Guest mad Skrevet September 2, 2003 Rapporter Skrevet September 2, 2003 Hej! Jag pendlar mellan Malmö och Köpenhamn och har hittat mycket bra information på denna sidan trots att jag inte är dansk (är nyinflyttad från Stockholm). Jag undrar hur ni har löst situationen med mobil telefon roaming priserna på samtal när man inte är i det landet man har abonnemang är rätt så stora (4-6 DKK/min när jag pratade med Telia i Sverige). Finns det något bolag som har "pendlar" abonnemang el någon annan typ av arrangemang som fungerar. Tack på förhand /M
Guest mad Besvaret September 2, 2003 Rapporter Besvaret September 2, 2003 Hej! Jag pendlar mellan Malmö och Köpenhamn och har hittat mycket bra information på denna sidan trots att jag inte är dansk (är nyinflyttad från Stockholm). Jag undrar hur ni har löst situationen med mobil telefon roaming priserna på samtal när man inte är i det landet man har abonnemang är rätt så stora (4-6 DKK/min när jag pratade med Telia i Sverige). Finns det något bolag som har "pendlar" abonnemang el någon annan typ av arrangemang som fungerar. Tack på förhand /M
swoop Besvaret September 3, 2003 Rapporter Besvaret September 3, 2003 Hej Mad, Mig bekendt har ingen af selskaberne nogen pendler-abonnement´(en bekendt snakkede med netop Telia om dette for nogen tid siden). Det ville ellers være oplagt for Telia, da de findes på begge sider af sundet. Jeg har selv et Telmore 'abonnement'. Se prinserne for Telmore her: http://www.telmore.dk/priser.html Jeg stod selv og skulle ha' ny mobil for nogen tid siden. Jeg traver ind i Orange shopppen midt på Strøget, de ville mægtig gerne sælge mig en telefon, men de ville lige have 4000.- i depositum. Sonofon ville (vist) også have 4000.- mens TDC ville have 5000.- Det gør jo at min ikke ligefrem vælger disse firmaer.
Guest jesper Besvaret September 3, 2003 Rapporter Besvaret September 3, 2003 Swoop: Ja...svineri, ikke!? Jeg har Sonofon, og meldte selvfølgelig flytning til dem. Så får jeg et opkald fra en af Sonofon-tøserne, som "bare ville fortælle mig, at de jo normalt skulle have en masse penge for at bibeholde et abbonnement hos en kunde der bor i udlandet. Men da jeg havde været sådan en god og trofast kunde (!?), så ville de se igennem fingre med dette i mit tilfælde". Hallo...siger jeg bare. Men tak...trods alt. ...og det var vidst også i størrelsesordenen 4000,-. De er grove!
swoop Besvaret September 3, 2003 Rapporter Besvaret September 3, 2003 Gio; Jo jeg synes sq det er noget svineri. Jeg ville gerne ha' lagt 4000 i depositium, hvis jeg fik pengene tilbage inden for rimelig tid. Men jeg fik svaret "Ja du får pengene tilbage, hvis du enten flytter tilbage til Danmark, eller skifter mobilselskab." Men blev Telmore tog i mod mig 'med åbne arme', og jeg har siden jeg blev kunde (engang sidste år) brugt 3500 på telefonen og aldrig haft minus på saldoen - men sådanne nogle ting er selskaberne åbenbart ligeglad med ....
ulmus Besvaret September 3, 2003 Rapporter Besvaret September 3, 2003 Der kan man bare se!! Jeg havde debitel mobilabm., da jeg flyttede over for godt 2 år siden. Da jeg nærmest aldrig bruger mobilen, gad jeg ikke ændre noget ved det og meldte bare adresseændring. Jeg blev ikke opkrævet noget som helst og har ingenting hørt i den anledning i de 2 år, der er gået. Forleden ringede jeg til Debitel og opsagde mit abonnement, da jeg havde benyttet et af de der "super-tilbud" hos Expert. En flink mand spurgte, om jeg ville have et andet abonnement, men jeg sagde bare, at det ville jeg ikke, da jeg bor i Sverige og derfor havde tegnet et abm. der. "Jamen, det kan jeg da godt forstå. Du er hermed slettet!" Så alle er altså ikke "ågerkarle".
swoop Besvaret September 3, 2003 Rapporter Besvaret September 3, 2003 Jeg havde ingen problemer med Sonofon, da jeg flyttede. Jeg ændrede adressen og bortset fra, at de - efter at have ringet og bekræftet dette - alligevel ikke havde ændret den (!), har det virket fint. Som erhvervskunde hos Sonofon har man vist mulighed for en rimelig lav, fast pris på begge sider af Sundet, ellers ikke.
vincent Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 Jeg har lige haft problemer med Telmore. Jeg har købt en ny mobil da min gamle blev stålet, og i den forbindelse bad jeg om at de sendte mig et nyt sim-kort. Men den supporter jeg snakkede med sagde at det ville han ikke da jeg ikke opfyldte kravene til at have en konto hos dem (folkeregisteradresse i DK). Så jeg var nødt til at overdrage nummeret til min arbejdsplads, selvom det stadig er mig der betaler. Jeg går lige og tænker over hvorfor jeg dog skal have folkeregisteradresse i DK.
swoop Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 Vincent; Tjaa det må Telmore jo om. Men hvis du banker en C/O adresse ind i systemet, er der ingen problemer med Telmore.
vincent Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 mmm ... det havde jeg jo før.
swoop Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 Jamen hvis du tapper en dansk C/O adresse ind ved Telmore jo intet om, at du bor i Sverige? Altså ud over at du foretager forholdsvis mange opkald fra Sverige, men det er også så'n cirka det .... Jeg har endda en mail fra dem, at der intet problem er i, at man har en C/O hos fx sine forældre, mens man selv bor i Svierge.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu