at blive spist af med urigtige oplysninger? Og ofte har man, i konstruktiv dialog, kunne finde/få svaret herinde. Hvis ikke sunddebatten er opdateret...så véd jeg ikke hvad "opdateret" betyder! Det er altid let at kaste op, og så forvente at andre rydder op efter én. Havde dit indlæg derimod indeholdt mulige løsninger, oplysninger, forslag m.m. Men det var jo bare, som de fleste åbenbart også har læst det, et gennemsyret ikke-positivt indlæg. Derfor min reaktion - fordi det er en sang vi har hørt så pokkers ofte herinde. Og så er det netop jeg pointerer hvorfor sunddebatten ikke ligner en million, og ikke er farvestrålende og flashy som de andre sites. Forandring fryder ikke altid. Desværre.

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
  • Tilføj...