Guest caroline Skrevet September 17, 2003 Rapporter Skrevet September 17, 2003 Nu flytter vi snart, men er der nogle af jer der allerede bor i Sverige som kan huske nogle af de ting som I glemte før/efter i flyttede? Har nok læst 90% af forummet, men kunne være lækkert hvis I lige havde nogle stikord på ting man skal huske. På forhånd tak ;o) Caroline & Dan
Guest caroline Besvaret September 17, 2003 Rapporter Besvaret September 17, 2003 Nu flytter vi snart, men er der nogle af jer der allerede bor i Sverige som kan huske nogle af de ting som I glemte før/efter i flyttede? Har nok læst 90% af forummet, men kunne være lækkert hvis I lige havde nogle stikord på ting man skal huske. På forhånd tak ;o) Caroline & Dan
Guest palle Besvaret September 18, 2003 Rapporter Besvaret September 18, 2003 Hvad skal man huske naar man flytter ? Det er praecis de samme ting i skal huske naar i flytter herover. Saa skal I selvfoelgelig registreres, men ...det skal man jo ogsaa huske naar man flytter i dk. Og, Danmark er jo ikke saa langt vaek Det er slet ikke saa svaert. Velkommen i Skaane
vincent Besvaret September 18, 2003 Rapporter Besvaret September 18, 2003 Internordisk flyttebevis er nok det vigtigste
Guest michael Besvaret September 19, 2003 Rapporter Besvaret September 19, 2003 Og så lige husk at få jeres nye danske sygesikringsbevis. Man ved jo aldrig hvornår man lige skal snakke med "doktormanden" :-)
Miriam Besvaret September 19, 2003 Rapporter Besvaret September 19, 2003 Øhhh der blev jeg lige lidt nysgerrig !!! NYE SYGESIKRINGSBEVIS ??????
Persson Besvaret September 19, 2003 Rapporter Besvaret September 19, 2003 jaaah, de der gule pap udgaver man får med sit nye midlertidige danske CPR nummer :-)
vincent Besvaret September 19, 2003 Rapporter Besvaret September 19, 2003 hehe ... der var da én der vist havde glemt det
ulmus Besvaret September 19, 2003 Rapporter Besvaret September 19, 2003 Husk også, at I selv skal tilmelde jeg hos el-selskabet, hvis I vil have strøm!!
Miriam Besvaret September 19, 2003 Rapporter Besvaret September 19, 2003 Nu ikke så smart Persson, jeg ved hvor du bor !!! Og har iøvrigt din "bil". Og hvor for man så lige dem ?? Jeg har boet et år i Sverige tidligere, og har aldrig haft et sådant kort !!
Guest thomas Besvaret September 19, 2003 Rapporter Besvaret September 19, 2003 Kortet erstatter det Danske sygesikringsbevis. I henhold til den store fællesnordiske sygehusaftale sikrer det dig lægebehandling i Norden. Det står din aktuelle bopæl på, og en nationalitetskode som erstatter dit personnummer. Og på bagsiden står der på Dansk til lægen/myndigheden hvorledes man skal fakturere som vanligt, med koden der erstatter personnummeret. Aflever dit gamle sygesikringsbevis på fraflytterkommunen, og få dette istedet for. Vi afleverede nu aldrig vores, men det nye blev tilsendt vores adresse, men den aktuelle adresse i Malmø. Kortet skal fornyes årligt, fra udstederen af dette. Husk at bestille el pr. den dag i flytter ind senest, ellers er der BARE ikke noget strøm.
Miriam Besvaret September 19, 2003 Rapporter Besvaret September 19, 2003 Med hensyn til det kort, så er det da lidt mærkeligt at man ikke bliver gjort opmærksom på det, når man er på kommunen for at hente de internordisk flyttepapirer
Guest caroline Besvaret September 19, 2003 Rapporter Besvaret September 19, 2003 Takker mange gange for svarene... nu skulle det ikke kunne gå helt galt! ;o) Caroline & Dan
ulmus Besvaret September 20, 2003 Rapporter Besvaret September 20, 2003 Hej Miriam! Læste du ikke "pendlerguiden" inden du flyttede?? ;-) Der står det hele - også det med specielt personnumer på apoteker i DK.
Miriam Besvaret September 20, 2003 Rapporter Besvaret September 20, 2003 Hej Ulmus, jeg jeg kendte ikke denne side, før vi kom herover :-(
swoop Besvaret September 21, 2003 Rapporter Besvaret September 21, 2003 Jeg havde da boet her i over 1 år før jeg fik bestilt pap sygesikringskortet. Indtil da havde jeg da bare kørt videre på plastikkortet ... I den periode var jeg en tur på Roskilde skadestue og de var pænt ligeglade, hvilket kort jeg havde. Angående strøm, jeg havde ingen problemer med at have strøm, da jeg flyttede ind. Jeg overtog den simpelthen gamle ejers el-abonnement, det er måske ikke det normale (efter hvad man kan læse herinde), men det fungerede perfekt for mig.
Guest thomas Besvaret September 21, 2003 Rapporter Besvaret September 21, 2003 Nu skal i jo også lige huske at der er lige en lille detalje ang. det danske sygesikringsbevis. Man skal arbejde i DK. for st få det...
Guest dabenz Besvaret November 20, 2003 Rapporter Besvaret November 20, 2003 Hvor bestiller man så EL henne hvis man bor i Skåne området ?
vincent Besvaret November 20, 2003 Rapporter Besvaret November 20, 2003 Hej Malisa. http://www.oresunddirekt.com/dk/tema.asp?page=tema&objno=122483556
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu