Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg synes ikke det er specielt hemmeligt når man stemmer her. Man skal i fri åbenhed vælge enten et Ja, nej eller blank kort, men man må gerne gå bag skærmen når man lægger det i kuverten.Det er sq for griner.

Besvaret

Jeg synes ikke det er specielt hemmeligt når man stemmer her. Man skal i fri åbenhed vælge enten et Ja, nej eller blank kort, men man må gerne gå bag skærmen når man lægger det i kuverten.Det er sq for griner.

Besvaret

Som damen nede på Annelundskolan sagde: Sådan har vi altid gjort i Sverige! Ved større valg, med mange navne/partier på valg...så er der ÉN seddel pr. navn! Forestil dig DÉT istedet...hehe Sikket kaos....man tager jo ikke, som jeg, en seddel af hver og sniger en af dem ned i kuverten bag "afskærmningen" når der er 172 (ca) personer på valg. *gg*

Besvaret

Steen: Hva hvorfor skulle det være mindre hemmeligt her end i DK? Der er ingen som tvinger dig til at tage de sedler de udlevere ved indgangen. Der var jo både ja/nej/blank ved stemmeboden ...' Gio: Ved sidste valg oplevede jeg ikke det, som problem eller kaos om man vil. Jeg fandt det logisk og fik uden problemer valgt det parti jeg ville stemme på.

Besvaret

Det skal dog siges, at jeg glædeligt tog i mod min stemmeseddel ved indgangen. Så fik man jo også lige en lille snak med de flinke folk der :-) Men der er jo ingen som tvinger nogen til at tage i mod dem. Men jeg vil dog indrømme, at jeg fandt det underligt første gang jeg skulle stemme her i Svierge.

Besvaret

På mit valgsted, Högaholmskolan i Lindängen, var der stillet et bord ved indgangen, hvor man kunne tage en stemmeseddel, ja-nej-ved ikke. Ved siden af bordet stod en mand og så på. Derpå gik man ind bag en lille skærm, hvor der lå en kuvert til at putte stemmesedlen i. Der lå ingen stemmesedler på pulten. Altså kunne alle se, hvilken stemmeseddel man havde i hånden, når man gik ind bag skærmen. Iøvrigt skulle man først aflevere sit valgkort, når man havde stemt - det må da også kunne give nogle "fejl". Nå, men det var sjovt at prøve. Endnu en ting, der får en til at føle sig som en del af sit nye land.

Besvaret

Ulmus: jamen...gør som jeg gjorde: tag én af hver seddel...og stil dig så om bag skærmen og vælg. happy.gif ...at det så ikke nyttede noget alligevel..tja. sad.gif

Besvaret

Ahh, skønt det blev et nej. Kursen steg kun til 83 men er allerede nede på 82,50 igen. Alt er ved det gamle, og mine danske penge er stadig det samme værd. Sorry - men jeg kunne ikke lade være :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...