Jump to content

Huskeseddel!

Guest caroline

Recommended Posts

Skrevet

Nu flytter vi snart, men er der nogle af jer der allerede bor i Sverige som kan huske nogle af de ting som I glemte før/efter i flyttede? Har nok læst 90% af forummet, men kunne være lækkert hvis I lige havde nogle stikord på ting man skal huske. På forhånd tak ;o) Caroline & Dan

Besvaret

Nu flytter vi snart, men er der nogle af jer der allerede bor i Sverige som kan huske nogle af de ting som I glemte før/efter i flyttede? Har nok læst 90% af forummet, men kunne være lækkert hvis I lige havde nogle stikord på ting man skal huske. På forhånd tak ;o) Caroline & Dan

Besvaret

Hvad skal man huske naar man flytter ? Det er praecis de samme ting i skal huske naar i flytter herover. Saa skal I selvfoelgelig registreres, men ...det skal man jo ogsaa huske naar man flytter i dk. Og, Danmark er jo ikke saa langt vaek Det er slet ikke saa svaert. Velkommen i Skaane

Besvaret

Og så lige husk at få jeres nye danske sygesikringsbevis. Man ved jo aldrig hvornår man lige skal snakke med "doktormanden" :-)

Besvaret

Kortet erstatter det Danske sygesikringsbevis. I henhold til den store fællesnordiske sygehusaftale sikrer det dig lægebehandling i Norden. Det står din aktuelle bopæl på, og en nationalitetskode som erstatter dit personnummer. Og på bagsiden står der på Dansk til lægen/myndigheden hvorledes man skal fakturere som vanligt, med koden der erstatter personnummeret. Aflever dit gamle sygesikringsbevis på fraflytterkommunen, og få dette istedet for. Vi afleverede nu aldrig vores, men det nye blev tilsendt vores adresse, men den aktuelle adresse i Malmø. Kortet skal fornyes årligt, fra udstederen af dette. Husk at bestille el pr. den dag i flytter ind senest, ellers er der BARE ikke noget strøm.

Besvaret

Takker mange gange for svarene... nu skulle det ikke kunne gå helt galt! ;o) Caroline & Dan

Besvaret

Jeg havde da boet her i over 1 år før jeg fik bestilt pap sygesikringskortet. Indtil da havde jeg da bare kørt videre på plastikkortet ... I den periode var jeg en tur på Roskilde skadestue og de var pænt ligeglade, hvilket kort jeg havde. Angående strøm, jeg havde ingen problemer med at have strøm, da jeg flyttede ind. Jeg overtog den simpelthen gamle ejers el-abonnement, det er måske ikke det normale (efter hvad man kan læse herinde), men det fungerede perfekt for mig.

Besvaret

Nu skal i jo også lige huske at der er lige en lille detalje ang. det danske sygesikringsbevis. Man skal arbejde i DK. for st få det...

• 1 month later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...