Jump to content

Mælk!

Recommended Posts

Skrevet

Hvad hedder skummetmælk i Sverige ? Troede jeg havde fundet det, indtil jeg mandag morgen kl. 5 hældte kærnemælk på min müsli

Besvaret

Hvad hedder skummetmælk i Sverige ? Troede jeg havde fundet det, indtil jeg mandag morgen kl. 5 hældte kærnemælk på min müsli

Guest christian
Besvaret

Mini, lätt, mellan og standard svarer vist til skummet, mini, let og sød Men det er jo svært at huske, jeg tager jo bare den røde happy.gif

Guest christian
Besvaret

Med fare for enten at være total gal på den, eller blive stemplet som mælkefreak, så vil jeg mene at: skummet(på svensk mini) har 0,1 % mini(på svensk lätt, og det er denne her der er rød) har 0,5 % let(på svensk mellan) har 1,5 %

Besvaret

Takker Jeg prøver at kigge efter næste gang på indkøb. Hehe åbnede faktisk begge liter af det ymer mælk da jeg troede den første liter var "sur"

Besvaret

Jeg har også stået og lavet dejlig kærnemælks koldskål af det som jeg troede var kærnemælk.... Føj for satan......... Og det var vistnok Fil mjölk... Så kærnemælken tages med fra DK.

Besvaret

Mælk... så skal man i *lidl* den østtyske kæde ligner meget aldi men er det nu ikke, men det utrolig god mælk de har, eks. letmælken er nøjagtig lig med den danske arla mælk vi køber i dk. Ellers skal man meget langt i % for at få den danske smag synes jeg altså når man køber mælk som er lavet af skaanemajerierne. VH J.

Besvaret

Vi drikker den gul/hvide Mini. Nu har jeg ikke lavet en blindtest, men jeg syntes den ligger i mellem skummetmælks- og letmælkssmagen. Vel i hvert fald drak jeg letmælk før jeg tog teltpælene op. Vi rev dog en lättmjölk hjem fra Lidl i foregårs og den var godkendt.

• 2 months later...
Besvaret

Selvom denne tråd er lidt gammel, har jeg et lille bidrag. Fil-mjølk er det tætteste man kan komme på kærnemælk - man skal bare lige være opmærksom på at svensk stardard-fil har et meget højt fedtindhold - derfor skal man købe lätt-fil, hvis man vil have noget, der ligner dansk kærnemælk.

Besvaret

Jeg lod et par svenske venner smage dansk kærnemælk ( som jeg jo ugentligt må importere ) og deres svar var også at det smagte som fil mjölk bare lidt tyndere...

Besvaret

Nu er jeg bestemt ikke kulinarisk ekspert!!! Men - dansk kærnemælk har et fedtindhold, der svarer nogenlunde til lättfil. Mon ikke lige netop lättfil er det som vi danskere søger, når vi have noget der ligner dansk kærnemælk.

Besvaret

Det ved jeg ikke, men jeg tror da egentlig jeg vil prøve det. I DK laver man jo også ymerkoldskål, som jo er tykkere, så mon ikke det kan lade sig gøre ?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...