Guest thomas Skrevet January 26, 2003 Rapporter Skrevet January 26, 2003 Jeg har læst under "banker" at Danskebank, Nordea og SEB har konti, hvor du kan overføre penge fra DK til SE, eller omvendt, men jeg kan ikke finde nogen som helst oplysninger om det på bankernes hjemmesider??? hvordan virker det?
Guest thomas Besvaret January 26, 2003 Rapporter Besvaret January 26, 2003 Jeg har læst under "banker" at Danskebank, Nordea og SEB har konti, hvor du kan overføre penge fra DK til SE, eller omvendt, men jeg kan ikke finde nogen som helst oplysninger om det på bankernes hjemmesider??? hvordan virker det?
Guest kristian Besvaret January 26, 2003 Rapporter Besvaret January 26, 2003 Det virker således at man bestemmer sig for et beløb i DKK eller SEK som man vil overføre fast hver måned og meddeler banken dette. Det skal altså være et fast beløb hver måned og du kan kun gøre det gratis 1 gang pr. måned Ud over det kan du tilføje BG Bank til listen, de har også en svensk samarbejdsbank.
Admin Besvaret January 26, 2003 Rapporter Besvaret January 26, 2003 Jeg er ikke sikker på at jeg har nogen begrænsning på hvor mange gange om måneden jeg kan overføre.Jeg har ikke fået nogen oplyst.
ulmus Besvaret January 26, 2003 Rapporter Besvaret January 26, 2003 Hej Thomas! Hvis du arbejder i DK og bor i S - kan din danske arbejdsgiver ikke indsætte din løn i en svensk bank. Du er derfor nødt til at have en konto i en dansk bank, hvor din løn går ind. Det er ikke nødvendigt også at have en konto i en svensk bank, men det letter selvfølgelig tingene, når du skal betale dine svenske regninger. Du sørger så for at få en "pendlerkonto", "brokonto", "sundkonto" eller hvad nu din bank kalder det. Og derefter laver du en aftale om, at du een gang om måneden får overført et beløb til den svenske konto. Det kan være hele din løn eller det, du ved, du skal bruge og resten kan du lade stå. Een gang om måneden et overførslen gratis, men så vidt jeg ved skal man betale normal takst udover den ene gang og det kan godt være en kostbar affære.
Guest hannibal Besvaret January 27, 2003 Rapporter Besvaret January 27, 2003 Hvad menes der med "Fast beløb om måneden"..? Skal det forstås sådan, at hvis man har sagt et beløb til banken, så er det præcis det beløb der vil blive overført hver måned - såleds at man ikke hver måned kan sige et nyt beløb de skal overføre gratis, men må blive ved med at få det samme beløb overført som man fortalte dem på dag 1...? I så fald, hvordan ændrer man så det beløb de gratis overfører en gang om måneden (er det dyrt).? :o)
ulmus Besvaret January 27, 2003 Rapporter Besvaret January 27, 2003 Man ringer bare til sin bank, et par dage før, og beder dem om at rette beløbet.
vincent Besvaret January 27, 2003 Rapporter Besvaret January 27, 2003 Jeg har SEB's brokonto. Der bliver beløbet der står på den danske konto overført hver måned ... altså er det saldo-styret, og dermed er beløbet valgfrit.
ulmus Besvaret January 27, 2003 Rapporter Besvaret January 27, 2003 Det behøver ikke at være saldostyret, det afgør man selv, når man indgår aftalen.
Guest thomas Besvaret January 27, 2003 Rapporter Besvaret January 27, 2003 Tak for hjælpen, jeg har bare ikke kunnet finde nogen oplysninger om det i nogen bank, men jeg må lige tale med min BG Bank.....
