Guest charlena Skrevet May 29, 2002 Rapporter Skrevet May 29, 2002 Hej! Er der nogen som ved hvor længe man skal have boet i Svrige, for at kunne få svensk pas (mit danske er udløbet)? Man skal sikkert være svensk statsborger? Jeg er bosat i skåne og gifter mig med min svensker (+ hans efternavn) her i sommer. Gør det, at jeg kan få pas og/ evt.statsborgerskab hurtigere? Det er iøvrigt et vidunderligt land, det her...har kun gode og MANGE oplevelser herovrefra, siden vi fandt idyllen på landet for 4 måneder siden.
Guest charlena Besvaret May 29, 2002 Rapporter Besvaret May 29, 2002 Hej! Er der nogen som ved hvor længe man skal have boet i Svrige, for at kunne få svensk pas (mit danske er udløbet)? Man skal sikkert være svensk statsborger? Jeg er bosat i skåne og gifter mig med min svensker (+ hans efternavn) her i sommer. Gør det, at jeg kan få pas og/ evt.statsborgerskab hurtigere? Det er iøvrigt et vidunderligt land, det her...har kun gode og MANGE oplevelser herovrefra, siden vi fandt idyllen på landet for 4 måneder siden.
Nils Besvaret May 30, 2002 Rapporter Besvaret May 30, 2002 Tålmodighed! Ja, du kan først få svensk pas, når du er svensk medborgare. Som dansk (nordisk)statsborger kan du gennem ansøgning opnå svensk medborgarskap efter at have været gift eller sambo med en svensk medborgare i to år - og i øvrigt ikke er en kendt brottsling eller dylikt. Det koster p.t. 1.500 kroner at søge. Du kan også vente fem år, hvis du kan, og som statsborger i et nordisk land blive svensk medborgare via anmälan, som er en enklere og billigere procedure. www.migrationsverket.se har detaljer og blanketter. PS: Rart at høre fra en dansker, der har opdaget, at Skåne ikke kun er bostadsrätter med p-kælder og elevator, men også "fälten, ängarna och träden" - til fals for pebernødder.
Guest kristian Besvaret June 2, 2002 Rapporter Besvaret June 2, 2002 Du burde selvom du bor i Sverige kunne få fornyet dit danske pas uden problemer. Jeg mener bare du kan smutte over broen og sørge for det på politistationen i Danmark men ring lige og spørg dem først.
ulmus Besvaret June 3, 2002 Rapporter Besvaret June 3, 2002 Hvis du er flyttet fra Københavns Amt, kan du henvende dig på Politistationen på Halmtorvet. De åbner kl. 9,00 og det tager kun et kvarterstid.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu