Jump to content

Kan´det virkelig passe!!!

Recommended Posts

Guest thomas
Skrevet

At vi bor så mange danskere her i malmø, og alligevel er der ikke ret mange af os der er sociale.... Er der ´virkelig ikke nogen der har lyst til at mødes til "brunch" frokost eller andet for bare at være sociale? Kunne man ikke, for dem der evt. har lyst lave en lille "klub" hvor vi mødes indimellem for at gå ud at spise, gå i byen eller et eller andet... Vi håber på snart at se nogle flere indlæg i tråden "fika i malmø" så vi kan få lidt gang i os "indvandrere" og få ansigter på hinandenhappy.gif

Guest thomas
Besvaret

At vi bor så mange danskere her i malmø, og alligevel er der ikke ret mange af os der er sociale.... Er der ´virkelig ikke nogen der har lyst til at mødes til "brunch" frokost eller andet for bare at være sociale? Kunne man ikke, for dem der evt. har lyst lave en lille "klub" hvor vi mødes indimellem for at gå ud at spise, gå i byen eller et eller andet... Vi håber på snart at se nogle flere indlæg i tråden "fika i malmø" så vi kan få lidt gang i os "indvandrere" og få ansigter på hinandenhappy.gif

Guest copyman
Besvaret

Hej Vi kunne feks osse lave en lille kortklub?, spille whist eller ludo eller bare noeget andet sjovt ik?

Besvaret

Hej Vincent! Hermed bare en lille "tankevækker" - Jeg gik sidste forår til "Svensk for Danskere" på Folkeuniversitetet, og den sidste aften var næsten hele holdet ude sammen for "at få en øl". Det var meget hyggeligt og de andre besluttede, at vi fremover, sammen med lærerinden, skulle mødes hveranden onsdag samme sted kl. 20 og snakke svensk og sånt. Der var også forslag om, at hver gang skulle en af os, holde et miniforedrag om et valgfrit emne - på svensk - for at få taletræning. 2 uger efter "stimlede jeg sammen" på stedet. DER KOM IKKE ANDRE!!!!! og ingen havde meldt afbud eller på anden måde meddelt, at de ikke syntes om planen. JEG følte mig temmelig tåbelig, som stod der i en halv time og gloede. Så en erfaring rigere er jeg ikke den, der bare dukker op mere.

Besvaret

Nu er jeg endelig ved at have styr på mig selv og min lejlighed efter at være flyttet til Malmö for en lille måned siden. Jeg synes, det er et glimrende initiativ, som jeg gerne vil deltage i, hvadenten det er en madklub, kortspil eller lignende. :-)

Besvaret

Hej Ulmus. Det skal lige siges, at når det er jeg tager initiativ til noget har jeg også tænkt mig at føre det ud. happy.gif Du vil også kunne se af indlæggen under tråden " Fika i malmø" at der somregel også kommer flere end blot mig. Som regel allierer jeg mig med Thomas, min roommate, Allan ( Swoop), Tina K. mfl når det er jeg forsøger at stable noget på benene. Dem kender jeg og så er jeg sikker på ikke at stå alene og hænge for mig selv og se kikset ud happy.gif (no comment! happy.gif) Hvis i læser Fika i malmø kan i også se at det ikke kun er by- og cafeture vi gør os i, men også en hyggelig brunch med efterfølgende shopping (lige noget for kvinder?). Og vil jo gerne se nogle initiativer i omtalte tråd, så det er bare med at fatte mod og få skrevet ... vi skal nok møde op happy.gif (inden for rimelig tid)

Besvaret

Hej igen Vincent! Du skriver, at vi kan se af tidligere "møde-opfordringer", at der kommer nogle, men det er jo ikke helt rigtigt. Vi kan se, at der bliver foreslået nogle møder, men der er aldrig nogen "rapport" bagefter, OM der mødte nogle op. Dette ikke for at være "ordkløver", men det er vel et faktum.

Besvaret

Ja det er jo faktisk rigtigt nok (ups!). Så må vi vist hellere begynde at følge op på vores "Fika"'er happy.gif ... men kan da kort sige, at medmindre der ligger afbud på sunddebatten, så møder jeg op. Vil tro at 8 ud af 10 gange er det blevet til noget, og hvis det ikke er har folk ikke stået og ventet forgæves et sted, da vi somregel lige udveksler mobilnr hvis nu der skulle opstå problemer, såsom forsinkelse eller andet. Under alle omstændigheder vil jeg foreslå at vi snart mødes igen. Skriver lige kort et indlæg på "fika i malmø"

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...