Guest jesper Besvaret January 28, 2003 Rapporter Besvaret January 28, 2003 Jeg har svenske Handelsbanken. De ligger i Amaliegade i Kbh. K. Samme gade som mit arbejde. Aftalen her er at de enten kan overføre et fast beløb hver måned eller hele saldoen. Hvis jeg vil ændre det faste beløb koster det og hvis jeg vil overføre mere end én gang koster det også. Overvejer at skifte til skandia bank hvor der ikke er gebyrer overhovedet.
vincent Besvaret January 29, 2003 Rapporter Besvaret January 29, 2003 til ulmus: Præcis. Da jeg oprette kontoen i starten var det et bestemt beløb, men jeg fik det rettet, så jeg kunne overføre hvad jeg ville. Meget rart. Så kan man tage højde for kursudsving og sin telefonregning hver 3. måned
Guest stig Besvaret January 29, 2003 Rapporter Besvaret January 29, 2003 Til Jesper. Jeg flytter om kort tid til Malmø (bor altså stadig i KBH), men kan absolut ikke anbefale dig Skandiabanken. Jeg har selv haft Skandiabanken de sidste to år, og det har bare været perfekt, ingen gebyrer eller latterlig rente-politik på diverse konti. Men, men, men! Skandiabanken kan KUN anbefales hvis du bor i samme land som du arbejder i. De arbejder ikke skide godt sammen med Skandiabanken i SE (eller NO for den sags skyld). De kan ikke, som Nordea, SEB, Danske Bank tilbyde en konto (ligesom brokonto, sundskonto, pendlerkonto) hvor du gratis en gang om måneden får overført et beløb til din svenske konto. Det bliver i stedet en normal pengeoverførsel til udenlandsk konto, som tager 4-7 dage. Jeg har snakket med Skandiabanken tre gange de sidste otte måneder om de ikke kunne få øjnene op for den potentielle kundegruppe som pendlerne udgør, men det har de ikke lyst til. Så desværre er jeg selv nød til at skifte fra Skandiabanken, hvilket jeg er ked af - for det fungerer sgu. Jeg kan ikke fordrage banker som Nordea og Danske Bank pga af deres gebyrer og tåbelige indlåns-renter. Så jeg har valgt SEB, selv om SEB overhovedet ikke kan matche Skandiabanken, selvfølgelig bortset fra at man ikke kan få nogen form for "pendler-service" i Skandiabanken. Faktisk synes jeg SEB minder om en mellemting mellem Nordea/Danske Bank og så Skandiabanken. SEB er absolut ikke i samme klasse som Skandiabanken, men langt bedre end Noreda/Danske Bank, som man betaler gebyr til hver gang man går forbi en af deres filialer på gaden.... Jesper, ring i hvert fald til Skandiabanken.DK før du beslutter dig for at skifte til dem.. Og selv om de kan fortælle dig hvor billige og gode de er (og det er de da også), så skal du høre dem om hvad de kan tilbyde dig i forhold til andre banker, når nu du er pendler og bor i SE. Ikke fordi man skal synes det samme som mig, men håber at nogen kan bruge mine erfaringer til noget... :o)
Guest jesper Besvaret January 30, 2003 Rapporter Besvaret January 30, 2003 Til Stig Tak for rådet. Grunden til at jeg valgte Handelsbanken var at den ligger i Kävlinge hvor jeg bor. Jeg kommer ikke i nærheden af en SEB-bank dagligt. Handelsbanken samarbejder forøvrigt med danske Vestbank. Det jeg er irriteret over er, at Handelsbanken overfører penge den sidste dag i måneden og de er først fremme dagen efter dvs. den 1. eller senere. Huslejerne i sverige skal helst betales inden den 1. i måneden :-(
ulmus Besvaret January 30, 2003 Rapporter Besvaret January 30, 2003 Hej Jesper! Er du sikker på, at du ikke kan få banken til at overføre pengene tidligere. Jeg har overhovedet ikke haft nogle problemer med Nordea. Jeg kan til enhver tid ringe ind og bede Dem om at ændre dato/beløb - altså een gang pr.md. Prøv at snakke med Handelsbanken igen og forklar dem problemet med de svenske betalinger.
Admin Besvaret January 31, 2003 Rapporter Besvaret January 31, 2003 Jeg har Skånes Provinsbank/Danske Bank og det fungerer fint.Jeg kan til enhver tid ændre på dato og beløb. Iøvrigt vil jeg sige at jeg mener at en gebyfri bank er det rene kommunisme.Nogen skal jo betale og det bliver så bare alle.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu