Jump to content

Dykning

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen i forum'et som dykker? Sæsonen står for døren og jeg er på jagt efter én eller flere at dykke sammen med; natur-/vragdykning fra kyst eller båd i hele skåne og svenske vestkyst. Er selv temmelig erfaren men dykker hverken meget dybt eller teknisk. Interesseret? - så send en mail.

Besvaret

Er der nogen i forum'et som dykker? Sæsonen står for døren og jeg er på jagt efter én eller flere at dykke sammen med; natur-/vragdykning fra kyst eller båd i hele skåne og svenske vestkyst. Er selv temmelig erfaren men dykker hverken meget dybt eller teknisk. Interesseret? - så send en mail.

Guest thomas
Besvaret

Hei igen, jeg tænkte på om vi skulle finde ud af noget, med at komme igang med at dykke, da der jo snart er ved at være vejr til det! Vi kunne evt. mødes og finde ud af noget? Er der forresten nogen der kender nogen dykkerforretninger i malmø?

Besvaret

En OK dykkershop er Aquatica som ligger på Idrottsgatan 22 i Limhamn (tel: 040-155504). De har det meste iudstyr og arrangerer kurser (PADI) og ture ind i mellem. De fylder både 200 og 300 bar (alm. og nitrox) men jeg syntes de er dyre med luften. Det er billigere i DK. I øvrigt tak for jeres svar på mit første indlæg. Jeg har mailet jer for nærmere aftale. Skulle der være flere som er interesseret i at dykke, så send evt. en mail til jens@diver.dk

• 1 month later...
Besvaret

Hejsa, nu er vejret vist ved at være til at komme ud at dykke. Så hvis i er friske, så kom frem!

Besvaret

Meget apropos... nogen der kender til PADI-kurser i Malmø? Hvad er prisen på et Open Water-certifikat? Jan

Besvaret

Den skal jeg lige ha' igen. Kan jeg ta' et OW-certifikat hinsidan til rundt regnet 2.000 dkr?! Det er da en superpris. I DK skal man bøde cirak 4.000.

Besvaret

Jeg har da ikke givet mere end 2000dkr. i dk for mit OWD! Priserne i sverige er noget højere!

• 2 months later...
Besvaret

Er der egentlig kommet gang i dykningen ??? Jeg er med, men skal nok lige ha' en ny dragt, da den gamle er krøbet ;o) Jeg er instruktør, så lidt erfaring har jeg da

• 3 months later...
Besvaret

Så genopliver vi denne tråd ;o) Koh Tao har ikke, hvad jeg vil betegne som rigt dyre- eller planteliv... Området blev i '98 ramt af El Ninõ, og der døde stort set alle koraller. Dog er det ved at komme lidt liv igen. Selvfølgelig ramte El Ninõ over hele verden, men det var specielt slemt i Siam Bugten, da vandet der, er meget stillestående. Jeg har set Koh Tao både før og efter, og kunne græde snot første gang jeg kom op, efter katastrofen. Men, mit bedste dyk er stadig på Shark Island på sydsiden af Koh Tao. Ca. 6 mill. fisk ! Og, ganske rigtig... Trigger's er virkelig a pain in the ass... I april/maj, er der gode muligheder for hvalhaj... Og, det er et MUST, at tage til Chumphon Pinnical(?) hvis man er i området på den årstid. Iøvrigt ser det ud til at der kommer flere og flere hajer i området. Similan (inkl. Elephant Head) er til gængæld noget helt andet....men, ikke særlig velegent til begynderen (slet ikke Elephant.... Der har jeg klokket 45m på min computer (nej, jeg havde ikke elever/gæster med)) Den eneste grund til jeg ville anbefale Ban's er, at min gode gamle kammerat, med det svensk klingende navn, Claes Gosvig er deres danske instruktør. Ellers syntes jeg der er for meget fabrik over stedet, og vil hellere anbefale Big Fish, som jeg også tror vil passe bedre til jer. De har også danske instruktører. Der findes bungalow helt ned til vandet, og der er aldrig over 4 på et hold. Hos Ban's kører man gladeligt med 10-12 elever (med Assistent Instructor's og extra Dive Master TRAINEES !!!) Hvis flere spøgsmål om Thailand og dykning, så fyrer du bare løse... Kender vel egentlig Thailand bedre under overfladen end over, og jeg har trods alt boet og arbejdet der et par år ;o)

Besvaret

Ja ok Palle (og andre), med "rigt dyreliv" mente jeg hvad der var under vandet. Og altså ikke hvad man kan se på selve øen af dyr og planter. Man kan vel sagtens finde bedre steder med rigere fiskeliv (altså dyreliv under vandet) end Koh Tao, men hvis ikke man har prøvet at dykke ved Koh Tao har man stadig en oplevelse til gode. Det var det jeg prøvede at fortælle før, men det blev måske lidt tvetydigt happy.gif

• 3 years later...
Besvaret

Claes Gosvig Til Palle Har prøvet at google Claes Gosvig, da min mand (Søren) er en af Claes' gamle venner. vi har bl.a. være på Koh Tao for flere år siden, hvor vi besøgte Claes på Big Fish. Hvor er Claes henne nu? Hvordan har han det? Fortæl, fortæl. mvh Jette

Så genopliver vi denne tråd ;o) Koh Tao har ikke, hvad jeg vil betegne som rigt dyre- eller planteliv... Området blev i '98 ramt af El Ninõ, og der døde stort set alle koraller. Dog er det ved at komme lidt liv igen. Selvfølgelig ramte El Ninõ over hele verden, men det var specielt slemt i Siam Bugten, da vandet der, er meget stillestående. Jeg har set Koh Tao både før og efter, og kunne græde snot første gang jeg kom op, efter katastrofen. Men, mit bedste dyk er stadig på Shark Island på sydsiden af Koh Tao. Ca. 6 mill. fisk ! Og, ganske rigtig... Trigger's er virkelig a pain in the ass... I april/maj, er der gode muligheder for hvalhaj... Og, det er et MUST, at tage til Chumphon Pinnical(?) hvis man er i området på den årstid. Iøvrigt ser det ud til at der kommer flere og flere hajer i området. Similan (inkl. Elephant Head) er til gængæld noget helt andet....men, ikke særlig velegent til begynderen (slet ikke Elephant.... Der har jeg klokket 45m på min computer (nej, jeg havde ikke elever/gæster med)) Den eneste grund til jeg ville anbefale Ban's er, at min gode gamle kammerat, med det svensk klingende navn, Claes Gosvig er deres danske instruktør. Ellers syntes jeg der er for meget fabrik over stedet, og vil hellere anbefale Big Fish, som jeg også tror vil passe bedre til jer. De har også danske instruktører. Der findes bungalow helt ned til vandet, og der er aldrig over 4 på et hold. Hos Ban's kører man gladeligt med 10-12 elever (med Assistent Instructor's og extra Dive Master TRAINEES !!!) Hvis flere spøgsmål om Thailand og dykning, så fyrer du bare løse... Kender vel egentlig Thailand bedre under overfladen end over, og jeg har trods alt boet og arbejdet der et par år ;o)
Besvaret
Til Palle Har prøvet at google Claes Gosvig, da min mand (Søren) er en af Claes' gamle venner. vi har bl.a. være på Koh Tao for flere år siden, hvor vi besøgte Claes på Big Fish. Hvor er Claes henne nu? Hvordan har han det? Fortæl, fortæl. mvh Jette
Tjek din PM

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...